Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1971777
Zou ik er mee naar de DA moeten?
Raiko is vanmiddag net naast het oog 'gegrepen' door een ander witje.
Niet heel ernstig, net er langs geschampt. Het was ff een akkefietje, en niet echt een gevecht.
Maar goed, hij heeft nu dus wel een wondje..en wel dicht bij het oog.
Het zit echter wel onder het oog en gelukkig ook niet op het ooglid.
Wat denken jullie als ik het spoel met afgekoeld gekookt water en in smeer met honingzalf?
Hier een foto:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Senna99 op di 22 mar 2011, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#1971806
Mijn lab *hollandertje heb ik toen ook behandeld met gekookt water, toen was er nog geen honingzalf en heb een watje met propolistinctuur gebruikt.
Dat deed zeer, maar het brave meiske liet het gebeuren.
een da kan hier niet veel mee, dus zolang het mooi geneesd is dit voldoende.
Honingzalf vloeit goed uit bij lichaamswarmte, dus zorg ervoor dat het niet in haar oog kan druipen.
Geef haar maar een knuf van me.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1971817
Dankjulliewel! :)
Het stelt idd niet heel erg veel voor. Maar omdat het zo dich op z'n oog zat dacht ik toch: ships.
Maar jullie hebben me weer gerust gesteld. Ik ga rustig door met mijn afgekoeld gekookt water en de honingzalf.
Door Lonaa
#1971828
Ik heb van de week Sally per ongeluk geprikt met mijn nagel  :-[ Ze was zo enthousiast me te zien in het bos dat het tijdens het springen gebeurde, T was iets minder groot, maar nog dichter op het oog (echt de oogrand zeg maar) met een dag was het dicht en inmiddels zie je er niks meer van.
Heb er eerlijk gezegd niks aan gedaan. :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1971863
Wat Lonaa zegt, wondjes bij het oog genezen meestal heel snel.
Gewoon schoon houden en opletten dat het niet gaat ontsteken.
En dan ziet hij er gauw weer helemaal netjes uit  :biggrin2:
Door nienk
#1971933
goed schoon houden, als er niet snel een korstje op komt is dat niet per se erg, dan kan de troep die er eventueel in zit er lekker zelf uit komen. als het wel snel dicht gaat en dik/rood wordt, zou ik de DA her-overwegen.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1973558
Bah..ik maak me zorgen!
Raiko was gister al niet zichzelf, al kon ik er niet echt de vinger op leggen.
Vanmorgen was ie eerst nog wel tierig, zijn eerste ontlasting was oké.
Maar toen ging ie nog een keer zitten, en liep het 'm gewoon af.
Vanmiddag en vanavond ook weer...hij wil ook niet eten. Drinkt gelukkig wel.
Ik heb net zijn temp opgemeten, hij heeft gelukkig geen koorts.
Ik vind wel dat ie koud aanvoelt, maar zijn temp is normaal dus: 38.5
Het één (het bijtwondje bij zijn oog) en het ander (het ziek zijn) kan toch geen verband hebben. Of wel?
Bah, het zit me helemaal niet lekker... :-\
Het wondje bij zijn oog zit er verder wel normaal uit.
Laatst gewijzigd door Senna99 op di 22 mar 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1973614
denk dat je het los van elkaar moet zien....
het wondje bij het oog kan je groene leem opsmeren..
vince is ook eens gepakt en had daar gewoon een flink gaatje zitten, heb ik groene leem opgedaan en is mooi geheeld...
die diarree en wat stilletjes kan een virusje zijn, geef hem wat okugest..
#1973667
Groene leem heb ik niet in huis, ik smeer er nu honingzalf op.
Groene leem zou ik dat bij de natuurwinkel kunnen kopen?
Okugest krijgt ie sinds vanmorgen al om de twee uur, helaas helpt het nog niet echt.
Net weer met hem naar buiten geweest, het is nog steeds zo dun als water.
#1973759
zorgen dat ie goed vocht binnen krijgt (water door een kvv/vlees prakje roeren). Als het wondje bij het oog rustig is, niet rood, dik, geirriteerd, etc. zou ik ook zeggen dat er geen verband is. ik heb hier nu Vet Gold Cream zalf voor al Reus zijn gekke plekjes, en dat werkt echt 10x beter dan honingzalf!
#1974073
Senna99 schreef: Groene leem heb ik niet in huis, ik smeer er nu honingzalf op.
Groene leem zou ik dat bij de natuurwinkel kunnen kopen?
Okugest krijgt ie sinds vanmorgen al om de twee uur, helaas helpt het nog niet echt.
Net weer met hem naar buiten geweest, het is nog steeds zo dun als water.
Groene leem heb ik zien liggen bij de Tuinen (in Assen).

Ik denk ook dat het los staat van elkaar, maar evengoed kan ik me voorstellen dat het je niet lekker zit. Beterschap voor Raiko! :-*
#1974377
Dank jullie wel allemaal voor de tips!
Het gaat gelukkig wel wat beter als gisteren. Hij is nog steeds aan de dunne, maar het is niet zo waterig als gisteren.
Verder is ie nu gelukkig ook alerter als gisteren. Hij heeft net ook wat gegeten, en drinken deed ie gelukkig de hele tijd al wel.

Dank je wel Annemarie. Ga ik morgen even naar de Tuinen. Op zich ziet het wondje er redelijk goed uit. Al zit er wel een heel minuscuul bultje op lijkt het. Maar het is wel dicht en niet raar gekleurd ofzo.

Pompoen is ook een goede tip. Was ik gisteren al naar op zoek, maar kon het natuurlijk nergens vinden in de winkels. Maar ik las laatst geloof ik dat je het ook wel kunt invriezen. Altijd goed om 'op voorraad' te hebben. Schillen, pitten verwijderen, koken en pureren toch?

Vet Gold cream is dat ook een soort wondzalf Nienk?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door