Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#1966804
Afgelopen weekend waren Tom en ik aan het logeren, we hadden kip gegeten, zo'n hele ;)
Tom bleef nog wat bedelen en kreeg een stukje kip, och mag best.
Ineens hoor ik gekraak en veer op vlieg erheen en zie dat hij iets hards heeft.
Ik vis het gelijk uit zijn bek.

Werd ik raar aan gekeken, het was maar kraakbeen en dat kan geen kwaad.

Eerlijk gezegd, geen idee.

Dus de vraag, gekookt/gebakken kraakbeen kan dat kwaad of niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1966828
Kraakbeen alleen, neuh, dat kan geen kwaad. Maar liever niet, zeker als derden de hond gaan voeren, want die zien vaak het verschil niet.
Door Martine-Tom
#1967160
Ik zie het verschil ook niet, de persoon die voerde zegt dat ze het wel ziet "ik voer het al jaren en dat gaat altijd goed" prima, maar dan liever niet met mijn hond ;)
Ik neem het risico dan toch niet hoor...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1967431
Thuis krijgen O&S niets, want ik heb een hekel aan gebedel. Voor je het weet, zit er een dikke Sien in je bord. Meneer koekje wil ze nog wel eens wat geven, ze weten dat ze van mij nooit iets krijgen (dus denken ze dat van hem ook). Hij mag alleen filet-stukjes geven.
Hij was laatst jarig en ik had de poeskes bij. Ot zat boven, maar Sien liep de hele tijd als een hondje achter me aan, met haar ziel onder de arm. Sommige mensen gaven haar een stukje kaas of worst, maar ze pakte het niet. Pas als ik het oppakte en op haar eigen kleedje legde, at ze het.
Door Martine-Tom
#1967442
Netjes!

Tom bedeld soms, in dit geval waren er 2 andere honden bij die standaard bedelen...met succes ja dan snap ik dat hij ook zijn kans schoon ziet.
Thuis probeert hij het wel eens, hij snuffelt wel eens aan wat ik eet maar hij lust het meeste toch niet...ja appelmoes daar moet ik mee uitkijken ;D
Zo'n hijgende en kwijlende hond moet ik ook niks van hebben naast mijn eten, Tom is subtieler dat kan ik niet zo erg vinden.
Meestal slaapt hij als ik eet (ik eet nadat we gelopen hebben en dan is ie moe :biggrin2:) dus bedeld hij niet, als hij het wel doet komt hij gewoon gezellig naast me liggen of zitten en kijkt af en toe even op met een blik van "vergeet je me niet" en als hij dan wat krijgt kijkt hij er even naar en besluit dat het niet lekker genoeg is ::)

Alleen appelmoes en een likje boter vind ie lekker.
Door Hertog
#1972628
Hier geen probleem met het eten van kraakbeen en/of gekookte kip. Behalve dan dat het wel heel makkelijk verteerbaar bleek te zijn. Diaree dus.
Door orinake
#1973053
als het een klein stukje is kan het niet zo'n kwaad... Hier durft het ook wel eens gebeuren hoor als ik aan de kip nog wat peuzel heb en Tristan (men oudste reu) naast me zit, dan geef ik hem soms een stukje maar af en toe durft daar wel eens een stukje kraakbeen tussen te sluipen. Nooit problemen mee gehad :)
Gebruikersavatar
Door nova
#1983609
Ik geef zelf geen gekookte kippenbotten,  hier word ik echt wel op de gevaren gewezen.

Toch hebben wij vroeger thuis de katten altijd de botten gegeven die overbleven nadat een kip of een konijn  gegeten was bij de maaltijd. Ik heb nooit gemerkt  dat het problemen heeft gegeven, terwijl de katten geen vlees of zo  kregen als maaltijd.
50 jr, geleden bestond het  kattenmenu uit melk, wat tafelresten, een plak boterhammenvlees en zelfgevangen kleine prooidieren.
De afwisseling was een kippenbot of konijnebotje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door