Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith13
#1970836
Mijn sheltie van 6 maanden heeft zich vorig week zondag verstapt in het bos, het is ook z'n spring in het veld. Ze sprong heel hoog en druk was ze aan het doen, met angel de witte herder. Op een gegeven moment wou ze niet meer lopen ik haar gedragen en in de hondentas gedaan. Later weer gekeken of ze normaal liep dat doet ze dus wel ze loopt niet mank.

Als ze loopt vooral buiten, dan trekt ze in éne keer haar linkerachterpoot in ik en staat ze stil en gaat zitten. Ze zet ook geen stap meer verder. Ze speelt binnen wel gewoon en is ook vrolijk, op de bank springt ze niet meer. En naar buiten wilt ze niet meer sinds gisteren. Ik ben gisteravond naar de dierenarts geweest en die kon niks vinden. Ja het is geen kleinzerig ding die gelijk piept. Dus gewoon aan kijken was de diagonose maar ik ken mijn hond toch echt het beste, ze is buiten altijd zo vrolijk, en nu zet ze geen stap meer al geprobeerd met koekjes misschien moet ze die drempel over, maar mijn gevoel zegt dat ze echt wel iets heeft en pijn heeft. Maar wat, ik hou dat pootje wel regelmatig warm en masseer het dat vindt ze ook fijn als ik dat doe.

Weten jullie misschien mij iets te vertellen, zijn er mensen die dit ook ooit hebben meegemaakt. Want ik maak me toch echt zorgen.

gr judith
Door charmed
#1970857
Het kan zijn dat ze zo geschrokken is dat ze niet meer naar buiten durft. Ik heb ooit gehad met een pup die was aangevallen door een nest bijen, zij wilde ook geen stap meer verzetten, ik heb toen elke stap die ze zette om te wandelen een beloning gegeven. Ze bleef heel lang aarzelen, maar na een hele poos liep ze gewoon weer mee.

Dus probeer haar met beloninkjes te lokken als ze buiten is elke keer goed belonen. Sommige shelties schrikken gewoon zo erg dat ze dat associëren met wat ze aan het doen zijn.

Mocht het aanhouden idd weer even naar de da.
Door yvette_van_alert
#1970860
Gaat het om een voor of achterpoot? kniebandblessure? 

Het kan idd een traumatische ervaring zijn maar dan zou wandelen in een andere omgeving geen probleem moeten zijn. Anders generaliseerd de hond wel extreem snel.
Door judith13
#1970863
Dat belonen heb ik vandaag gedaan, met kaas daar is ze helemaal dol op iedere keer een stukje verder toen ging het redelijk proberen te spelen ging moeizaam toen de lijn los gedaan dat ze helemaal vrij was ook even gespeeld. maar zo gauw ze dan weer haar linkerachterpoot in trekt blijft ze weer stokstijf staan.

En dan begint ze over haar hele lichaam te trillen. ik probeer dan haar te lokken maar ze zet dan echt geen stap meer verder. stukje gedragen en dat pootje weer gemasseerd neer gezet dan wilt ze wel weer een stukje lopen. maar ik heb toch het idéé dat ze pijn heeft.

ik ben rond 12 uur een andere route gelopen die ze altijd geweldig vind, ze vondt het leuk om mee te gaan tot dat ze weer haar poot in trekt en dan is het weer afgelopen. ze kijkt dan zo zielig, dus ja is het nou dat ze dat als een traumatische ervaring steeds ziet of is er toch werkelijk wat aan de hand.

want binnen springt ze gewoon in het rond en speelt ze met de andere hond, het enige wat ik al zei ze springt niet meer op de bank en dat deed ze wel altijd, ging ze voor de ramen zitten kijken. dus dat is ook heel vreemd.

maar ik voel ook niks aan de spieren het enige wat ik voel op dat moment dat ze haar poot in trekt dat de spier die achter loopt gespannen is.
Door tt-tjes
#1970949
Het hoeft misschien niet perse haar knieband te zijn. Balou heeft met 7 maanden 2 pezen aan zijn achterpoot gescheurd. Hij liep ook gewoon maar trok af en toe met zijn poot. Misschien toch de DA nog een keer goed na laten voelen en anders een orthopeed?
Door judith13
#1970954
ik wacht dit weekend nog even af en anders ga ik maandag naar een andere dierenarts, want ze wordt in de loop van deze dag steeds rustiger en slaapt veel. Is niks voor haar want ze is normaal de hele dag flink actief.

Weet iemand trouwens of je trauma van VSM aan shelties mag geven? De druppels.
Door K&D
#1971184
Je mag rustig traumeel geven of arnica. En ik zou zeker naar een DA gaan die verstand van dit soort zaken heeft, want ik heb ook twee mutsen, en als er eentje piept dan hebben ze echt wel wat.
Ze heeft echt wel pijn aan het pootje. Het kan een verrekking zijn van een spier, maar ook iets ernstigers en dat zou ik wel zeker willen weten. En desnoods zoek je een orthopeed op.
Beterschap
Laatst gewijzigd door K&D op za 19 mar 2011, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#1971278
Als jouw eigen gevoel al zegt er is iets .... en je kent je eigen hond idd het beste zou ik als dit aanhoud even een afspraak maken bij een Orthopeed . Die voelen vaak al erg snel wat eraan schort doordat ze zo ervaren zijn t.av die onderzoeken . Jouw hond zal niet de eerste zijn die doodleuk doorloopt op bv een knietje met letsel . Ik wil je hiermee niet nog bezorgder maken .
Maar beter een keer teveel dan straks eventueel nog meer brokken .

Ik spreek zelf ook uit ervaring , mijn hond wandelde ook doodleuk door op een totaal afgescheurde kruisband incl  kapotte meniscus . Volgens de d.d.d.a was er niets ernstigs aan de hand .
We kregen het advies om 10 dagen rust in te lassen , rechtlijnig korte stukken lopen en ontstekingsremmers /pijnstillers . Tijdens het onderzoek gaf ze geen kik . Ze speelde gewoon , rende maar in normaal tempo bleef ze slecht lopen /manken .
Door judith13
#1971747
vast bedankt voor jullie reacties, ik heb nu vandaag de hele dag niet met haar gelopen. Ga morgen weer een stukje wandelen kijken of ze weer vrolijk is. Nu momenteel binnen is ze gelukkig weer vrolijker als gisteren.

Mocht het morgen niet beter zijn naar mijn zin, dan ga ik een orthopeed zoeken bij mij in de buurt. Ik weet dat mijn hond totaal niet kleinzerig is. Dus zou ze ook niet gauw piepen, wat een andere hond misschien wel gauw doet en dan weet een dierenarts wel gelijk iets te zeggen en terwijl mijn hond het op een andere manier laat zien oren naar achter en kijkt heel zielig. Ik vind zelf wel dat dierenartsen tenminste die ik heb over zoiets wel nuchter doen. Maar ja, ik luister wel naar mijn gevoel. En dan hoop ik dat het allemaal weer goed komt met haar.

Ik hou jullie nog op de hoogte,

gr judith
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door