Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#1972782
Ik denk het bijna wel.

Vorige week dinsdag heb ik het hok buiten schoongemaakt, dat werd gebruikt als opslag voor de spullen, daarvoor werd het gebruikt als verblijf voor de cavia´s en ook wel eens voor de kip met kuikens.
Ik heb het hok leeggemaakt, uigeborsteld, kussens in gelegd en Baiko was het met me eens dat het een super hondenhok is. Maar de kussens werden toch een beetje vochtig, dus ik heb er dinsdag stro en hooi in gelegd. Een lekker dikke laag, zodat hij ook lekker zacht ligt. Ook daar kon hij het mee eens zijn.
Maar nu heeft Baiko weer last van jeuk tussen de achterpoten, zit weer aan zijn poten te knabbelen en vanochtend viel het mijn man op dat zijn ogen weer helemaal puzzig waren. Ook de rest van de dag vaak wat pus uit zijn ogen.
Zijn voer is niet veranderd, verder nagedacht, maar ik kan dan alleen dat hooi en stro bedenken wat een reactie kan veroorzaken.
Pollen e.d. zijn er nu toch nog niet?

Dus morgen het hok weer helemaal leeg halen, nog schoner maken, kussens er weer in terug en vaak luchten en dan kijken of het over gaat.

Heeft iemand hier ervaring mee?  met hooi en stro?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1972926
Dan ga ik dus bijna denken dat hij in het voorjaar ook elke keer last heeft van pollen, grassen e.d.  :-\

Hoe ga ik dit aanpakken, wat kan ik geven om dat te verzachten? Ik weet dat er Puur Pollen is, maar wat helpt er nog meer?
Door Greece
#1973462
WillyP schreef: Ik denk het bijna wel.

Vorige week dinsdag heb ik het hok buiten schoongemaakt, dat werd gebruikt als opslag voor de spullen, daarvoor werd het gebruikt als verblijf voor de cavia´s en ook wel eens voor de kip met kuikens.
Ik heb het hok leeggemaakt, uigeborsteld, kussens in gelegd en Baiko was het met me eens dat het een super hondenhok is. Maar de kussens werden toch een beetje vochtig, dus ik heb er dinsdag stro en hooi in gelegd. Een lekker dikke laag, zodat hij ook lekker zacht ligt. Ook daar kon hij het mee eens zijn.
Maar nu heeft Baiko weer last van jeuk tussen de achterpoten, zit weer aan zijn poten te knabbelen en vanochtend viel het mijn man op dat zijn ogen weer helemaal puzzig waren. Ook de rest van de dag vaak wat pus uit zijn ogen.
Zijn voer is niet veranderd, verder nagedacht, maar ik kan dan alleen dat hooi en stro bedenken wat een reactie kan veroorzaken.
Pollen e.d. zijn er nu toch nog niet?
Dus morgen het hok weer helemaal leeg halen, nog schoner maken, kussens er weer in terug en vaak luchten en dan kijken of het over gaat.

Heeft iemand hier ervaring mee?  met hooi en stro?
Echt wel, er bloeit al genoeg.
Door Lil
#1973857
WillyP schreef: Ja, je hebt gelijk, ik dacht meer aan de grassen.
Ik heb grasallergie en helaas het groeit al hoor! Ik heb afgelopen weekend de eerste keer alweer moeten maaien...
Door nienk
#1973973
En vergeet de bollen niet, ik weet niet zo goed of dat onder pollen valt, maar ik weet wel dat Reus jeukjeuk aan zijn pootjes krijgt van door de narcissen raggen! (de plantsoenen dienst zal wel niet zo blij met hem zijn, maar het ziet er zo vrolijk uit!)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door