Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door flufske12
#1969882
Ik heb een nieuw menu samengesteld en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Mijn vraag is vooral of ze geen orgaan tekort komen want dat geef ik niet omdat ze het weigeren te eten maar zit wel in de kvv. Vis idem wordt alleen gegeten in kvv vorm.

Maandag smuldier pens compleet

Dinsdag haas snippers

Woensdag alaska zalm

Donderdag kipkarkas

Vrijdag smuldier vlees compleet

Zaterdag geitensnippers

Zondag eendennekken
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1969943
Ik kan er zo vrij weinig over zeggen, wat weegt je hond, wat zijn de percentage en hoeveel geef je van wat??
Gebruikersavatar
Door Madera
#1969950
Je kunt zo weinig zeggen zo zonder gewichten enzo, maar toch even geprbeerd, je geeft 2 dagen kvv, das compleet dus rerken ik even niet mee. dan hebben we 5 dagen over dus 1 dag is 20%
je geeft dus
40%vlees (haassnippers en geitensnippers)
40%vleesbot (kipkarkas en eendennek)
20% vis (weet niet of er graten in de vis zitten, dan valt t onder vleesbot anders is het vlees)

mijn conclusie: sowieso geef je geen orgaan, ookal geef je kvv toch zou ik orgaan geven zeker omdat je maar 2 dagen kvv geeft. Op deze manier denk ik dat je hond uiteindelijk toch tekorten gaat krijgen. Ik zou minder vlees geven en wat orgaan erbij, dat mag best samen met een ander iets (zoals vlees of vleesbot) in dezelfde maaltijd. Ook zou ik iets van groenten erbij geven.
Misschien kun je orgaan malen in een blender ofzo, zodat ze het fijngemalen krijgen? Dit over iets van vlees wat ze wel lekker vinden zodat ze eerst het orgaan eraf moeten likken voordat ze de "lekkere" vleesjes op kunnen eten... Maar ik weet natuurlijk niet wat je al aan trucjes geprobeerd hebt omze orgaan te laten eten, succes ermee!
Door Angela_Bodhi
#1973710
Op zich kan dit menu, maar ik zou dan i.p.v. Smuldier een kwalitatief goede KVV kopen waar pens, hart, lever en nier in zit. Bij Smuldier is het niet duidelijk wat en hoeveel er in zit.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door