Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#1967175
Ik heb een vraagje !

Katten en ook honden kunnen prima vers rauw vlees eten omdat
ze salmonella en andere bacterien kunnen afbreken in hun zure maagzuur milieu, mits ze gezond zijn.
Maar wat nou als je kat een infectie op heeft gelopen, bv niesziekte of iets anders, is het dan nog
wel veilig om ze Kvv voor te schotelen ivm. de lagere weerstand of valt dit heel erg mee ?
Door Leonike
#1967180
Als ze ander voer dan normaal krijgen, worden ze vaak veel zieker (spugen, diaree) is mijn ervaring.
Zolang de infectie niet in de maag of darmen zit, kun je volgens mij gewoon kvv voeren.
Door *Flip*
#1967274
helemaal met Leonike eens. Als je zelf ziek bent kan je het beste zo gezond mogelijk eten, als je last van spijsverteringsstelsel hebt misschien dingen die gemakkelijker verteerbaar zijn.
Wat zou je anders willen voeren? 
Door Too
#1967419
We zijn weer eensgezind.. bij ziek en zeer zoveel mogelijk t normale voer

Maar ook een brokkenkat met bv chronische nies zou ik, wanneer hij/zij [weer] goed eet, overzetten op rauw
Door *Yvje*
#1968240
Ok, ja, ik vroeg het me gewoon eens af. Maar ik ben ook niet zo van ineens voer veranderen hoor,
maar ik dacht misschien ivm met de lagere weerstand er bacterien dan brokken ofzo.
Bij een maag/darm infectie lijkt het me wel eng trouwens ..
Gebruikersavatar
Door koekje
#1968559
Ik heb het geluk dat die van mij echt zelden ziek zijn. Sien heeft als kitten wel een stevige infectie aan de binnenkant (maag en darmen) gehad en die knapte pas op toen ik het voer van de DA weggooide en haar rauw gaf (CB en paar dagen later weer kippenvleugels).
Door Mevroi Kruim
#1970130
Ik heb ze hier ook altijd kvv gegeven als ze een keer ziek waren, nooit problemen mee gehad. De 'jeugd' is sowieso zelden ziek, wijlen ouwe Kruimel was wel regelmatig niet in orde maar die kreeg dan ook gewoon ofwel zelf gemalen prut ofwel Rodi (iets anders vrat madam niet  >:(). Alleen toen ze echt letterlijk doodziek was heb ik dwanggevoerd met de bekende blikjes AD, maar zodra ze enigszins opknapte werd het gemalen vers spul.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door