Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#1976115
Ik voer onze nieuwe hond momenteel kvv, smuldier en carnibest. Nou lees ik hier en daar dat je bijv ook kippenvleugeltjes bij kunt geven. Nou vroeg ik mij af, hoe zit het met salmonella? Geef je die kippenvleugels dan helemaal rauw? Of moeten die toch even verhit worden?

Alvast bedankt!

Groeten Karin
Door Too
#1976129
Je geeft alles helemaal rauw, de praktijk leert dat,gezonde, vers gevoerde honden een dusdanig sterk maagzuur [en weerstand] hebben dat salmonella geen poot aan de grond krijgt.
Botten verhitten is sowieso t allerslechtste idee.. de structuur verandert dusdanig dat je, juist dan, grote risico's loopt op scherpe splinters die schade veroorzaken.
Rauw, onbehandeld bot wordt geheel verteerd door een vers gevoerde hond [of kat ]

Dus vlees, [geschikt] bot, orgaan, vis, ei... allemaal rauw
Gebruikersavatar
Door Kaela
#1976169
Hoi TOO, bedankt voor je reactie. Betekend dit dat je bij ziekte wel op moet letten met kip? Dat je dan beter iets anders kunt geven. Of denk ik dan te voorzichtig?
Door Too
#1976189
Net als iedereen die nieuw is in vers-voeren... zo was ik ook  :biggrin2:

No worries,
alleen voor heel jonge en heel oude/zwakke dieren met een zwak immuun-systeem zou [met nadruk op 'zou'] dat een klein risico kunnen zijn
Wanneer mijn beesten ziek zijn [dat is zelden] geef ik ze liever mijn eigen  eten dan fabrieks/doktersvoer.

Heb je de 'zoek-functie' losgelaten op salmonella, alle paniek verhalen worden getackeld, je hebt een hoop leesvoer!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door