Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#1970513
vandaag werd mijn kat ineens heel ziek.
Spugen, diarree, apatisch, slijm in zijn bekje.

gelijk naar de dierenarts en hij is nu opgenomen.

Bloed afgenomen, infuus aangelegd, pijnstilling erin, primperan en intraveneus iets tegen de misselijkheid.

Morgen eerste uitslagen van het bloed.
Hij had in november pancreatitis en de da vermoed dat het nu accuut is teruggekomen.

Geen idee maar hij is echt heel ziek het is nog maar de vraag of hij de nacht doorkomt :'(
Door Martine-Tom
#1970545
Tnx...

Net even de da gebeld omdat me ineens te binnen schoot dat hij van de week een pil van de hond gegeten had maar dat kon er niet mee te maken hebben zei hij.

Inmiddels gaat het slechter, hij heeft er tachiacarti (hoe schrijf je dat?) bij en hij haalt raspend adem...
Het infuus gaat er als een gek in, een halve fles zit er al in...

Ik heb hem gekregen als pluizebal van 4 weekjes oud, verstoten door de moeder (moeder was zwanger van 2 katten en Joris was de enige van zijn vader) ik heb hem nu al 12 jaar en veel meegemaakt.
Hij is aangereden geweest en toen zeiden ze dat hij nooit meer zou lopen, de afspraak voor afzetten van zijn poot stond al toen begon hij hem weer te bewegen, 100% is het nooit meer geworden maar hij kon prima lopen.
Hij is een week vermist geweest en kwam totaal ondervoed weer thuis, geen idee waar hij toen gezeten heeft.

Zes jaar geleden kreeg hij een darminvaiginatie (knoop in de darm) ook weer op het randje van de dood maar toch overleefd.

En nu...mijn rotsvaste vertrouwen in zijn kracht is weg.
Hij is al sinds november aan het sukkelen, of eigenlijk sinds afgelopen zomer al.
Behandeld voor pancreatitis wat maar terug bleef komen.
En nu dit, ineens.
Gisteravond ging hij nog mee met de hond uitlaten.
Vanmiddag stond hij nog te zeuren om eten.
En 5 uur later ligt hij nabij op sterven.

Oh ik ben zo bang...
Door Martine-Tom
#1970861
Net de da gesproken en het gaat eigenlijk beter dan verwacht.
in de nacht heeft hij 2 flessen infuusvloeistof opgenomen, om 4 uur heeft hij een nieuwe (de 3e) fles opgehangen en daar was om 9 uur net 100 of 200 ml uit dus hij was niet meer uitgedroogd.
Hij was alert en wilde eten, koffiemelk bleef erin, toen voorzichtig was dieetvoer (pate) gegeven en ook dat bleef erin.

Hartslag en ademhaling zijn nog niet goed en hij is ook nog ziek om te zien, maar het infuus is afgekoppeld in afwachting van de bloeduitslagen.
We zijn er nog niet maar' het ziet er nu beter uit dan gisteravond.
Door mirdj
#1970875
Gelukkig maar! Hopelijk knapt hij snel op en mag hij weer lekker thuis in z'n eigen mandje slapen.
Door *Yvje*
#1970882
Oei, bah, wat vervelend, het is nooit leuk je poezen kinders ziek te zien !
De schrik slaat me al om het hart als er eentje wat niest.

Hopelijk is ie hier nog niet klaar en knapt ie snel weer op !

Sterkte !
Door Martine-Tom
#1971392
Hij is thuis!!!!!!!

Hij deed het zo goed dat het infuus eigenlijk stillag en medicijnen had hij ook niet meer nodig.
Hij mocht naar huis om te proberen hoe het ging, wel met infuusnaald erin voor het geval dat.
Om 20.00 heb ik hem opgehaald en tot nu toe doet hij het goed.
Hij is wel heel sago omdat hij niet naar buiten mag (mag opzich wel maar met die naald in zijn poot lijkt het me niet zo heel slim).

Ik moet me nu ook echt gaan verdiepen in dieet voor pancreas want het is dus idd een pancreas aanval geweest.
Het onderzoek hoef ik niet eens meer af te wachten, het kan gewoon niet anders dan dat.
Het bloed is nog niet opgehaald dus morgenochtend bel ik gelijk dat ik daar vanaf zie, ik ga hem op een streng dieet zetten en kijk het een week aan.
Mocht het na een week weer minder gaan dan laat ik alsnog testen want dan is het dus iets anders geweest.

De vorige keer was ik door de 100 euro kwijt alleen voor de test al dus ik geef dat geld nu liever uit aan goed voer...
De opname alleen al zal al genoeg gaan kosten ben ik bang :-X

Oh en ik moest ab-so-luut ID van Hill's gaan voeren...dachtut niet.
We gaan nu het barfavontuur gewoon versneld opstarten, vertrouw daar veel meer op ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door