Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1973949
Hallo,

Ik had graag geweten of hier mensen zijn die soms vlees aankopen bij slachthuizen in België.
En wat vinden jullie ervan.

Had zelf al gelezen hier dat je in zele terrecht kan voor runderpens maar dat moet dan per 5 aangekocht worden  :o dit is meteen veel pens toch!
Darkwolf had naar zele gemaild voor meer info maar heeft geen reactie ontvangen.

Graag had ik jullie ervaringen geweten met slachthuizen en groothandels.

Groeten Peter
#1973967
Patj88 schreef: Hallo,

Ik had graag geweten of hier mensen zijn die soms vlees aankopen bij slachthuizen in België.
En wat vinden jullie ervan.

Had zelf al gelezen hier dat je in zele terrecht kan voor runderpens maar dat moet dan per 5 aangekocht worden  :o dit is meteen veel pens toch!
Darkwolf had naar zele gemaild voor meer info maar heeft geen reactie ontvangen.

Graag had ik jullie ervaringen geweten met slachthuizen en groothandels.

Groeten Peter
Nou...als je dan naar het slachthuis wilt voor pens, zet je een oproep op BP neer of er meer mensen pens willen. Dan kom je vast aan die 5 stuks ;)
#1973988
Patj88 schreef: Hallo,

Ik had graag geweten of hier mensen zijn die soms vlees aankopen bij slachthuizen in België.
En wat vinden jullie ervan.

Had zelf al gelezen hier dat je in zele terrecht kan voor runderpens maar dat moet dan per 5 aangekocht worden  :o dit is meteen veel pens toch!
Darkwolf had naar zele gemaild voor meer info maar heeft geen reactie ontvangen.

Graag had ik jullie ervaringen geweten met slachthuizen en groothandels.

Groeten Peter
Vanwaar in BE ben je?
Ik bestel ze via via en dan kan ik ze per stuk hebben. Ze zijn ook goedkoper dan bij de meeste leverancies ;)
Ik kan er normaal elke week verse hebben.
Ook gemalen pens per kilo is geen probleem.
#1974048
Ik heb zelf nog geen ervaring met Belgische slachthuizen van rund maar wel met eentje dat hier 15 minuutjes vandaan over de Nederlandse grens zit.  Kan je pens per stuk kopen ( maar ik ben de prijs kwijt) en verder kopvlees, long, hart luchtpijp,... 't Zal ook de periode van de lammetjes worden.
Volgens mij ook haalbaar voor je want je zat toch niet zooo heel ver van Zelzate af?

Over Zele heb ik wel al horen vertellen en dat was elke keer positief...
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op wo 23 mar 2011, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1974056
Ik ga naar het slachthuis in Zele voor mijn pens. Zijn vriendelijke mensen.
Ik kan wel 5 pensen in mijn diepvries kwijt, dus voor mij is het handig, hoef ik maar 1 keer om de zoveel tijd te rijden.
Ik heb de ervaring om niet meer te mailen, velen reageren daar niet op. Een kort telefoontje en je weet direct hoe het staat.
Misschien kan je delen met iemand uit de buurt? Is handig als je een paar mensen uit je buurt hebt om het één en ander uit te wisselen. Doen wij ook.
#1974579
Diena schreef: Ik ga naar het slachthuis in Zele voor mijn pens. Zijn vriendelijke mensen.
Ik kan wel 5 pensen in mijn diepvries kwijt, dus voor mij is het handig, hoef ik maar 1 keer om de zoveel tijd te rijden.
Ik heb de ervaring om niet meer te mailen, velen reageren daar niet op. Een kort telefoontje en je weet direct hoe het staat.
Misschien kan je delen met iemand uit de buurt? Is handig als je een paar mensen uit je buurt hebt om het één en ander uit te wisselen. Doen wij ook.
Wat betaal je in Zele voor 1 pens?
#1974722
Diena schreef: Ik ga naar het slachthuis in Zele voor mijn pens. Zijn vriendelijke mensen.
Ik kan wel 5 pensen in mijn diepvries kwijt, dus voor mij is het handig, hoef ik maar 1 keer om de zoveel tijd te rijden.
Ik heb de ervaring om niet meer te mailen, velen reageren daar niet op. Een kort telefoontje en je weet direct hoe het staat.
Misschien kan je delen met iemand uit de buurt? Is handig als je een paar mensen uit je buurt hebt om het één en ander uit te wisselen. Doen wij ook.
Het is niet voor hoofdzakelijk pens hoor dat ik op zoek ben.
Kan je ook andere zaken vinden in zele ?
Rund ben ik voorlopig ook nog niet aan toe met men eliminatie dieet maar ik zoek alvast leveranciers ;)

Bedankt voor je reactie :)
#1974724
**Jolanda** schreef: Nou...als je dan naar het slachthuis wilt voor pens, zet je een oproep op BP neer of er meer mensen pens willen. Dan kom je vast aan die 5 stuks ;)


Ja pens kwijtraken is geen probleem.
Maar ik bedoelde hiermee dat je bij de meeste slachthuizen wel een minimum afname hoeveelheid hebt...
#1974732
orinake schreef: Vanwaar in BE ben je?
Ik bestel ze via via en dan kan ik ze per stuk hebben. Ze zijn ook goedkoper dan bij de meeste leverancies ;)
Ik kan er normaal elke week verse hebben.
Ook gemalen pens per kilo is geen probleem.
ik woon in vlaams brabant.
Zoal ik al schreef is het niet alleen voor pens hoor.
Maar gwn waar jullie ervaringen met slachthuizen en of er zijn waar we goede spullen kunnen vinden om te barfen :)
#1975071
orinake schreef: Wat betaal je in Zele voor 1 pens?
20€ voor 5 stuks. Goedkoper vind ik ze niet.
Heb nog niet gevraagd of ze ook iets anders verkopen. Mijn rundsvlees heb ik via via en organen heb ik laatst bij Lupus besteld.
Vlaams Brabant is niet in mijn buurt, kan je dus niet verder helpen.
#1975123
Diena schreef: 20€ voor 5 stuks. Goedkoper vind ik ze niet.
Heb nog niet gevraagd of ze ook iets anders verkopen. Mijn rundsvlees heb ik via via en organen heb ik laatst bij Lupus besteld.
Vlaams Brabant is niet in mijn buurt, kan je dus niet verder helpen.
tkan goedkoper als je tot Nevele wilt rijden ;)
Rund koop deels via NAdia hier (lip - hart - strot)
Spiervlees (echt mooi van menselijke consumptie) koop ik elders komt wel op 3€/kg, bevrozen gezaagd in blokjes van 200 - 300gr) Lever koop ik er ook maar beperkt.
#1975264
orinake schreef: tkan goedkoper als je tot Nevele wilt rijden ;)
Rund koop deels via NAdia hier (lip - hart - strot)
Spiervlees (echt mooi van menselijke consumptie) koop ik elders komt wel op 3€/kg, bevrozen gezaagd in blokjes van 200 - 300gr) Lever koop ik er ook maar beperkt.
Ben er al bij jou om geweest  ;) (Barbara van HV) Ik weet niet wat jouw prijs nu is.
Heb ook nog van die bevrozen blokjes gekocht, ergens in de West-Vlaanders?
#1975707
Diena schreef: Ben er al bij jou om geweest  ;) (Barbara van HV) Ik weet niet wat jouw prijs nu is.
Heb ook nog van die bevrozen blokjes gekocht, ergens in de West-Vlaanders?
3.5/st :)


Ben wel net te weten gekomen dat hij alles te koop gaat zetten... Dus de vraag is hoe lang ik er nog kan aangeraken. Al ben ik al contact aant leggen met iemand anders om het dan daar te halen ;)
#1976909
Veerle-scrappyToo schreef: Ik heb zelf nog geen ervaring met Belgische slachthuizen van rund maar wel met eentje dat hier 15 minuutjes vandaan over de Nederlandse grens zit.  Kan je pens per stuk kopen ( maar ik ben de prijs kwijt) en verder kopvlees, long, hart luchtpijp,... 't Zal ook de periode van de lammetjes worden.
Volgens mij ook haalbaar voor je want je zat toch niet zooo heel ver van Zelzate af?

Over Zele heb ik wel al horen vertellen en dat was elke keer positief...
Om naar nederland te rijden dat is wel een heel ritje hoor.
Hebben ze een site?
Men ouders gaan binnen enkele weken is naar nederland om te shoppen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door