Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Zev
#1967592
Graag jullie advies. Op dit moment voer ik Carnibest Natuur diabetes aan mijn hond omdat daar geen rijst/granen inzitten.
Nu vind ik wel dat er wat afwisseling in voeding moet zitten alleen dan wordt de CB zo duur  :-X
Nu zag ik op internet dat alle varianten van Tinlo granen/rijstvrij zijn en dan die stukken goedkoper zijn, alleen dit merk ken ik helemaal niet. Je kunt bij hen een compleet menu bestellen wat bestaat uit Natuur (rund), kip, kalkoen, makreel en konijn. Ik heb berekend dat ik 50 gr per dag meer zou moeten voeren. Ze hebben tevens groentemix  dus ik dacht dat ik dan die 50 gr die ik extra moet geven t.o.v. CB aan kan vullen met groentemix? (Z'ev krijgt dan in totaal 550 gr per dag).
Iemand tips/adviezen voor mij?





Edit admin: Topictitel aangepast: We gooien in deze categorie geen topics weg. :)
Laatst gewijzigd door Zev op do 24 mar 2011, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mysmoothcollies
#1967609
Heb nu 2 dozen Tinlo compleet + paard en hert, de hert hebben ze gemixed met fazant i.v.m de botten, maar hier zitten dus wel degelijk granen in! De Makreel is gemengt met kip dus of die geheel granen vrij is durf ik niet te zeggen. De groentenmix bevat ook Makreel & kip en is ook als maaltijd te geven. Mijn oudste hond heeft van de Tinlo nog steeds moeite met poepen. Kwestie van uitproberen en smaken (apart) bestellen denk ik. Nog steeds vind ik sommige versies erg fijn gemalen. Feit is dat mijn oudste het er verder heel goed op doet en de jongste wat minder.
Door nienk
#1967629
Reus krijgt al een paar maanden veel Tinlo, ik ben er erg tevreden over en Reus vind het ook erg lekker. Het is wel vrij nat in vergelijking met andere kvv's. hij poept er inderdaad ook wat harder van dan van andere merken. dat je 50 gram meer moet voeren, waar baseer je dat op?
Gebruikersavatar
Door Zev
#1967641
[quote="nienk"]
dat je 50 gram meer moet voeren, waar baseer je dat op?
[/quote]
Op het feit dat ik nu 500 gr per dag CB geef en op de website van Tinlo als advies wordt gegeven 25 gr per kg lichaamsgewicht, dan kom ik voor Z'ev op 550 gr.
Door nienk
#1967649
ow okeej, maar dat zou ik niet al te letterlijk nemen hoor. het ligt ook erg aan welk soort je geeft, konijn bijvoorbeeld (erg mager) krijg Reus bijna 1,5 keer zoveel dan eend (vet).
Gebruikersavatar
Door Zev
#1967685
Ja het was ook 'theoretisch' gezien, ik voer gewoon op het oog  ;)
Geef jij dan ook wel die groentemix erbij? Ondanks dat het 'compleet' genoemd wordt?
Door Patj88
#1967688
[quote="nienk"]
ow okeej, maar dat zou ik niet al te letterlijk nemen hoor. het ligt ook erg aan welk soort je geeft, konijn bijvoorbeeld (erg mager) krijg Reus bijna 1,5 keer zoveel dan eend (vet).
[/quote]

Idd zoals nienk al zegt ligt dit aan wat je voert van diersoort.
Voor jasco wast 3% van zen ideale gewicht niet voldoende op konijn.
Dus ben ik 3.75% gaan geven hiervan kwam hij mooi aan.
Ik weet niet of jouw hond op zen gewicht is?
Ook zal een actieve hond meer nodig hebben dan een hond die de hele dag in de zetel ligt te slapen ;)
Door nienk
#1967702
ik geef er geen groente mix bij, ben met Reus namelijk bezig met een eliminatie dieet, en in de groente mix zit zoals gezegd ook makreel (dat gaat inmiddels goed) en kip (dat zou heel goed een van de jeuk veroorzakers kunnen zijn)

geef Reus wel af en toe gewoon wat groente, stukjes komkommer, paar boontjes als die over zijn, stuk winterpeen in zijn Kong, wat fruitjes, lepeltjes honing. eigenlijk gewoon omdat hij het lekker vind en met stukjes wortel bijvoorbeeld erg goed te trainen is.

dat is wel trouwens een 'tijdelijk' menu hoor, zodra we verder zijn wil ik ook wel groente mix gaan geven (zelf gemaakt of die van Tinlo, als Reus kip kan verdragen)
Gebruikersavatar
Door Zev
#1967744
[quote="Patj88"]
Voor jasco wast 3% van zen ideale gewicht niet voldoende op konijn.
Dus ben ik 3.75% gaan geven hiervan kwam hij mooi aan.
Ik weet niet of jouw hond op zen gewicht is?
Ook zal een actieve hond meer nodig hebben dan een hond die de hele dag in de zetel ligt te slapen ;)
[/quote]
Hm er staat op de website aangegeven 25 gr per kg lichaamsgewicht. Als ik uitga van het ideale gewicht: 22x25gr=550gr voer.
Als ik uitga van 3% van het ideale lichaamsgewicht kom ik op 22/100x3=0,66 oftewel 660gr.
Voor CB wordt aangegeven 20-30gr per kg lichaamsgewicht dus dan kom ik op 500-600gr en hij krijgt nu 500gr. Dit gaat redelijk goed, bij stress krijgt hij ca 660gr en is hij zo weer op gewicht.
Verder is hij niet heel actief: als we thuis zijn ligt hij te slapen en hij loopt verder zo ongeveer 3 uur verdeeld over de dag met 1 grote ronde van 1-1,5 uur waarbij hij los kan en achter de bal aan rent. Hij sport verder niet. Hij is overigens bijna 9 jaar oud.
Door Lil
#1967852
Hier is tinlo geen succes. Ik moet er veel meer van geven. Nat is het inderdaad. Ik heb het eens laten uilekken en er kwam 250 gram vocht uit die worst. Vond dat eerlijk gezegd erg veel. Verder wordt er hier juist super dun op gepoept, dus voer ik het nu niet meer. De katten dien het daarentegen super op tinlo.
Door hamada
#1972661
Hier dezelfde reactie van de honden qua ontlasting als bij Lil. Verder bleek Senna vreselijke jeuk te krijgen (Sam iets minder) waardoor we toch weer afgestapt zijn van dit merk. Hoewel de honden het wel lekker vonden.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1975183
Ja, hier net zo. Van Tinlo krijgt hij jeuk en CB vind mijn portomonnee niet leuk meer tegenwoordig. Hier ligt nogal een Naturis in de vriezer, net zo fijn als CB maar een stuk voordeliger. :)
Door Pedro98
#1975427
Als we hier de Hert voeren zijn we er achter dat hij spuitpoep krijgt, helaas geen hert meer dus. Heb ook het gevoel dat het vlees lang niet zo mooi is als dat van Carnivoer, maar kan ook aan de soort liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door