Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1973794
nova schreef: Kan ik graanresten tegenkomen in eendennekken?
en kalkoenekken?
Dat is perfect mogelijk. al heb ik het nog niet gehad. (alleen bij de fazanten die ik had)
Door Daphne&Jayden
#1973859
Ik heb het zelf alleen bij kippennekken gehad, maar het is dan natuurlijk heel goed mogelijk dat ze in andere 'neksoorten' ook terug te vinden zijn. Overigens zaten de granen bij de kippennekken alleen bovenin  en waren er dus makkelijk uit te halen.
Door Patj88
#1973874
Daphne&Jayden schreef: Ik heb het zelf alleen bij kippennekken gehad, maar het is dan natuurlijk heel goed mogelijk dat ze in andere 'neksoorten' ook terug te vinden zijn. Overigens zaten de granen bij de kippennekken alleen bovenin  en waren er dus makkelijk uit te halen.
de granen kunnen toch niet in de nek zitten?
soms kan het wel zijn dat er nog een stuk slokdarm aan de nek hangt dus dan zit daar de graankorrel.
Of als de krop en nog aan hangt.
Maar ik heb tot nu toe enkel kippennekken gezien met stukjes slokdarm eraan zonder granen  :-\
Door BubbaBling
#1973891
Ik zou het risico al niet willen nemen als er zoveel vragen over zijn.
En het kan zijn dat de kip net graan naar binnen heeft gewerkt en daarna gelijk geslacht is.
Mijn slager raadde het mij zelfs af, dus dat zegt voor mij genoeg  ;)
Door orinake
#1975710
BubbaBling schreef: Ik zou het risico al niet willen nemen als er zoveel vragen over zijn.
En het kan zijn dat de kip net graan naar binnen heeft gewerkt en daarna gelijk geslacht is.
Mijn slager raadde het mij zelfs af, dus dat zegt voor mij genoeg  ;)
Tis enkel opletten als je honden met graan allegieen hebt... Maar ja der zijn alternatieven genoeg voor vleesbot he :)
Door Xada
#1980356
BubbaBling schreef: Ik zou het risico al niet willen nemen als er zoveel vragen over zijn.
En het kan zijn dat de kip net graan naar binnen heeft gewerkt en daarna gelijk geslacht is.
Mijn slager raadde het mij zelfs af, dus dat zegt voor mij genoeg  ;)
Waarom raadde jouw slager het af? Heeft hij daarvoor een reden gegeven?
Bij de eenden heb ik zeker graan in de (slok)darm(en) en maag zitten. Zij lopen de hele dag buiten en eten van alles. Als ik ze dan slacht kom ik het toch tegen en mijn honden hebben er geen problemen mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door