Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Knoert
#1966030
Goedemorgen,

Ik heb voor mijn katten een zogenaamde waterfontein waar ze erg blij mee zijn. Drinken gaat goed en ze gebruiken het ook als meditatief momentje door af en toe erin te staren *grijns*
Nu vroeg ik me af of ik daarin standaard wat druppeltjes echinaforce kan doen om de weerstand te verhogen. Hun natvoer gaat namelijk niet altijd op, dus dan krijgen ze ws alsnog niet voldoende binnen (?). Ik druppel daar nu dagelijks wat Sinus Compositium op, maar meer onder het motto 'alle beetjes helpen'  ???
Op het forum zijn er meer mensen die druppeltjes in water doen, las ik, maar voor mij is nog niet duidelijk of dit werkt en of dit mogelijk/wenselijk is bij een waterfontein. Ik zal dan het water vaker moeten verversen?
Alvast dankjulliewel!

Groetjes,
Marina

NB Het best een zoektocht wat kan werken als je voor het eerst katten in huis hebt  8). Fijn dat dit forum er is!
Door Too
#1966538
Ik zelf gebruik Echina Force waar nodig als een kuurtje -voor mens en dier- 
vooral als er ineens pittig geniest wordt .. tot dusver had ik tabletjes die dan met een likje roomboter of, nóg lekkerder, in leverworst gekleid zo naar binnen gaan Dan weet je ook dat iedereen z'n portie binnen heeft

Vers etenden drinken vaak veel minder dan brokkenpiloten , in t vlees zit al veel vocht... er zijn er ook die niks willen weten van water met toevoeging

Wat zit er in sinus comp. wellicht is t dubbelop,
is t duo chronisch stevig aan de snotterij dan zou je ook s kunnen zoeken op l-lysine [hoewel dat vooral tegen de herpes-variant is -als ik t goed heb onthouden-]
Door Knoert
#1967902
Dankjewel voor je reactie!
Gelukkig wordt het niezen van Knoert al minder, Kaatje heeft er geen last van gehad. Waarschijnlijk dus een verkoudheid, maar omdat ze allebei de niesziekte hebben gehad ben ik gelijk alert  :)
Groetjes,
Marina
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door