Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miik
#1967335
Ik heb eendepootjes van de VSE op mn droogmasjientje gelegd. En omdat ik zeker wilde weten dat ze door en door droog zouden zijn liggen ze er nu zo'n 18 uur onafgebroken op. Ik wilde hem net gaan uitzetten. Maar wat me opvalt is dat de pootjes echt heet zijn geworden. Als je ze in een dichte vuist vast houd, brand je bijna je hand eraan. Omdat we altijd zeggen dat we bot niet mogen verhitten begin ik toch wel wat te twijfelen..... :-\
Hoe hebben jullie dat als je eendepootjes droogt ?
Met vlees en orgaan heb ik dit nog nooit eerder gemerkt ....
Door Nynke
#1967341
ik denk dat dat komt doordat het een vrij massief geheel is, zo'n voetje. Een plat stukje vlees geeft zijn warmte veel sneller af  ;)

Mijn wolfjes hebben er nooit problemen mee !!!

Op de laatste uren van het droogproces merk ik dat er wat olie loskomt uit het voetje. Doorzichtig.
Door miik
#1967437
Ok thanx !
Ik heb 'm even een paar uur uitgezet, ik zal ze straks nog een paar uurtjes aanzetten..
Ik laat het altijd eerst goed afkoelen, voor ik het in een bakje doe, want als je ze warm weglegd komt er condens en dan gaat het alsnog schimmelen......
Door ulla
#1967519
Ik heb ook zo mijn twijfels,hoewel ik ze wel zo uit de machine kon halen.
Heb er net eentje door geknipt en dat gaat toch heel makkelijk,het is heel bros van binnen.
Door ulla
#1967572
hannabelgje schreef: Die pootjes bestaan voornamelijk uit kraakbeen heb ik begrepen en dat maakt dus niet uit. Hetzelfde geldt voor kippennekken.
Vandaar dat het bros is, maar zijn de onderste kippenvoetjes dan ook kraakbeen?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1967584
Hier zijn ze ook aardig warm als ze uit de droger komen.
Vergelijk het maar met als je de douche op 60-70gr zet, daar brand je je ook wel aan.
Dus niet gek dat de eendenvoetjes die er net uitkomen zo heet zijn.

Het bot is idd niet zo hard, maar ook verandert de botstructuur maar minimaal als je op een lagere tempratuur droogt.
Dit verteerd dus prima in een hondenmaag en heeft geen scherpe stukjes.
Door deja
#1968194
Ik heb van zondag op maandag ook eendenvoetjes gedroogd en had hetzelfde resultaat als jullie ook erg heet, ik schrok er ook van en heb Marot (Jonomo) gebeld die had hetzelfde en zei dat dat goed was. Heb ze 17 uur in de droger gehad.
Door BubbaBling
#1968560
ulla schreef: Vandaar dat het bros is, maar zijn de onderste kippenvoetjes dan ook kraakbeen?
Als ik zo'n eendenpoot openhaal dan zie ik toch wel echt een bot erin en weinig kraakbeen.
Moet zeggen dat ik daar wel een beetje van schrok, beste een groot stuk nog voor de hondjes.
Bling laat het liggen dat gedeelte en kauwt alles er omheen weg.
Toch vraag ik me af of t wel veilig is dat bot....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door