Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1971537
nova schreef: Geen idee, maar aan een probeer-kilo kun je geen buil vallen   :)
Nee, uiteraard niet!  ;D Maar ik heb meer dan een kilo nodig om mijn honden een maand lang van vlees te voorzien, en veel alternatieven (betaalbare) zijn er niet. En aangezien ik voor iedere 30 kilo 8,50 € leverkosten moet betalen, wil ik ook niet te snel achter elkaar opnieuw bestellen.

En toen dacht ik dus: lang leve barfplaats, daar weten ze zoiets misschien wel! Ik wil namelijk geen vlees wat voor 50% uit vet bestaat, maar bij die prijs vrees ik het ergste...
#1971570
de heup-staart aanzet is een plaats waar vet opgeslagen wordt dat in armere perioden of in perioden van vb verhoogde lactatie gebruikt kan worden.
Het ligt er dus erg aan wat voor een rund het is en in hoeverre deze vetgemest is. Dat is dus ff gokken, voor € 2,15 kan dat, denk ik, weinig kwaad ;)
#1972924
koekje schreef: En anders kan je er altijd nog een stoofpot van maken als de inlaws komen voeren.
Heb je nog een receptje? Iets met veel arsenicum en giftige paddestoelen :naughty:?

Waha, nee hoor, ten eerste komen de inlaws zelden op bezoek, ten tweede vind ik de meesten eigenlijk heel aardig, en ten derde kunnen we er altijd nog droogvleesjes van maken (als er geen heuse wobbels vet aan hangen, maar ik heb nog nooit een koe met overgewicht bij de staartaanzet gezien ;D, dus het zal wel loslopen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door