Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M. v.d. Heuvel
#1964799
Sinds een jaar staan onze Cavalier King Charles spaniels helemaal op Barf.
Een tijdje geleden zag ik dat bij een van de honden een tandje tot op de helft was afgebroken. Vorige week was er ook een klein puntje van een hoektand af en van de andere hoektand aan de zijkant een schilfertje.
Als vleesbot krijgen ze kippennekken, eendenekken, parelhoenkarkas, eendkarkas en konijnenkopjes. Dus echt alleen maar zachte botten.
Is dit toeval, of kan er iets anders aan de hand zijn
Door Lizzy
#1964803
Ik denk niet dat je het in het vleesbot moet zoeken, de oorzaak voor het afbreken van tanden. Dit is zacht botwerk, daar breken gezonde tanden niet van af.
Door Parelridder
#1964876
Ik zou er even naar laten kijken door een arts. Kun je zo nodig er tijdig wat aan laten doen en meten vragen wat de oorzaak zou kunnen zijn, zodat je misschien kunt voorkomen dat er meer tanden beschadigen. Een goede tandarts is dr. Knaake: http://www.tandheelkundigdierenarts.nl/ (en hij is goed op de hoogte over verse voeding & gebit ;))
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1965126
loeka dr hoektand is ook diagonaal afgebroken ( voor dr barftijd) , maar waar het aan lag is nog steeds niet duidelijk...
ze heeft een wortelkanaal behandeling gehad en er is een vulling opgezet ( die maar 3 weken is blijven zitten :-\ )
dit alles heet 87 euro plus een paar euro medicijnen gekost .
van de tand heeft ze geen last
Door Maryana
#1967096
Zeker zou ik die tand laten fixen, het is geen goedkope grap maar wel een noodzakelijke.
Aafke mijn hond heeft een steen opgevangen die een vriendin gooide, ik was er niet blij mee. Ik ben naar een
speciale dierentandarts gegaan. Aafke kreeg een wortelkanaal behandeling, maar haar tand was gered. € 500 kostte me dit.
Doe je dit niet kan je hond een ontsteking krijgen in de kaak en de gezonde tanden aantasten.
Sterkte ermee,
Maryana
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door