Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1970782
Een paar dagen geleden lag ik heerlijk met Sammy op de bank te kroelen en toen voelde ik in haar nek een bult zitten, ter grote van een halve kiwi  :-X

Omdat ik niet zeker wist of ik het wel goed gevoeld had en niet zeker weet of daar wel of geen bult hoort te zitten is een vriendin die DA assistent is geweest en heeft even gevoeld.
Tja, er zit inderdaad een bult  :-X
Afspraak met de DA gemaakt om hem volgende week aan te laten prikken. Hij ligt wel vrij diep en achter haar kaak dus het zal wel lastig worden.

Ze heeft er geen last van, alleen als ze iets te snel eet of haar halsband om heeft en trekt kucht ze wel, ik denk dat ze de bult dan wel voelt.

Voor alsnog ga ik er gewoon van uit dat het een vetbult is (ze heeft er al 7), hij zit niet vast, voelt zacht en ze heeft er geen last van als ik er aan zit, maar hij zit wel in het lymfe klieren gebied  :-\
Ik maak me wel een klein beetje zorgen dus wat extra duimpjes kunnen geen kwaad!!
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op wo 23 mar 2011, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1970803
Lizzy schreef: Het is geen opgezette speekselklier? Zit het aan 1 kant?

Sterkte lieverd, ik duim ook :-* :-* :-* :-*
Ja, hij zit aan de linkerkant, achter haar kaak ter hoogte van haar strottenhoofd.

Het kan heel goed zijn dat het opgezette speeksel klier is of een opgezette of ontstoken lymfe klier of inderdaad zoals de rest van de bulten gewoon een vetbult.
Maar ik blijf het wel eng vinden.

Misschien heel stom maar mijn vorige hond hebben we laten inslapen met lymfe klier kanker en met dit soort (grote) bulten komen er dan toch wel wat herinneringen boven  :-X :'(

Voor alsnog heeft Sammy er geen last van en ik merk ook niets in haar gedrag (behalve het af en toe kuchen) dus ik probeer me niet al te druk te maken.
#1970811
Kaya heeft ook daar een bult gehad. 2 jaar geleden. Deed veel pijn. Dus ook naar DA en dat was een ontstekking. kuurtje gehad en weg was hij.
Ik kwam er achter toen ik met haar kroelden en mijn hoofd tegen haar zijkant van haar hoofd deed. ( moeilijk uit te leggen). En toen gaf zij een piep geluid.


heel veel sterkte en wij duimen voor Sammy.

Kaya en Wodka
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door