Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#1966573
vandaag maar weer eens een ontlasting onderzoek laten doen want job is weer eens afgevallen (2,5 kg) nu heb ik hem 3 dagen aan een touw en er zit weer een pond aan.
dus heel vreemd. ik denk: hij heeft misschien nog wel wormen omdat hij zo dun, rustig en een best dunne vacht heeft.
meneer heeft geen wormen! wel zitten er veel vezels in zijn ontlasting  :D.
maar hij eet vlees dus waar die vezels vandaan komen???
volgens de dierenarts kan ik het beste greenhart brokken speciaal voor huky s geven. uitgelegd dat ik dat wel wil maar dan wil ik eerst een allergie test op granen en gluten  :-X.
het kwam er dus eigenlijk op neer dat zij mij eigenwijs vond en niks meer voor job kan doen.
behalve het advies van een andere dierenarts zoeken vraag ik mij af wat ik hem het beste kan geven, dus waar zit veel energie in?
hij weegt nu 28,7 kg en eet een kilo per dag aan barf 1 maal daags.

nog tot aan vrijdag ben ik hem aan het ontgiften met groene leem en krijgt hij probiotica van de groene os.

help.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1966940
heb je ook weleens een bloedonderzoek laten doen?
want zo afvallen, dat zou toch ergens vandaan moeten komen...
zou daar niks uitkomen dan meer voeren en wat vettere diersoorten..
Door signmodel
#1966982
heb echt alles al gedaan. bloedonderzoek, hartfilm, echo, rontgen. ze kunnen niks vinden.
maar buiten dat hij zo dun is heeft hij gewoon een slechte conditie. ik heb geen x husky genomen om  er niet zo veel mee te kunnen doen. terwijl het ook een ras is dat niet veel hoort te eten.
maar wat mij nu weer verbaast zijn die vezels in zijn ontlasting.
ik begrijp er helemaal niks van.

oh ja ik geef hem nu dus een kilo barf per dag en een bakje smuldier (sinds gister pas hoor) want ik kan het echt niet meer betalen hoor wat er hier ingaat.
Door Lil
#1966992
Ik had gevraagd waaruit die vezels dan bestonden. Is dat groente?
Hier een kruising herder die geen groente verteerd en mijn moeder heeft huskeys gehad; die kregen geen groente omdat ze dat niet goed verdroegen. Ik kan trouwens niet zeggen dat de huskeys weinig aten... die moeten veel bewegen en verbruiken dus ook best veel. Hoezo moeten Huskeys weinig eten?

Verder zou ik gaan voor vettere diersoorten om aan te komen en eventueel gaan elimineren om te kijken waar hij allergisch voor is en wat de slechte ontlasting veroorzaakt.

In smuldier zit behoorlijk veel graan trouwens. Rijst is helaas glutenvrij (ook voor mensen), maar wel graan...
Door Anthraciet
#1966999
Lil schreef: Ik kan trouwens niet zeggen dat de huskeys weinig aten... die moeten veel bewegen en verbruiken dus ook best veel. Hoezo moeten Huskeys weinig eten?
Huskies en poolhonden in het algemeen zijn heel spaarzaam met hun energie. Als ze weinig bewegen, verbranden ze veel minder als andere hondenrassen. Als ze heel actief zijn, verbranden ze natuurlijk wel weer een stuk meer.
Maar mijn 3 Malamutes eten ongeveer 2/3 van wat mijn Duitse Herder eet als ze niet werken ;)

Is het zo dat Job heel actief en druk is? Want dat is mijn Duitse Herder ook en daar kan ik ook eten in blijven gooien, die komt geen gram aan en valt regelmatig ook af. Maar ze is dan ook hyperactief, constant aan het rennen en vliegen en ook gewoon in haar hele doen en laten erg druk zonder rust in de kont.
Ik denk dat dan het metabolisme gewoon op zo'n hoog peil staat dat alles heel snel verbrand wordt en de hond dus afvalt.

Misschien is het een optie om hem tussendoor rustmomenten te geven? Zodat hij dan geen energie verbrand?
En je zou hem wat vetter vlees kunnen geven zodat hij daar zijn energie uit kan halen.
Door signmodel
#1967002
hij krijgt smuldier glutenvrij en pens erbij. hij eet geen groentens. vandaar dus dat vreemde.
maar mijn hond kan maximaal 2 uur in een bos lopen en gaan we de duinen in dan maar 10 minuten.
lijkt mij niet normaal. hij kan wel langer hoor maar ik zie aan hem dat hij dan total los is. met trillen en schuim aan zn bek.
ben dus ook bang dat hij zich dood rent. gaan we joggen dan moet ik hem op de terug weg mee slepen.
hallo ik ren hem er uit dus. maxje van 6 jaar met zn kleine voetjes loopt alles prima mee.
hij eet al vrijveel geit en schaap. wil hem niet alleen maar vet voeren want denk dat vet tenkoste gaat van andere voedingsstoffen.
schapenvet krijgt hij wel als extra dit gebruik ik als beloning.
ik vind het lief dat jullie meedenken hoor maar jullie logische antwoorden heb ik allemaal al overdacht en blijkbaar geen resultaat.
alleen een eliminatie dieet kan ik nog proberen alhoewel ik niet het idee heb dat hij momenteel aan een allergie lijdt.
Door signmodel
#1967007
ik houd al best veel rust met hem. hij loopt nog maar 2 x per week los maar eerlijk gezegt heb ik natuurlijk wel voor zo een ras gekozen om er regelmatig op uit te trekken.
het ligt eraan waar we lopen in de duinen is hij druk. in het bos loopt hij meer te snuffelen, af en toe een sprintje maar daar blijft het bij.
thuis slaapt hij bijna de hele dag. gelukkig is hij wel alert.
Door Anne in Zweden
#1967014
Ik weet niet waar hij mee gekruist is, maar 28,7 kilo is toch niet weinig voor een husky? Maar als ie echt mager oogt, dan is het toch niet zoals het hoort. En zijn uithoudingsvermogen klinkt ook niet goed.

Je da klinkt niet als iemand die probleemoplossend denkt ("Greenhart brokken en anders is er niets meer aan te doen" :-X). Zou een andere da of een homeopatisch/holistisch da wellicht een wat nuttiger bijdrage kunnen leveren?

Als je brokken wilt gaan proberen, zijn er ook wel merken zonder granen/gluten, maar dat is toch echt je laatste strohalm, lijkt me.

Wat die vezels betreft: kan het zijn dat hij kans ziet veel gras of hooi of stro of zo te eten ergens? Paardenpoep?
Door Lil
#1967027
Dat uithoudingsvermogen zou mij inderdaad echt zorgen baren...
en zou ik laten uitzoeken.

Vraagje: de hond komt toch niet toevallig uit Spanje of zo? Ziekte van Lyme? Zo'n huskey hebben we ook gehad; het arme dier kon niets en men vond helemaal niets. Ja, uiteindelijk hartproblemen en schildklierproblemen. Achteraf had hij die niet, maar alleen Lyme en de nl dierenartsen hebben daar nooit bij stil gestaan. Het trad ruim een jaar na aankomst in Nl op namelijk. Eerder was hij als 'vrij' getest.

oooo huskeys zijn spaarzaam. Ok, weer wat geleerd. Ik heb dan gewoon twee erg spaarzame herders, want die eten met veel beweging (en eentje met absoluut geen rust in de kont) evenveel c.q. minder als de huskeys die ma had vroeger. Ma is trouwens wel weer geschrokken van hoeveel een cockertje eet... die krijgt nu het meeste van iedereen (dus meer dan beide herders en meer dan de labrador, maar goed kleine hondjes krijgen nu eenmaal meer  ;)).
Door signmodel
#1967056
paarden poep! ja van de week die stiekemert.
en weer die buitenlander?? dat wordt me wel vaker gevraagd ook als ik in het bos loop vragen mensen of hij een allochtoon is.
ik heb m uit het asiel dus misschien is het wel mogelijk.
maandag hebben we een afspraak bij jyoti. ook zij vond het een vreemd verhaal. zal daar ook even vragen of zij denkt dat hij een allochtoon kan zijn.
iedereen vind hem er trouwens goed uitzien totdat ze hem gaan aaien. en dan schrikken ze zich rot.
hij is trouwens gekruist met een mechel of duitser  :-\
qua uiterlijk denk ik een mechel maarqua karakter lijkt hij op een duitser.
Door Lil
#1967099
signmodel schreef: paarden poep! ja van de week die stiekemert.
en weer die buitenlander?? dat wordt me wel vaker gevraagd ook als ik in het bos loop vragen mensen of hij een allochtoon is.
ik heb m uit het asiel dus misschien is het wel mogelijk.
maandag hebben we een afspraak bij jyoti. ook zij vond het een vreemd verhaal. zal daar ook even vragen of zij denkt dat hij een allochtoon kan zijn.
iedereen vind hem er trouwens goed uitzien totdat ze hem gaan aaien. en dan schrikken ze zich rot.
hij is trouwens gekruist met een mechel of duitser  :-\
qua uiterlijk denk ik een mechel maarqua karakter lijkt hij op een duitser.
Ja, lastig he dat je niet weet waar ze vandaan komen. Het hoeft ook geen allochtoon te zijn, maar kan wel (zitten hier in het asiel ook allochtonen, maar meestal vermelden ze dat).
Hij ziet er mooi uit of het nu met mechel of duitser gekruist is.
Mijn kruising mechel is trouwens ok veeeeeel minder zenuwachtig dan een mechel. Ook is hij hardhorender dan een mechel. Verder zie of merk je in de mijne nauwelijks labrador (ow ja hij begroet je met een speeltje in de bek, maar ik ken ook mechels die dat doen). Ik vind die van jou mooi gemengd wat betreft uiterlijk. Als hij trouwens met Duitser is gekruist, dan is zijn gewicht inderdaad erg laag. Huskey en mechel zou het gewicht kunnen kloppen, maar als hij met aaien zo duidelijk te mager is...dat is nooit goed natuurlijk.

Ik hoop dat er een oplossing kan worden gevonden voor zijn probleem.
Door Veerle-scrappyToo
#1967134
Ik dacht ook aan gras of hooi of stro...die richting toch om vezels binnen te spelen die hij niet zomaar krijgt bij zijn eten door u. En als je nu weet dat hij al een keer paardenpoep op at dan zal dat waarschijnlijk niet zijn eerste keer geweest zijn dus lijkt me een goede verklaring voor de vezels die hij misschien aanvult met gras of zo uit de tuin?
Nu je zegt dat hi gekruist is...zou ik me niet te hard vastpinnen aan hoe het "zou moeten gaan bij een huskey".  't is een mix ...
Wat die Da betreft...ander en beter als hij zo reageert.
Ik hoop voor je dat je het vind.
Door Anne in Zweden
#1967138
Ah, een paardenpoepliefhebber!  ;D

Zitten die vezels altijd in zijn keutels, of alleen af en toe? Als dat laatste het geval is, komt het waarschijnlijk doordat hij stiekem hapsloek doet terwijl jij niet kijkt. Als ze er altijd in zitten, moet je de Kellogg's misschien ergens anders bewaren...  :P

Maar zonder gekheid. De husky-rasstandaard geeft 27 kilo maximaal aan (26,9, geloof ik), dus voor een husky is ie prima op gewicht. Maar zo te zien zijn de herderrassen sterker in hem vertegenwoordigd, en als je echt zijn ruggengraat kunt voelen en zijn ribben kunt zien, is het niet goed.

Voor dat uithoudingsvermogen zou je misschien inderdaad op dingen als Lyme kunnen laten controleren. Ik zou dan geloof ik wel naar een andere da gaan, want degene die je nu hebt kan waarschijnlijk gebroken poten genezen met z'n Greenhart-brokken... ::)
Door signmodel
#1972448
paardenpoep eet hij sporadisch omdat hij bijna nooit losloopt en waar wel daar komen geen paarden.
komen net terug van de holostische da en zn urine is ook erg geconcentreert.
staat nu op kweek.
ondertussen ben ik hem maar op een 1/2 worst carnibest pancreas aan het zetten en dan een kilo barf, lijkt beter te gaan.
gemaa: je komt niet uit vijfhuizen toch?? ik heb zelf ook al aan zink tekort gedacht, wie weet.
probeer hier de uitslag van het urineonderzoek te zetten , maar me eigen laptop is weer es kapot maar iedereen bedankt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door