Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rover en misty
#1969141
hallo

ik zou zelf graag kvv maken welke botten zijn daar geschikt voor ik heb een keukenmachine?
mijn honden zijn namelijk extreem gulzig en kunnen dus geen gewoon bot krijgen deze wordt in zijn geheel ingeslikt.

nu geef ik smuldier in combinatie met vers vlees hart ,lam,geit,schaap,rund,vis

en als iemand nog andere ideeen heeft om bij te kunnen voeren naast smuldier graag
Door Too
#1969326
Hi, welkom!

Botten in de keukenmachine... het recept om je machine naar de knoppen te helpen, doe maar niet dus.

T hangt een beetje af van de hoeveelheden die je nodig hebt, als t niet te veel is zou je een hand vleesmolen kunnen gebruiken [ oa Porkert, Alexanderwerk] daarmee zijn kip,parelhoen, eend en konijn te malen -je krijgt er wel spierballen van  ;)-
Hoe groot zijn je honden en wat voor bot heb je ze tot dusver gegeven, soms werkt t heel goed om een echt groot stuk te geven - denk aan hele/halve kip- ze kunnen dan niet anders dan kraken [tot t past ]

Je mag bijna alle diersoorten voeren, alleen geen varken
Door rover en misty
#1969425
ik geef nu dus smuldier en hier zit geen netuurlijke botten in en wil dit dus toe voegen.
mijn honden zijn behoorlijk aan de maat bouvier reu 45 kilo herder teef 30 kilo.

vooral mijn bouvier is een echte schrokker hij is vorig jaar ook geopereerd aan zijn darmen omdat hij een hoefje (kauwbotje) had gestolen van de herder en deze in grote stukken had door geslikt en deze zaten dus vast in zijn darmen nu durf ik hem dus geen bot te geven ik ben te bang voor herhaling.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1969432
[quote="rover en  misty"]
ik geef nu dus smuldier en hier zit geen netuurlijke botten in en wil dit dus toe voegen.
mijn honden zijn behoorlijk aan de maat bouvier reu 45 kilo herder teef 30 kilo.

vooral mijn bouvier is een echte schrokker hij is vorig jaar ook geopereerd aan zijn darmen omdat hij een hoefje (kauwbotje) had gestolen van de herder en deze in grote stukken had door geslikt en deze zaten dus vast in zijn darmen nu durf ik hem dus geen bot te geven ik ben te bang voor herhaling.
[/quote]

Dat kan ik me voorstellen :-X Maar nu is zo'n lilluk knikkerhard hoefje natuurlijk wel wat anders dan een vleesbot. Maar goed, de schrik zit erin en die ben je niet 123 weer kwijt

Om botten te malen heb je een vleesmolen nodig en dan ook nog een stevige en spierballen (ook stevige :biggrin2:). Dan nog kun je alleen bot van gevogelte malen, maar dat is mijn inziens geen probleem.

Om direct aan de slag te kunnen zou je ook even met de Smuldier Kip aan de gang kunnen, dat zijn gemalen kipkarkassen.
Door rover en misty
#1969446
ze krijgen alle varianten ook de enkelvoudige kip/vlees/pens

welk bot is het meest veillig om te proberen bij de gulzige bouvier?

leifst wel iets wat groot is zodat ik het vast kan houden om te zorgen dat hij het niet in een keer naar binnen werkt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1969565
[quote="rover en  misty"]
ze krijgen alle varianten ook de enkelvoudige kip/vlees/pens

welk bot is het meest veillig om te proberen bij de gulzige bouvier?

leifst wel iets wat groot is zodat ik het vast kan houden om te zorgen dat hij het niet in een keer naar binnen werkt?
[/quote]

Ik zou dan een flinke parelhoenkarkas geven of een halve kip ofzo.

Ik weet niet hoe het daar is, maar toen ik hier nog de dingen wilde vasthouden, dan werden ze daar veel gulziger van dan wanneer ik het ze zo gaf. :-\
Door rover en misty
#1969604
hoe zou mijn menu er dan moeten uit zien zodat ik genoeg bot/calcium geef

en zdat ik er verse dingen bij kan geven zoals hart,geiten en schapen vlees gehakt vis en eieren?

heeft iemand tips
oja ze kijgen nu
bouvier 800gr per dag = de helft smuldieren compleet andere helft iets vers of een enkelvoudige smuldier
herder 600gr per dag = de helft smuldieren compleet andere helft iets vers of een enkelvoudige smuldier
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door