Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1973340
Ik had dus mestonderzoek bij 't Woud laten doen en die gaven 2 weken terug de diagnose: spoelworm eitjes. Hoefde ik volgens DA niets aan te doen want de week ervoor had ze stronghold gehad ivm mijtjes. Vorige week heeft ze enting gehad voor Weil en Parvo en hier is ze wel wat hangerig op geworden. Nu een week na de enting hebben we haar vandaag een spuit moeten geven om te laten braken ivm een giftige muis die mevrouw op had.
Poept ze net, zit er een wit wormpje in. Dus wel besmet verdorie.
Moet ik nou weer gif in dat kleine diertje gaan gooien? Eerst al die pipet, weer later de enting, weer een week later om te laten braken en eigenlijk moet ik nu wat met die wormen doen. Verdorie! Ik heb zo'n hekel aan die chemische troep maar zie geen alternatief  :-\...
Door Esther Q
#1973383
Je zou propolis kunnen overwegen als ontworming? Ik heb daar nog geen ervaring mee, en weet niet hoe krachtig het werkt bij een besmetting, maar je kunt het eerst uitproberen en altijd later nog een chemisch middel inzetten als het niet werkt.

Barfplaats wordt gesponsord door