Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#196741
Ik heb Brutus glucosamine tabletten (van De Tuinen 500mg Glucosamine en 400mg Chondroitine) gegeven en hij krijgt er dunne ontlasting van!

Herkent iemand dit? Hoe los ik dit op? Kan het merk-afhankelijk zijn? Een halve pil geven lijkt me vrij zinloos omdat de dosering dan wel erg laag wordt, niet?
Door K@rin
#196762
Misschien toeval ??
Er heerst van alles onder de honden op dit moment .....
Ik heb er nooit last van gehad bij mijn honden ....

Als het toch door de tabletten komt, kun je misschien toch eerst beter halveren of misschien wel nog minder, om hem er aan te laten wennen. Wanneer het goed gaat, langzaam de dosering opvoeren.
Door Lizzy
#196764
Ik denk niet dat het toeval kan zijn. Ben het gaan geven: diarree, ermee gestopt: geen diarree, weer begonnen: diarree, weer gestopt: geen diarree....

OK, ik ga dan toch maar eens kijken hoe hij reageert op een halve tablet!
Door Audrina
#196769
Het zou heel goed kunnen hoor. De ene glucosaminetablet is de andere niet. Ik slik zelf ook glucosamine voor m'n rug en heb al verschillende capsules & tabletten geprobeerd en die hadden een heel scala aan bijwerkingen, van jeuk tot misselijkheid, van tutende oren tot diarree. Ik heb nu eindelijk capsules gevonden waar het helemaal goed op gaat, maar daar staat een waarschuwing op het potje dat je het langzaam op moet bouwen omdat anders je maag en darmen van slag kunnen raken.
Al die merken zijn dus weer anders. Er zit wel glucosamine in, maar overal weer andere hulpstoffen. :-\
Door Lizzy
#196770
Audrina schreef: Het zou heel goed kunnen hoor. De ene glucosaminetablet is de andere niet. Ik slik zelf ook glucosamine voor m'n rug en heb al verschillende capsules & tabletten geprobeerd en die hadden een heel scala aan bijwerkingen, van jeuk tot misselijkheid, van tutende oren tot diarree. Ik heb nu eindelijk capsules gevonden waar het helemaal goed op gaat, maar daar staat een waarschuwing op het potje dat je het langzaam op moet bouwen omdat anders je maag en darmen van slag kunnen raken.
Al die merken zijn dus weer anders. Er zit wel glucosamine in, maar overal weer andere hulpstoffen. :-\
Jeetje! Ik had er geen idee van dat Glucosamine werkelijk bijwerkingen kon hebben (best wel veel ook!). Eigenlijk gek dat er op de meeste verpakkingen niks vermeld staat..., toch?
Door K@rin
#196771
Lizzy schreef: Ik denk niet dat het toeval kan zijn. Ben het gaan geven: diarree, ermee gestopt: geen diarree, weer begonnen: diarree, weer gestopt: geen diarree....

OK, ik ga dan toch maar eens kijken hoe hij reageert op een halve tablet!
Inderdaad, lijkt het dan toch aan de tabletten te liggen ....
Ik geef de tabletten van het Kruidvat ....

Misschien andere samenstellig:
glucosaminesulfaat 750 mg
Chondroitensulfaat 250 mg
Vulstoffen (microkristallijne cellulose, calciumcarbonaat,hydroxypropylmethylcellulose, monopropyleenglycol)
glansmiddelen (geharde palntaardige olie, siliciumdioxide,carnaubawas)
Door Audrina
#196772
De bijwerkingen staan ook niet op zo'n potje vermeld omdat mensen en dieren over het algemeen ook geen last van bijwerkingen hebben en alles goed gaat. Maar er hoeft natuurlijk maar 1 stofje in te zitten waar je niet tegen kan. :-\ Volgens mij doen ze daar ook niet echt onderzoek naar omdat het geen geneesmiddel is en er zijn ook niet echt regels voor.
Bij Karin staan de vulstoffen netjes op het potje vermeld, op het potje dat ik heb (voor mezelf) staan die weer niet, op de fles vloeibare gluco die ik voor de honden heb staan ze ook niet.
Door lekker kort
#196777
Mijn ene boef krijgt Acproh Dynam en heeft nergens last van, zelf slik ik Huveran Dynam en heb ook nergens last van terwijl ik heel gevoelig ben op mijn darmen
Gebruikersavatar
Door Binno
#196791
diana schreef: goh zeg!!!
Ik geef het Lady al jaren
denk dat ik er maar mee stop hoor .
Ik geef het ook al een paar jaar aan onze labrador, en hij heeft er helemaal geen bijwerkingen van, dus waarom dan stoppen? ???

De eventuele bijwerkingen komen volgens mij van de vulstoffen, in dat geval zou ik gewoon een ander merk proberen. ;)
Door herintreder
#196899
ben beetje teleurgestelt, weet de heilzame werking van Glucosamine niet, maar als wij gaan barf"en met een kast met voedersuplementen dan is er volgens mij geen geloof in de denkwijze .

gaan we puur natuur of chemisch .


groet Joop
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door