Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Femke
#196508
Hoihoi even een vraagje: werkt Duivelsklauw ook pijnstillend?

Loebas geeft de laatste tijd regelmatig pijn aan, als hij gaat ligen of opstaat dan piept hij even van de pijn. Het gebeurt met name nadat hij lomp heeft lopen rennen met Sunday of op de trap. Hij is flink koehakkig en als hij op je af komt lopen 'zwabberen' zijn polsen. Hij woont sinds 4 maanden in deze flat en het traplopen doet hem natuurlijk ook niet bijster goed :-\ :-\ (zijn 4 korte trappen voor hij boven is)

We laten hem nu rustiger aan doen, laten hem aan de riem de trap op lopen (wel stevig doorlopen maar niet springend en struikelend naar boven) en ik geef hem Glucosamine/Chondoïtine (2 keer daags een tablet van kruidvat) en 2 keer daags 1 capsule duivelsklauw van de tuinen.
Werkt die duivelsklauw ook pijnstillend? Zijn de doseringen goed voor een Berner van 40 kilo (dosering voor volwassenen voor beide middelen 3 keer daags 1 tablet). En hoe lang duurt het voordat je een beetje resultaat mag verwachten?

Mochten de klachten aanhouden dan gaan we zeker de DA met een bezoekje vereren (om dan ws met een pijnstiller weer huiswaarts te keren, vandaar dat ik eerst naar een andere oplossing wilde zoeken)


groeten Femke
Door Helen
#196581
Wat is de dosering glucosamine en chondroitine die je geeft?


Ik meen me te herinneren dat duivelsklauw ook pijnstillend werkt, maar dat weet ik niet geheel zeker.

groetjes Helen
Door Femke
#196669
Helen schreef: Wat is de dosering glucosamine en chondroitine die je geeft?
Glucosamine 750 mg en chondroitine 250 mg per tablet. De duivelsklauw 510 mg per capsule
Laatst gewijzigd door Femke op zo 31 okt 2004, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#196682
Mijn honden krijgen sinds een aantal maanden ook alle 3 duivelsklauw, omdat ze o.a. arthrose hebben. Eerst kregen ze alle 3 een flinke dosis metacam tegen de pijn. Maar sinds ze nu een tijdje duivelsklauw krijgen, hebben 2 van de 3 helemaal geen metacam meer nodig en 1 af en toe een klein beetje. Duivelsklauw werkt licht pijnstillend bij gewrichtspijnen, maar als je hond dus erg veel pijn heeft kan het zijn dat het niet goed genoeg werkt. Je zou eventueel ook salisprin tegen de pijn kunnen geven.
Laatst gewijzigd door Audrina op zo 31 okt 2004, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#196690
Weet iemand misschien ook of er verschil in werking is tussen de vloeibare duivelsklauw (harpagophytum) en de tabletvorm?
Ik heb namelijk de vloeibare duivelsklauw in huis en denk er over die ook aan onze labrador te geven, maar heb ergens gelezen dat je daarmee moet oppassen voor maag-en darmproblemen? ???
Wij geven trouwens ook glucosamine en daarbij nog PrimeVal Gelatinaat voor zijn arthrose. ;)
Door Audrina
#196697
Hier krijgen ze het ook vloeibaar en van maag- en / of darmproblemen heb ik nog niks gemerkt. Ik geef het ze 's avonds voor het slapen gaan, met een spuitje (zonder naald uiteraard) zo in de bek.
Gebruikersavatar
Door Binno
#196703
Audrina schreef: Hier krijgen ze het ook vloeibaar en van maag- en / of darmproblemen heb ik nog niks gemerkt. Ik geef het ze 's avonds voor het slapen gaan, met een spuitje (zonder naald uiteraard) zo in de bek.
Ok, dan gaan we het proberen, thanks! ;)
Door Audrina
#196704
En mocht je hond er toch maag- / darmproblemen van krijgen, dan kan je ook proberen om het vlak na het eten te geven. Alleen moet je het dan wel na een maaltijd geven waarbij je geen glucosamine of primeval hebt gegeven omdat het anders elkaars werking misschien verminderd of verstoort ofzo.
Gebruikersavatar
Door Binno
#196712
Audrina schreef: Alleen moet je het dan wel na een maaltijd geven waarbij je geen glucosamine of primeval hebt gegeven omdat het anders elkaars werking misschien verminderd of verstoort ofzo.
Hij krijgt de glucosamine en PrimeVal 's morgens, dus dat zou geen probleem zijn. :)
Door Femke
#196727
Ik geef beide door het voor, met elkaar dus.
Zou het echt zo zijn, dat het elkaars werking verstoort?

Ik maak de glucosamine tablet trouwens fijn met de vijzel en de duivelsklauw (capsule) maak ik open. Beide poeders meng ik door het voer...
Door Femke
#196896
Ivonne schreef: ff OT: Femke, heb jij er een hond bij?
Nee een hunnie met hond ;)

En aangezien die hunnie één etage lager woont dan ik bemoei ik me iedere dag met zijn hond (wat hij moet eten, hoe hij opgevoed moet worden 8) 8) 8))
Door Femke
#197992
maarrem....

weet iemand of de dosering juist is voor een hond van 40 kilo?
Hij krijgt 2 keer daags 1 tablet (doseringen zie boven) terwijl voor een volwassen mens 3 keer daags 1 is voorgeschreven?


Gr Fem
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door