Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#1974075
Gisteren is Tessa onderzocht door Dorothea , we zagen aan Tessa haar gedrag dat het niet goed ging . Kop schudden .... we keken dan haar oortjes na om te bekijken of daar mogelijk iets aan de hand was . Geen bijzonderheden .... geen temp etc . Het kopschudden deed ze dan eens vaker en dan weer even niet . Ook zagen we dat ze haar kopje zo nu en dan scheef had staan naar links . Verder was ze gewoon actief en at ook haar vleesbot nog gewoon op . De laatste week echter begon het op te vallen dat ze begon te treuzelen met haar vleesbot en zoekende was naar de beste manier van eten . Op het strand kon ze opeens haar balletje niet meer oppakken . Toen ging het ook niet meer met haar vleesbot . Soms zat ze te trillen tijdens het eten . Als we haar aaiden in haar nekstreek trilde ze ook . Dus hoog tijd voor onderzoek . Ze heeft een roesje gehad en er zijn foto,s genomen van haar hoofd . Gelukkig was er geen sprake van een tumor . Daar waren we al erg blij om . Haar bekje is onderzocht en Tessa geeft aan haar li-kaak de meeste pijn aan . In overleg heeft Tessa nu eerst een Prednison kuurtje . Morgen is er tel. overleg over hoe het met haar gaat . Dorothea dacht ook aan bv kaak myositis . En mogelijk wordt Tessa nog even doorverwezen naar een Neuroloog . Tijdens het onderzoek was ze erg lief , al duurde het wel even voordat ze zin had om te gaan slapen . Kleedje neergelegt , licht uit ..... en toen na wat wachten ging madame toch maar neer . Ze staat nu even op kvv .... heb gisteren gelijk maar wat Carnivoer voor haar meegenomen . Maar het staat haar helemaal niet aan die gemalen prak . Ze is wel weer wat tieriger nu , vanmorgen vroeg begon ze met haar ""zorgverplichtingen "" ze geeft de rest van de honden een ""wasbeurt "" . Merk wel al dat ze erg veel meer drinkt en plast . We hopen dat het geen kaak myositis is  :-\

Afbeelding
Door smulpaap
#1975134
Met haar bekje gaat het nog steeds niet goed . We hebben al wat wildmix  van Bandit voor haar gekocht bij Any-Animal en wat Carnivoer . Voorlopig blijft ze even op kvv omdat we ook een beetje bang zijn op de kans dat ze zich verslikt met Barf . Ik ga zo even verder bekijken wat precies te voeren . Op barf voerde ik haar al erg veel wild .... wilde eend etc . En we willen  haar optimaal blijven voeren . Met zoveel mogelijk afwisseling en kwaliteit . Ze geeuwde vanmorgen weer voor het eerst heel voorzichtig , maar het gaat niet vrij en ontspannnen . Haar balletje kan ze nog steeds niet goed oppakken . Morgen gaat ze van twee tabl Prednison naar eenmaal 1 tabl en Zo is er weer een tel .contact met Dorothea over haar toestand . De kans is wel groot dat ze richting Amsterdam moet naar de Internist
Door smulpaap
#1976356
Vandaag heeft ze weer drie keer heel even haar balletje in haar bekkie gehad en ze probeerde het balletje een stukje mee te dragen . Ik heb haar ook een eendagskuikentje gegeven en dat ging goed . Maar ik houd haar toch nog wel even op kvv . Het kopschudden is nog onveranderd ..... te vaak en te veel . Net als het koppie naar links houden . Haar uitdrukking is wel ietsje blijer .
Door smulpaap
#1977422
Ons meiske wordt toch  doorgestuurd naar de Internist . Wat haar bekkie betreft zien we wel wat verbetering en ze is ook wat tieriger ... blijer en ze houd zich weer bezig met haar gewoontes . Oren likken van de andere honden bv . Wat het kopschudden betreft .... dat zien we nog teveel . Ze schud alsof ze bv uit het water komt of uit een flinke regenbui .
Ik heb wel het idee dat de kvv haar even rust in haar bekkie geeft , al kijkt ze wel heel teleurgesteld naar buiten als de rest Barft , ze eet nu even binnen apart van de rest .
Gisteren waren we nog even bij Any-Animal met de honden , voor het zwemvest wat we voor Amber hebben gekocht , de dogs kregen een gedroogde kippennek mee en ze kwispelde zo blij toen ze die nek zag . Eenmaal thuis heeft ze het nekje gehad en dat ging goed . Gisterenavond een stukje gedroogd hertenhart , ging ook goed . Dus ik geef haar morgen nog wat Bandit wildmix en ga vanaf Di weer eens voorzichtig  eendenvleugeltjes proberen . De Prednison wordt nu afgebouwd .
Door smulpaap
#1984310
A.s Do wordt Tessa onder narcose verder onderzocht . We zijn nog bezig met de afbouw van de Prednison , ze krijgt nu nog een halve tablet en gaat van de week naar een kwart tablet .
Ze Barft inmiddels wel weer helemaal en dat gaat weer goed (mogelijk ook door de Prednison ? ) Het oppakken van haar balletje is nog steeds wisselend .... dan weer wel dan weer niet . Kleinere voorwerpen daar loopt ze wel mee rond te rennen . Maar gisteren sjouwde ze bv een behoorlijk grote boomstronk mee . Wij kunnen er geen ei van bakken in elk geval en we zijn ook zeer benieuwd of er middels verder onderzoek iets uit komt rollen . Het kopschudden doet ze nog steeds . Net als haar koppie teveel naar links dragen en eten gebeurt ook met name rechts .
Door smulpaap
#1987100
Nou ze is vanmiddag dus onderzocht door de Internist en er werd geen gezwollen masseter gezien , ook is er gelukkig geen sprake van atrofie . Toen werden de oortjes eens goed bekeken en gespoeld , na de spoeling was het re-trommelvlies goed te zien en er waren geen afwijkingen . Links was niet in beeld te krijgen , dus toen even overleg met de Dermatoloog . Plan is nu om toch nog even door te gaan met Prednison en A-B , als deze kuur afgelopen is word ze verder onderzocht door de Dermatoloog op 27 April . Volgens de Internist is ze wel goed te behandelen omdat er verder geen sprake is van atopie of allergie en ze verder gezond is . Dus ... dat hopen we maar . Opvallend is wel nu de verdenking uitgaat naar een oorprobleem dat we haar nooit ziek hebben gezien , geen verhoging bv .... niet lusteloos geen warm aanvoelend oortje  . We zagen op een gegeven moment die problemen met haar bekkie , en het kopschudden natuurlijk . Al hadden we enige weken geleden wel zoiets van ze lijkt wel wat sipjes te kijken , maar dat was ook niet dagelijks . En dan komt er bij mij muts alweer een schuldgevoel op .... heb ik het te laat gezien ? Of zijn we er tijdig genoeg bij in het gunstigste geval .
Door smulpaap
#1994200
Het kopschudden en de scheve stand  naar links met haar koppie is inmiddels sterk afgenomen ,ook tijdens het wandelen draagt ze haar koppie weer normaal recht . Barfen gaat weer prima , maar ze heeft wel wat minder conditie en hijgt (erg ) snel . Plassen en drinken is gelukkig niet overmatig (meer ) op de Prednison . Alleen een honger , en schooien , eten van de anderen jatten als ze de kans krijgt , en zelfs vreten van de straat . Wat ze nog nooit gedaan heeft . Gisteren kon ik nog net een plastic dop uit haar bekkie halen . Maar goed nog even door tot de 27e en dan maar hopen dat de artsen tevreden zijn en dat ze van die rot prednison af mag . Ik ben benieuwd wat men gaat vertellen op de oren polie . Verder baalt madam dat ze niet mag zwemmen .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door