Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaar
#196156
Weten we misschien binnenkort meer over Abbaio. Hij heeft 2 weken terug weer zo'n erge aanval gehad van enorme diarree en op den duur kwam er bloed mee en moest hij 3x in het uur. (dat was op een zaterdag en we waren vanaf de donderdag al dag en nacht bezig). Op vrijdag naar onze dierendok geweest, op zaterdag de spoedarts en inmiddels werd ik er helemaal gestoord van. Of beter gezegt, wanhopig. Want het komt met vaste regelmaat terug en we hebben al heel wat dierenartsen gezien daardoor. Daarbij is het ook elke keer maar weer de vraag hoe hij eruit komt. Hij doet er steeds langer over om ervan bij te komen.

Maar gelukkig is hij er nu dan eindelijk weer bovenop en zijn er mensen geweest van het Veterinair Natuurgeneeskundige Adviespraktijk. Abbaiop zijn darmflora is hoogstwaarschijnlijk naar de maan door alle ab die hij in de 8 maanden dat hij oud is al gehad heeft, we moeten zijn pancreas en nierfuncties laten onderzoeken en doorgaan met vers geven. Vooral met de extra groenten en fruitmixen die ik gaf.
(Ben extra gaan geven omdat ik het gevoel had dat hij dat wel heel hard kon gebruiken).
Verder pro-biotica, en natuurlijk niet teveel eten in een keer geven maar kleine beetjes en het liefst meerdere keren per dag.
Dat is geen probleem, dat deden we al en het smaakt Abbaio allemaal best.
Verder komen er nog weerstandverhogers bij (Pilletjes met biest (het lukt me even niet meer het hier zo over te brengen als mij verteld is)). Dus misschien hebben we eind november eindelijk geen aanval meer (want dan is het weer tijd voor de volgende).

Ik hoop het zo, het is nog maar een puppenkindje van 8 maanden en inmiddels al een hele scala aan dierenartsen en behandelingen en zo.
Ik ben nu aan het uitpluizen of er meer van zijn nest zijn die wat problemen hebben. We weten dat er een pup al overleden was met 5 dagen omdat de darmen niet op gang waren gekomen, en dat hij niet de enigste is die dit probleem heeft. Alleen hij heeft het zo extreem en steeds terugkerend.

Ohja, weet iemand de gevolgen van te vroeg enten in het nest?

Ik ben blij dat ik goed bezig was met de extra grt/frt mixen en dat het dus zeker niet aan de manier van mijn voeren ligt. (dat heb ik nu al te vaak gehoord).
Door gonny
#196178
ik kan je helaas nergens verder mee helpen, maar wilde je ff sterkte wensen, en ik hoop dat ie helemaal opknapt!!!!! :-*
Door Lizzy
#196210
Jeetje, wat een verhaal joh! Ik ben wel blij dat je zo'n fijne praktijk hebt waar ze positief tegenover zelf samengestelde hondenvoeding staan!

Ik weet overigens niet wat de gevolgen zouden zijn voor de vroeg enten van een nest, maar de gevolgens van enten kunnen sowieso natuurlijk behoorlijk dramatisch zijn.... In de categorie over vaccinatie kun je daar meer over lezen.

Sterkte en succes met Abbaio!
Groetjes, Lizzy
Door danielle1980
#196711
hai kaar ook ik kan er weinig over zeggen,
maar ik wil wel zeggen dat ik hoop dat Abbaio helemaal zal opknappen,
en vers vlees helpt bij sommige honden echt heel goed en ze knappen er heel goed van op.
succes ermee :-*
Door Truus
#196921
Hoi Kaar, dit zijn zorgen zeg :-\ Heel veel sterkte met Abbaio!
Ik duim dat het toch eens beter zal gaan met je pup hoor.
Door sandra1
#197300
Hoi,
Ik leef erg met je mee en ik hoop dat hij iets heeft dat goed te behandelen is. Hel veel sterkte in ieder geval.

sandra
Gebruikersavatar
Door Nitus
#197355
Ach, wat een narigheid heb je al meegemaakt met Abbaio in zijn korte leventje :'(, ik hoop dat er een oorzaak wordt gevonden en in de tussentijd maar proberen zijn weerstand op te krikken dmv probiotica, echinea force ed.
Gelukkig staat jouw DA zo te lezen positief ten opzichte van vers voeren en dat is denk ik ook een fijn idee, hoef je niet iedere keer in de verdediging te schieten ;).
Veel sterkte ermee en geef Abbaio maar een lekker dikke knuffel :-*.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door