Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1976673
Gister al begon ze weer eens de vloer te likken. Okugest erin, even stukje lopen buiten, gras eten en toen was het over.

Vanochtend (nog voor dat ze eten kreeg) weer vloer likken, okugest erin en toen was het klaar. Wezen wandelen, terug naar huis, heeft ze wat gegeten en een pruimenpit van de tafel gejat. Ze heeft m opgevreten en is daarna gaan slapen.
Nog geen uur later, vloer likken. Okugest erin, naar buiten, gras eten, weer naar binnen.

Vanmiddag zijn we weg geweest naar de markt, en net komen we thuis, ligt ze in de mand en in eens zo'n "kokhalsgeluid" en opstaan en de vloerlikken. Nog maar een keer okugest erin, een scheut yoghurt gegeven en weer naar buiten, gras eten en weer naar binnen.

Ze geeft niet over, is niet heel erg lusteloos maar drentelt wel een beetje achter ons aan.
Ik heb het idee dat ze zich niet lekker voelt/misselijk is. Ze eet goed, drinkt goed en heeft lekker gespeeld in het bos.
Het lijkt me niet alleen van die pruimenpit te komen aangezien ze het gister en daarvoor ook had. Verder heeft ze ook niks speciaals gehad of gedaan.

Heeft iemand nog ideeen hoe de misselijkheid wat tegen te gaan of haar wat comfortabeler gevoel te geven?
Door Lonaa
#1976678
vanaalst schreef: pruimenpit zal ook geen goed doen....
misschien eens kritisch naar het menu kijken, misschien reageerd ze op bepaalde vlees/botsoorten?
Dat dacht ik ook, ze heeft het wel eens eerder gehad, heb het bijgehouden maar er zit geen lijn in.
Gister heeft ze vis gehad, en een ei, net als iedere vrijdag. En vandaag een parelhoen met wat paard en orgaan. Krijgt ze ook allemaal vaker en heeft dan geen reactie.
Door Lonaa
#1976681
vanaalst schreef: geeft ze gal over?
Nee, ze geeft helemaal niet over.

Ze heeft 1 x, de eerste keer, naar aanleiding van het likken overgegeven. Das nu een maand of 4 geleden.
Daarna nooit meer.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1976683
ze zou last van teveel maagzuur kunnen hebben...smekt ze..
of anders toch een gevoelige maag, misschien eens iets homeopatisch geven en zien hoe ze het dan doet......maagcp
Door Lonaa
#1976685
vanaalst schreef: ze zou last van teveel maagzuur kunnen hebben...smekt ze..
of anders toch een gevoelige maag, misschien eens iets homeopatisch geven en zien hoe ze het dan doet......maagcp
Ze smekt sowieso wel regelmatig. Maar ik weet niet of dat van het maagzuur komt? Yoghurt helpt wel altijd heb ik het idee. Ze smekt ook als ze net wakker is (maar dat lijkt me normaal) en als ik d'r aan wil halen. Verder smekt ze sowieso als ze de vloer likt.

Gevoelige maag.. tja, het is wel een straathond denk ik dan, die zou toch wat gewend moeten zijn. Het kan natuurlijk altijd hoor.

Tips voor teveel maagzuur?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1976687
zimba heeft veel last gehad van zijn maag, ik gaf hem s'avonds voor het slapen gaan geitenmelk met wat honing, dat hielp hem wel, misschien dat eens uitproberen?
en haar probiotica geven voor een wat langere tijd eens zien wat dat doet...
Door Lonaa
#1976689
vanaalst schreef: zimba heeft veel last gehad van zijn maag, ik gaf hem s'avonds voor het slapen gaan geitenmelk met wat honing, dat hielp hem wel, misschien dat eens uitproberen?
en haar probiotica geven voor een wat langere tijd eens zien wat dat doet...
Ik heb nog wel groene leem staan, zou dat nog iets zijn?

Ik denk dat ik Sally dan vanaf nu iedere dag een scheutje biologische yoghurt geef. Heb wel het idee dat dat helpt als ze zich niet lekker voelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door