Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1968553
Morgen ga ik bij Lizje een allergietest laten doen.

Ze heeft al eerder 'ergens' een allergische reactie op gehad. Ik vroeg of het mogelijk was om een allergietest te doen. De dierenarts gaf aan dat het een eenmalig iets kan zijn en dus heeft Liz toen een shot prednison gehad en een kuurtje voor een week.
Ik heb toen aangegeven dat ik, als ze weer zo'n reactie kreeg, een allergietest wilde laten doen.

En nu zit ze dus weer onder de bultjes en rode vlekken op haar buik. Ik kan geen logica bedenken in voer. Ze heeft niks onbekends gehad. (Behalve geitenpens; daarvan ben ik niet zeker of ze dat de vorige keer ook niet toevallig heeft gehad voor de reactie, maar een hond kan toch niet alleen allergisch zijn voor geitenpens, als ze wel gewoon tegen geit kan  ??? ) Ook geen kleedjes gewassen met ander wasmiddel oid.


We gaan dus morgen voor de allergietest:
Ontkom ik er nu ook niet aan dat ze weer prednison krijgt na het bloed afnemen?

En dus toch voor de zekerheid; kan een hond alleen allergisch zijn voor pens van een bepaald diersoort, terwijl ze wel tegen spiervlees van het betreffende dier kan?

Bedankt alvast!  :)
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op wo 16 mar 2011, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#1968933
Ik weet het niet, maar Balou verdraagt geen pens en eet wel gewoon lam/geit/rund. Dus het kan wel, maar of je daar dan zo'n reactie van krijgt.. Balou krijgt er jeuk van.
#1969323
Thnx! Lizje reageert verder niet op lamspens/runderpens. Van geitenpens weet ik het dus niet zeker, maar dat is het enige wat ik kan bedenken wat ze misschien de vorige keer ook heeft gehad.
Maar jij herkent dus dat een hond wel tegen vlees kan, maar niet tegen pens van hetzelfde dier. Ik vond 't zo'n bizar idee. De geitenpens blijft maar even in de vriezer.

Bedankt!  :)
Door nienk
#1969391
wellicht reageert ze op de inhoud van de maag? dus op het voedsel van de geit? dat is precies waarom ik in Reus zijn verdere eliminatie dieet pens van de verschillende dieren ga beschouwen als aparte diersoort, en dus ook geen kvv van die dieren ga geven.
#1969401
De pens is wel vuil(niet gespoeld oid), maar er zit geen inhoud in... Eet een geit zo anders dan een koe of lam? Ik ga er eens op googlen!  :)
Maar heel eerlijk; ik weet echt niet zeker of ze de vorige keer ook geitenpens heeft gehad voor ze zo'n reactie kreeg.... Er staat me wel iets van bij, maar 100% zeker ben ik dus niet.

Maar ik krijg steeds meer het idee dat het dus wel mogelijk is dat een hond allergisch reageerd op de pens van een dier, terwijl het spiervlees en bot van hetzelfde dier dus geen probleem oplevert.
Bedankt!  :)
Door nienk
#1969412
zou kunnen denk ik dat er in de maagwand half verwerkte voedingsstoffen zitten ofzo. denk dat wat een geit eet vergelijkbaar is met wat een schaap eet, dat zal gras zijn, maar vast ook iets van korrels ofzo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door