Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1972013
Een 13 jarige teckel van een kennis van ons gebruikt isogel om makkelijker te ontlasten. Dit hondje staat op brokken, ze komt wel eens logeren. In het verleden gaf  ik haar dan smuldier of wat spiervlees, maar dat resulteerde in borrels in haar buik en diarrhee. Terwijl ze dat veel lekkerder vind dan brokken. Nu kwam ik haar gister tegen, hondje eet matig, beetje opgezette buik. Is wel helemaal nagekeken, enkel leverwaarden waren ietwat verhoogd.
Ik heb pro biotica voor haar  besteld, en ik zou haar Tinlo willen adviseren, maar kan dat dan? Bijv. de Tinlo met kokend water overgieten, en samen met de probiotica proberen toch op versvoer te krijgen. Of is het zinloos in dit geval. Ze heeft al jaren last van de darmen, niet echt diarrhee, maar wel steeds slecht eten, borrels in de buik.
Gr. Ingrid
Door nienk
#1972201
13 is natuurlijk al een behoorlijke leeftijd, en als hondje al die tijd brok heeft gehad zal het wellicht een tijdje duren voordat de hond gewend is aan vers. mijns inziens is het echter nooit te laat, maar ik heb geen ervaring met honden van die leeftijd of met lever problemen.

waarom zou Tinlo niet kunnen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1972208
de hond tobt met de ontlasting, is denkelijk regelmatig aan de diarree dus daarom isogel....
als je hem over zou willen zetten zou ik dat heel voorzichtig doen!!!!
of het gewoon een beetje mengen met de brokjes....zou niet teveel rommelen met een hond die al 'lastige'maag en darmen heeft.
Door charmed
#1973091
Honden die alleen maar brokken gewend zijn kan je beter het KVV even overgieten met kokend water. Dan valt het lang niet zo zwaar op de maag.
Door Alba
#1973193
Tinlo bevat in verhouding veel bot, zoek maar eens in de KVV afdeling dan zal je zien dat meerdere mensen met honden die KVV gewend zijn problemen hadden met de erg harde ontlasting wat het geeft. Misschien voor deze hond juist wel goed, wel opletten dus, en wellicht wat spiervlees en/of pens erbij geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door