Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El budha
#1966029
Hallo,

Mijn herder die niet zo heel lang aan het barfen is, heeft sinds gisteren last van diarree en van spugen.
Ook wil hij niet eten, vooral zijn vleesbot niet. Wat kan ik qua voedsel voor hem doen zodat zijn buikje weer tot rust kan komen?
Ik had wel gelezen over probiotica en ga even kijken waar ik dat kan halen. Ook heb ik maar weer een rol KVV voor hem uit de vriezer gehaalt.
Meer tips zijn welkom voor mijn arme ventje.

Alvast bedankt voor het mee denken!

Groeten Nicole
Door orinake
#1966034
Weet je de oorzaak van het spugen en de diarree? daarmee bedoel ik: heeft hij iets gegeten wat hij eerder nog niet gehad heeft wat hem slecht bevallen is? heeft hij iets heel vet gegeven? (zalm of geit is bvb vet en sommige honden kunnen hier fel op reageren)
Of zou het kunnen dat hij een of ander virusje heeft?

Hier krijgen honden die spugen geen eten trouwens die dag.
Ik laat ze dan een dagje vasten.
De dag nadien kijgen ze de helft van hun portie.
Door El budha
#1966044
Hij heeft zaterdag een runderstrot gehad en meneer gulzigaard heeft ook de runderstrot van onze andere hond naar binnen weten te werken. Wellicht is dit niet goed gevallen, verder wat zijn gewone eten betreft heeft hij niets nieuws gehad.
Onze andere hond heeft nergens last van. Vanochtend met uitlaten had hij wel aandrang om te poepen er kwam alleen niets uit.
Vandaag staat orgaan op zijn menu, maar dat zal ik maar even niet geven... Geven jullie wel gewoon het vleesbot en in plaats van orgaan spiervlees op zo'n dag?
Door Laura2004
#1966235
Bij een beetje diarree krijgen ze hier hun gewone voeding.

Bij diarree en overgeven, krijgen ze niets, en dan heb ik het vooral over mijn hond met gevoelige darmen, ik merk dat dit bij haar het beste werkt, gewoon niets geven, misschien wel een stukje banaan of wat rauwe nootjes, maar verder niets.
Door Mevroi Kruim
#1966277
El budha schreef: Hij heeft zaterdag een runderstrot gehad en meneer gulzigaard heeft ook de runderstrot van onze andere hond naar binnen weten te werken. Wellicht is dit niet goed gevallen, verder wat zijn gewone eten betreft heeft hij niets nieuws gehad.
Onze andere hond heeft nergens last van. Vanochtend met uitlaten had hij wel aandrang om te poepen er kwam alleen niets uit.
Vandaag staat orgaan op zijn menu, maar dat zal ik maar even niet geven... Geven jullie wel gewoon het vleesbot en in plaats van orgaan spiervlees op zo'n dag?

Hij heeft dus een dubbele portie gehad, logisch dat hij nu niet echt veel honger heeft. Honden kunnen op zich prima een flinke portie aan en daarna een dagje vasten, maar het scheelt wel als ze gewend zijn aan grote maaltijden en al langere tijd barfen.

Bij mij krijgen ze dan gewoon een dag niks en dan de volgende dag een klein hapje.
Door El budha
#1966409
Bedankt voor de reactie.
Hij heeft zijn ontbijt, klein beetje kvv netjes binnen gehouden.
Denk dat de dubbele runderstrotten een beetje te veel van het goede was geweest.
Hopelijk blijft het hierbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door