Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1969081
ik Voer mijn honden af en toe testikels van lam of geit. Nu zijn mijn shetlanders gisteren gecastreerd en heb de testikels bewaard en ze liggen in de vriezer. Ze hebben hier een plaatselijke verdoving in gehad. Zou dat kwaad kunnen voor de honden?
Door Lonaa
#1969148
Geen idee, als ik vanuit mijn eigen logica denk, dan denk ik van niet. Waarom zouden die testikels 'anders' zijn dan die van lam of geit?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1969150
Lonaa schreef: Geen idee, als ik vanuit mijn eigen logica denk, dan denk ik van niet. Waarom zouden die testikels 'anders' zijn dan die van lam of geit?
omdat hier verdovingsspul in zit???????? :-[
Door Lonaa
#1969152
*Monique schreef: omdat hier verdovingsspul in zit???????? :-[
Oh, juist, overheen gelezen.

Maar dat uhm.. gaat dat niet 'dood'? Ofzo?

De vee-arts (of wie ze dan ook gecastreerd heeft) heeft toch ook aan die ballen gezeten en zijn handen werden ook niet verdoofd..
Maar of dat hetzelfde is als je ze eet? Hmm..

Nou durf ik er ook geen antwoord mee op te geven.  :-[
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1969155
Volgens de veearts kon het geen kwaad. Maar Bennie begon er gisteren over dat ik misschien toch wel moest uitkijken, en nu begin ik natuurlijk zelf ook te twijfelen :-\
Door Lonaa
#1969158
*Monique schreef: Volgens de veearts kon het geen kwaad. Maar Bennie begon er gisteren over dat ik misschien toch wel moest uitkijken, en nu begin ik natuurlijk zelf ook te twijfelen :-\
Als de vee arts zegt dat het geen kwaad kan, dan denk ik dat ik met m mee ga.
Anders zou ik voorzichtig zijn, omdat ik het nog nooit bij de hand heb gehad, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het echt kwaad kan, wat zou er moeten gebeuren dan?
Door orinake
#1969160
Het kan geen kwaad als het een tijdje ligt, maar persoonlijk zou ik het niet geven :s
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1969162
orinake schreef: Het kan geen kwaad als het een tijdje ligt, maar persoonlijk zou ik het niet geven :s
om d everdoving, of omdat het "eigen" is geweest :-[
Door orinake
#1969166
*Monique schreef: om d everdoving, of omdat het "eigen" is geweest :-[
vanwege de verdoving...
Eigen... tja als het gaat om een konijn of een kip weiger ik eigen dieren te geven. Maar om hun edele delen... daar weet de vorige eigenaar niet veel van he ;) en anders gaan ze toch de vuilzak in ;)
Door Jantina
#1969203
Lastig... Ligt er zo'n mooi stukje bio-vlees, weet je niet of het wel goed is...  :-\
Beetje vies praatje, maar vorig jaar hebben wij na het veulenen een merrie moeten laten inslapen omdat ze een inwendige bloeding had na de bevalling. Merrie afgedekt elders op het terrein gelegt, hond kwijt en die was mooi onder het dekzeil gedoken en aan zijn rode sik en snor was te zien dat hij van het bloed en ander vocht had gelikt wat op de grond lag en uit de merrie liep. DA gebelt en dat was toen wel heel gevaarlijk voor hem. Ik moet hem heel goed in de gaten houden en bij een beetje suffigheid moest ik komen en hond aan het infuus. Hij heeft er geen last van gehad. Maar goed, dat was dus euthanasie vloeistof en geen verdovingsprikje....
Door orinake
#1969255
[quote="Jantina"]
Lastig... Ligt er zo'n mooi stukje bio-vlees, weet je niet of het wel goed is...  :-\
Beetje vies praatje, maar vorig jaar hebben wij na het veulenen een merrie moeten laten inslapen omdat ze een inwendige bloeding had na de bevalling. Merrie afgedekt elders op het terrein gelegt, hond kwijt en die was mooi onder het dekzeil gedoken en aan zijn rode sik en snor was te zien dat hij van het bloed en ander vocht had gelikt wat op de grond lag en uit de merrie liep. DA gebelt en dat was toen wel heel gevaarlijk voor hem. Ik moet hem heel goed in de gaten houden en bij een beetje suffigheid moest ik komen en hond aan het infuus. Hij heeft er geen last van gehad. Maar goed, dat was dus euthanasie vloeistof en geen verdovingsprikje....
[/quote]

dat is iets anders ook he... De euthanasievloeistof is gevaarlijk zelfs voor mensen. Maar verdoving, heb je max een suffe hond van als hij er niet allergisch op reageert.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1969305
Ik zou het ook niet geven. Dieren die geslacht worden krijgen geen verdoving. Dat lijkt mij het grote verschil.

groet,

Judith
Door Mevroi Kruim
#1969382
Ik zou bij de da navragen wat voor verdoving gebruikt is, in hoeverre dat kwaad kan en hoe lang dat er nog in zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door