Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door aatje 28
#1975519
Hallo allemaal,

Het is weer zover....

Rond deze tijd krijgt mijn hond elk jaar last van een verstopte neus, waardoor hij benauwd wordt, deze klachten duren tot september. Hem hem vorig jaar al luchtwegcompositum gegeven en puur pollen van de groen os, maar dit hielp helaas niet. Hij is getest bij de dierenarts op allergieen. Hij had een hooimijt en kopermijt allergie. Geen huisstofmijt.
Omdat hij deze allergie had, heeft hij een desensibilisatietherapie gehad, helaas heeft dit ook niet geholpen.

Nu las ik  een artikel dat  een effectief middel tegen hooikoorts, ook voor kinderen
Pollinosan tabletten is, mag je dat geven aan de hond?

Wie heeft evtentueel andere tips voor mij? Ik weet het zelf echt niet meer en het is zo zielig om hem steeds te horen ademhalen.

Groetjes,
Anita
Laatst gewijzigd door aatje 28 op do 24 mar 2011, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1975628
Oh bah, vreselijk zeg! Dit klinkt inderdaad als forse hooikoorts.
Bedoel je dat Pollinosan effectief is? Het is een middel van A. Vogel, toch? Ja, dat kun je wel geven hoor. En ik weet niet hoe zwaar je hond is maar je kunt gemiddeld de kinderdosering aanhouden, tenzij je hond heeeeeel klein is. Dan kun je wat minder dan de kinderdosering geven.
Door aatje 28
#1975799
Nou ja er staat dat het middel effectief is.... maar ja dat staat er wel vaker haha. Het is inderdaad van A Vogel.

Mijn hond weegt 6 kilo dus hij is wel een beetje klein.. Kindersosering van 2 tot 6 jaar is 2x dgs 1 tablet. Zal ik dat maar aanhouden?

Zou het ook een idee zijn om homeopathische neusdruppels te gaan gebruiken voor een verstopte neus, zoals Rinileen van VSM?

Heb je nog andere ideeen Lizzy?
Laatst gewijzigd door aatje 28 op za 26 mar 2011, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door