Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#1970837
Ik heb nog geen niertjes in de vriezer en mijn honden hebben ze ook nog niet gehad.
Bij de verzamelplaats zie ik ze eigenlijk ook nooit aangeboden, alleen van konijn.
Elk dier heeft ze toch?
Welke en waar kan ik het beste kopen en is het noodzakelijk om dit ook te geven?
Ze krijgen nu long, pens, hart, maagjes en lever.
Door Lonaa
#1970840
Of het noodzakelijk is, verschillende meningen over geloof ik.
Het moet in ieder geval, net als lever, met mate gevoerd worden in verband met afvalstoffen.

In ieder dier zitten inderdaad levertjes. Die van kip en eend zijn zo klein, dat je er eigenlijk niks mee kan.
Dat wat het meest gevoerd word is konijnenier, rundernier en lamsnieren.
Lamsnieren zijn bijv. bij slagerij west te koop, of je moet het eens vragen bij een islamiet. :)
Door Nadia
#1970934
Als je minimaal 5 diersoorten + vis en dan aanvult met noten en groente kan de hond best zonder nier, maar ik voer het wel ja!
Nier word niet veel aangeboden omdat het slecht te verkrijgen is. Van gevogelte krijg je geen nier, in het rundtopic heb ik nu rundernier aangeboden ;)

maar je hebt bijvoorbeeld heeeel veel nijntjes nodig om een kilo nier te krijgen ;)
Door hannabelgje
#1970996
Ik gebruik lamsniertjes en geitenniertjes. Die haal ik bij de hallalslager, lupa of slagerij west.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door