Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#1975382
...heeft vandaag onze hartkleppen succesvol getest :-X

Zoals we wel vaker doen gingen we vanmorgen de landerijen op voor een lekkere wandeling. Heerlijk weer, zonnetje, wat wil je nog meer. :-X Op de terugweg, toen iedereen al moe en voldaan was ging Heather in het zicht van de auto ineens rare piepjank-bijgeluiden maken, ging zitten en liggen en herhaalde dit zodra ik haar in de beentjes wilde zetten. Een pauze van ruim 10 minuten gaf geen verbetering, die auto stond nog steeds op een paar honderd meter, dus te ver voor haar om te lopen en dragen was een kansloze missie :-\
Toen dus maar meneer Lique gebeld en die was er gelukkig binnen 10 minuten, auto de landerijen opgereden, Heather ingeladen en hij snel naar huis. Ik snel naar mijn auto met de andere 5, ingeladen en ook naar huis.

Thuisgekomen nog geen verbetering bij Heather, wilde niks drinken, maar hijgde en kwijlde wel als een bezetene. Dit 10 minuten aangekeken, toen stond ze op en na een paar passen weer janken, piepen en naar de grond. Toen hadden we het wel bekeken en heb ik haar ingeladen en naar de da gebracht. Omdat ze wisten dat ik kwam stond het zuurstof al klaar en nadat ze eerst 2 shots met cortisone had gehad  ging ze aan zuurstof. Daar werd ondertussen ook de temperatuur opgemeten en die was 41,5 :o :o dus werd ze onder de natte handdoeken gelegd, ventilator er nog bij, infuusje zoutoplossing erin en wachten dat ze weer tot haar positieven ging komen. Na een goed uur ging ze eindelijk weer een beetje normaal ademhalen en na 1,5 of 2 uur was de temperatuur zover gezakt dat enig gevaar geweken was.
Oorzaak is wat vaag, want het was niet warm genoeg (zou je denken) om nu al oververhit te raken en die oververhitting was waarschijnlijk het gevolg geweest van dat ze het benauwd kreeg en daardoor niet meer goed kon uitwasemen, of andersom natuurlijk.....hoe het ook zij, het resultaat is hetzelfde :-X

Hart en longen klonken goed en op dit moment heeft ze ook goed gegeten en ziet ze er niet uit alsof er vanmiddag bijna iets ergs met haar gebeurd was. Nog even afwachten wat er gebeurd als de cortisonen zijn uitgewerkt, dus we houden haar wel nog wel in de smiezen en jammer voor haar zal ze haar wandelingen voortaan met de ouwe l*llenclub mee moeten maken, want ik neem nu maar niet nog een keer het risico dat ik in de middel of nowhere sta met haar. :-\
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1975405
Jeetje...wat zullen jullie geschrokken zijn. Maar wat het nu precies is geweest is dus(nog) niet duidelijk?
Heel veel sterkte met d'r!!!
Door Lizzy
#1975426
Ik krijg nog steeds compleet de zenuwen als ik dit lees. Wat zul je geschrokken zijn! Fijn trouwens dat je de auto de landerijen op kon rijden.... Ik hoop dat ze prima in orde blijft als de corti's zijn uitgewerkt :-*

Het is wel ineens heel plotseling warm geworden dus ik hoop dat de overgang haar te groot was ofzo :-\
Door *Natasja*
#1975429
Jemig, dat is niet best voor je hart...  :-X

Ik duim dat ze ook na uitwerking van de cortisonen in orde blijft  :-*
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1975430
:o zo das een flinke test voor de hartkleppen!!
het is ook wel opeens erg warm geworden!!
Boomer trok het speuren vandaag ook slecht!!
Heeft Heather vaker moeite met warmte?!
Door ulla
#1975431
Honden kunnen je soms een hart verzakking bezorgen. :-\
Hopelijk blijft het nu goed gaan met Heather.
Door nienk
#1975434
jeetje, das schrikken!

het plotseling warm worden beviel Reus ook niet zo, lekker in de zon liggen hield ie maar eventjes vol, om daarna languit op de koude tegels te ploffen.
Door charmed
#1975436
Dat is zeker schrikken. Ik loop al jaren niet meer in de volle zon, heb er een paar bij die niet tegen de warmte kunnen en in de zon lopen is problemen. Gelukkig toen wij gingen wandelen was het lekker dik bewolkt. Ik hoop dat Heather er weer snel bovenop is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1975474
MarijeEnBoomer schreef: :o zo das een flinke test voor de hartkleppen!!
het is ook wel opeens erg warm geworden!!
Boomer trok het speuren vandaag ook slecht!!
Heeft Heather vaker moeite met warmte?!
Meestal niet meer dan een ander, met dat verschil dat zij het water niet ingaat. Als het dus echt warm wordt neem ik haar en haar mede-niet-zwemmende zuster niet mee naar dit open gebied. Vandaag was dan wel met een zonnetje, maar op het open veld hadden we ngo een fris windje, dus vandaar dat ik er niet 123 gevaar inzag. :-\ Ten onrechte dus..hoop ik.
Door millyckk
#1975481
:o Da's schrikken!!!
Wat je opmerking wat de warmte betreft: ik heb vanochtend mijn wandeling ingekort. Om een uur of 11 merkte ik aan mezelf dat ik behoorlijk begon te zweten, het was echt warm en mijn altijd actieve hondje hijgde als een bezetene. Heb hem dus even laten afkoelen in de IJssel en ben teruggegaan. Het was echt een stukkie warmer dan gedacht!
Beterschap!
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1975482
:o o jakkes, hopelijk was het inderdaad de snelle weersverandering en blijft het goed met haar gaan als de cortisonen uitgewerkt zijn.  :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1975498
Gadver, dat is wel heel erg schrikken zeg. :-\
Fijn dat de auto de landerijen op kon, want je staat daar wel in de middle of nowwhere.
Gelukkig is ze opgeknapt en hopelijk blijft ze dat ook als de cortisonen uitgewerkt zijn.
En ja, de temperatuur is ook ineens flink omhoog gegaan.

Een dikke knuffel voor Heather en eentje voor jou voor de schrik. :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1975504
Ik heb eigenlijk geen idee wanneer die cortisonen uitgewerkt kunnen zijn, maar voorlopig ligt ze helemaal voor del. Wel rustig, maar het hele gebeuren zal ook voor haar wel erg vermoeiend geweest zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door