Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1975132
Ik ben net door de da gebeld dat Tommy heel veel eiwitten in zijn urine heeft.
Morgen moet ik weer met hem er naar toe en gaan ze weer bloedprikken.
Nu begon de da over dieetbrokken.
Ik vertelde haar dat ik dan het nierdieet van barfplaats wilde gaan doen.
Zij adviseerde om toch de brokken te nemen omdat dat sneller zijn werk zou doen.

Wat is wijsheid ????
#1975172
Geen idee :-\
Ik heb en kat op een brokken nierdieet gehad die vele malen ouder werd dan men ooit verwacht had omdat hij al als kitten nierpatient was. Ik ken een hondje dat wegens zeer ernstige nierproblemen, waarmee ze niet oud zal worden, op brokken nier-dieet gezet is, in combinatie met medicatie. Tot groot plezier van de eignaren vindt ze dit dieet zó lekker dat ze nu haar gewicht in de gaten moeten houden :biggrin2: En na een aanvankelijke stijging van de creatinine-waardes, zijn een week na aanvang de waardes in haar bloed al aanzienlijk gedaald! (van 520 naar 370). Maar hoe vlot dat gaat met een vers dieet en hoe belangrijk/levensreddend voor jou hondje dat tempo van dalen is, daarvan heb ik geen benul..
Waar tref ik het verse nierdieet waar je naar verwijst?
#1975187
Ben er ondertussen uit dat ik het met barf gaat proberen.
Ik moet morgen met Tommy naar de da en dan gaan ze bloedprikken en wil ze me de brokken meegeven.
Dan zal ik ook meerdere gegevens krijgen neem ik aan.
Ik wil in ieder geval de uitslag zelf op papier hebben.


;) Ik heb ondertussen heel barfplaats gelezen , al de berichten over nieren met zoekfunctie etc.  :D


Ik ben uitgekomen op 2 dieëten.
1 hier op barfplaats en 1 van Ian Billinghurst.
Maar hier zit qua procenten verschil in.
Bij Ian Billinghurst bestaat het menu uit 75% rauwe groenten, 25 % rauw vlees.
Ga ik er van uit dat Tommy in vergevorderd stadium zit mag hij geen of nauwelijks nog botten.

En dan de link van Lizzy.
Ik wil morgen goed beslagen ten ijs komen met een nierdieet, welke kan ik het het beste aanhouden dan ?
Laatst gewijzigd door Henny V. op do 24 mar 2011, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1975197
Dat is het wel. De nieren moeten echt wel heel slecht zijn (gegevens daarover staan ook in dat topic in de barfplaats bieb, in het 2de deel dus je moet dan even naar beneden scrollen) wil je op dat dieet van Billinghurst over moeten hoor.
#1975883
Ben net terug van de da.
Ze hebben bloedafgenomen en bekeken en de bloedwaarders waren goed.

Nu had ik mazzel dat de radioloog er nog was en Tommy kon gelijk door voor een echo van zijn nieren.
Daar was wel het een en ander te zien.
Iets van nierstenen en eiwit.
Ook kon het iets van een blaasontsteking zijn of zo.
  :-\ Heb niet alles onthouden, er werd door 3 artsen iedere keer wat geroepen.

Woensdag moet ik weer urine gaan brengen en dan zoeken ze verder wat het kan zijn.
#1976644
Henny V. schreef: Ben net terug van de da.
Ze hebben bloedafgenomen en bekeken en de bloedwaarders waren goed.

Nu had ik mazzel dat de radioloog er nog was en Tommy kon gelijk door voor een echo van zijn nieren.
Daar was wel het een en ander te zien.
Iets van nierstenen en eiwit.
Ook kon het iets van een blaasontsteking zijn of zo.
  :-\ Heb niet alles onthouden, er werd door 3 artsen iedere keer wat geroepen.

Woensdag moet ik weer urine gaan brengen en dan zoeken ze verder wat het kan zijn.


hey hey,

Wil zeggen dat ik zelf ook een jack russel heb waar ik ooit met me handen mee in me haar zat.
die plaste puur bloed en bleek struviet te hebben.
ikmoest idd ook dieet brok geven van hills.
maar toen ie dat ad ging het steeds slechter.
werd kaal kreeg jeuk
en maar steeds entingen wezen halen tegen de jeuk.
ik ben toen op advies vlees gaan voeren.
ik wist niet meer waar ik het zoeken moest.
was bang dat als ik van die brok afstapte en ik vlees ging geven en er wat gebeurde dat de da me niet wilde helpen omdat ik niet zijn raad op volgde zeg maar.

ben vlees gaan geven en gaat supper goed nu.
niets geen struviet niets meer.

door die struviet kreeg ie steeds trugkerende blaasontstekingen.
en nu helemaal niets meer.

heel veel sterkte met hem.
#1976947
Henny is dit de eerste keer dat er urine van Tommy nagekeken is en was er een speciale aanleiding om zijn urine te laten onderzoeken of was het een soort "standaard" check?

De reden waarom ik dat vraag is omdat Kjell ook altijd eiwit in zijn urine heeft.
Dit is nu al minimaal 4 jaar zo (bij de eerste senioren check is dat ontdekt) en sinds die eerste keer is er regelmatig bloed geprikt en zijn nierwaardes enz. zijn altijd gewoon goed.
Hij heeft ook helemaal geen klachten of zo.

De dierenarts kan dan ook niet verklaren waar het eiwit vandaan komt, maar het wordt in ieder geval niet erger en zijn nierwaardes zijn dus ondanks het eiwit in de urine al jaren normaal. Kjell krijgt geen speciaal nierdieet.

Daarmee wil ik dus absoluut niet zeggen dat je hem verder niet na moet laten kijken, maar het hoeft dus niet per se iets engs te zijn.  :-*
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op zo 27 mar 2011, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door