Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1964679
Hallo allemaal,
Al enige tijd struin ik bij tijd en wijlen dit forum af...
Ik ben in het bezit van 2 geweldige cavalier king charles spaniels.
Chico word bijna 4 jaar en is een flinke jongen van bijna 14 kg, hem heb ik vanaf puppie af aan.
Omdat alleen zo alleen is hebben we sinds een paar maanden een herplaatsertje erbij genomen.
Roovy hebben we sinds hij 8 maanden is, hij weegt zo'n 9 kg.

Ze eten 4 dagen brok (cavom) voor de makkelijkheid  ::)
En de andere 3 dagen eten ze KVV (voornamelijk smuldier)

Af en toe een paar kippennekken, sadientje en andere rauwe vis.
Het liefst zou ik gaan barfen, maar helemaal aan durven doe ik dat nog niet.

En dan nu een brandende vraag:
Aangezien ik net bij de viswinkel was om zalm te halen en de beste meneer de koppen weg wilde gooien vroeg ik of deze mocht hebben voor de hond. Ik kreeg er meteen nog één bij  :)
Mijn jongens hebben geen problemen met hele sardientje weg te werken.
Dan zal een zalmkop toch ook moeten lukken?
Hopelijk kan iemand me een geruststellend antwoord geven, zolang bewaar ik ze maar even in de koelkast...


Mvg, Eva
Chico en Roovy
#1964680
Zalmkoppen zijn wat harder dan een sardientje. Plus een zalmkop moet je eerst een week of 3 in de vriezer bewaren. Dit omdat er een bacterie in kan zitten die bij verblijf in vriezer bij -18 of kouder afgedood wordt,

Ook zou ik in eerste instantie beginnen met een halve of kwart zalmkop als ze het niet gewend zijn. Houdt er ook rekening mee dat een hele zalmkop wel erg veel is voor jouw honden.
#1964689
Als de visboer zalm koppen heeft zijn dit 100 procent kweek zalm en hoeven niet in de vriezer voor evt parasieten.dit is alleen nodig bij wilde zalm.  of je honden vis lekker vinden zal ik hem wel een stuk geven.gewoon door midden doen en af en toe een stuk geven.niet teveel want je hond is niet gewend aan barf.
#1964867
TMG1961 schreef: Zalmkoppen zijn wat harder dan een sardientje. Plus een zalmkop moet je eerst een week of 3 in de vriezer bewaren. Dit omdat er een bacterie in kan zitten die bij verblijf in vriezer bij -18 of kouder afgedood wordt,

Ook zou ik in eerste instantie beginnen met een halve of kwart zalmkop als ze het niet gewend zijn. Houdt er ook rekening mee dat een hele zalmkop wel erg veel is voor jouw honden.
P a r a s i e t......bacteriën gaan ook niet dood in de vriezer.  :)
#1965287
Het was geen wilde zalm, dus ik heb ze gister toch maar ieder een halve zalm kop gegeven.
De ander ligt in de vriezer.
Roovy heeft het gelijk op een kluiven gezet en vond het heerlijk. Was met 20 minuten weg.
Chico daar in tegen heeft hem eerst 3 kwartier bewaakt..... Door keihard te blaffen en als je in de buurt kwam begon hij te grommen. Maar verder dan wat te likken aan de zalmkop kwam hij niet.
Ik Roovy maar naar binnen gehaald in de hoop dat Chico zou gaan eten.
Helaas liet hij de zalmkop links liggen en struinde maar wat door de tuin.
Uiteindelijk heb ik hem in 6 stukken verdeeld en toen at hij het wel.
Zolang het hem maar niet teveel moeite kost....

Gekke hond
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door