Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chantie-Yuka
#1968130
Hallo allemaal,

Even kort voorstellen ;-) Wij hebben een nu 10weken oude witte herder pup Yuka ... en na het gebruikelijke zakje rotzooi eindelijk opgemaakt te hebben ben ik me aan het orienteren wat nu te doen. Brokken met graagn ... geen goed idee. Vers fantastisch maar ik heb geen vriezerruimte helaas ... dus nu denk ik KVV, maar er staat een waslijst met verschillende in dit forum!

Kan iemand mij vertellen welke kwalitatief het beste zijn? En misschien het minst fijn gemaald? We denken er ook over om FarmFood brokken ernaast te geven (voor als we een keer weg zijn bijvoorbeeld) Maar willen eigenlijk wel over naar KVV en hopelijk in de toekomst BARF!

Gr Chantal
Door Too
#1968148
Welkom Chantal!

Je hebt gelijk er zijn vreselijk veel merken kvv.. welke de beste is voor jouw hond kan ik zo niet zeggen :sommige honden doen t heel goed op merk A terwijl anderen bv moeite hebben met ontlasting bij t zelfde voer

Voor een pup/jonge hond heeft een kvv met een natuurlijke calciumbron [=gemalen bot] absoluut de voorkeur , merken die me zo te binnen schieten [ik vergeet er vast een paar] carnivoer, Bandit [=biologisch], carnibest, haaksbarf, tinlo, darf

Je kunt verschillende merken en varianten naast elkaar gebruiken, da's alleen maar goed voor de variatie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1968259
KVV is ook vers en daar zul je ook vriezerruimte voor moeten hebben :)

Ik zou geen brokken erbij blijven voeren omwille van dat je die misschien een keer wilt geven tijdens een vakantie.
Door Chantie-Yuka
#1968304
Ik weet dat KVV ook vers is  :) maar dat is te koop in kleinere porties! En ze verkopen een aantal merken zo uit de vriezer op loopafstand van mijn huis vandaar dat ik hieraan dacht.

Ik heb begrepen dat je voor het echte BARF toch wel iets meer nodig hebt dan een laatje onder je koelkast?! Of zit ik er nu volledig naast?
Door tschabo
#1968306
Gefeliciteerd met je pup!

Een vriezer hoeft niet veel te kosten...

Ikzelf voer meerdere merken. Namelijk Haaksbarf, Carnibest, Alaska en Naturis.

Haaksbarf is het meest grof genalen en heeft als voordeel dat de botten die in het voer verwerkt zijn ook afkomstig zijn van de desbetreffende smaak/dier. Bij bijna alle andere KVV's is dit namelijk bijna altijd van kippenbotten. Hierdoor heb je nog meer afwisseling.

Brokken zou ik er in geen geval bij voeren.
Door Martine-Tom
#1968310
Ook hier welkom :biggrin2:
Ik heb je gewaarschuwd he, qua anthousiastme :biggrin2:

@Angelique, niet dagelijks ernaast maar als backup  ;)
Door Chantie-Yuka
#1968321
@ Martine .. ik lees me suf hier op dit forum! Zoals jij inmiddels weet ben ik op zoek naar een goede oplossing voor onze Yuka en ik denk dat ik hier helemaal op mijn plek ben! Helaas is 1 dierenwinkel bij ons helemaal niet hulpvaardig en dat is net die waar ze de meeste merken in de vriezer hebben liggen  :( Daar wil ik nu niets kopen natuurlijk ... zij raadden me namelijk Royal Canin aan!!!  >:( >:( >:( >:(

Enne re vriezer .. het geld is niet het probleem maar de ruimte wel! Ik kan een vriezer gewoon niet kwijt helaas  :-[ Woonkamer is ruim zat maar nergens opbergruimte en boven heb ik alleen 2 slaapkamers en geloof me die zitten vol met 2 volwassenen & 2 peuters  :biggrin2:

Vandaar dus dat ik nu voorlopig aan de KVV wil met een brok als back up zoals Martine idd zegt!
Door nienk
#1968379
hallo en welkom hier, gefeliciteerd met je pup!

welke merken verkopen ze bij de dierenwinkel? laat je geen royal canin aansmeren hoor, als je gewoon de merken eens noteert kunnen mensen je er hier genoeg over vertellen.

pup hoef je in principe niets bij te voeren, als je met hem aan het trainen bent zijn gedroogde vlees snacks (dus waar geen graan of andere 'rommel' in zit) het meest passend voor in je kvv-menu.
Door Limpy
#1968385
De c1000 heeft heerlijke gedroogde kipvleesjes bij de hondensnacks liggen zonder verdere toevoegingen, zijn reepjes die je makkelijk in stukjes kunt doen.
(nee, heb geen aandelen, wel 2 katten die er dol op zijn)

oh ja:  :hi:
Door Chantie-Yuka
#1968419
Oh gewoon bij C1000?! Das handig!

Even denken wat ik heb zien liggen aan KVV ... Duck, Smuldier, Rodi (geloof ik) en ik ga vandaag / morgen even kijken wat er nog meer te halen valt! Dan hoor ik de commentaren wel.

Momenteel heb ik een zak Orijen brokken staan, op aanraden gekocht dus die moet eigenlijk ook wel eerst op geeft me wat tijd om te kijken naar KVV. Eerst dacht ik namelijk dat brokken toch ook wel net zo goed zouden zijn, maar mijn hart neigt naar vlees voor hondje  :D Keuzes keuzes keuzes. Ik lees ook steeds meer en verdiep me steeds verder in de materie. Ben nog even gaan twijfelen door zeer doortastende vrouw bij dierenwinkel, maar laat me nu niets meer aansmeren (zeker geen RC  :o) We gaan na de brokken Orijen (wat toch best een goede brok moet zijn, of ben ik nu aan het schelden op dit forum?) over op de KVV met als back up FarmFood brokken (in geval van nood, bij uitstapjes etc) En uiteindelijk wil ik toch ook wel wat "echt" vlees erbij gaan geven, misschien in de weekenden als ik eraan kan komen tenminste! Ik las dat hondjes ook niertjes eten?? Die kan ik wel makkelijk krijgen namelijk  ;)

Royal Canin komt er bij mij niet meer in hoor, wat een hopen poep produceert mijn lieve witte herdertje nu! En ik heb nog nergens gelezen waarom het nu zo goed zou zijn en qua ingredienten is het precies gelijk aan Lidl droogvoer ... zo ik heb gezegd.

Op naar een nieuwe fase voor onze Yuka ... fokker vond het niet nodig trouwens vers vlees ... apart he?!
Door Chantie-Yuka
#1968420
kan ik dan ook wat orijen brokjes bewaren voor beloning, bijvoorbeeld bij cursus?

en ik begreep dat Orijen wel eventueel te mengen is met vlees als er maar 8uur tussen de voedingen zit (toch Martine?)
Door Chantie-Yuka
#1968430
ja ben ik weer ... martine ... voor het overstappen had jij geadviseerd eerst 2 dagen pens te geven ... bijvoorbeeld smuldier, nu hebben ze pens compleet & alleen pens ... welke moet ik dan nemen?!

wat een vragen he?!  :-[
Door Parelridder
#1968441
Kijk ook even naar de ingredientenlijst. Ik weet niet meer of het Smuldier of Rodi is, maar ik dacht wel één van die twee, daar zit meer pens in de 'compleet' versie dan in de 'Pens' ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door