Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1964352
Het kwartet hier heeft na een jaar miepen en uitproberen toch maar besloten wel iets van vis te lusten.
Zolang ik de vis maal met wat kippennek en evt wat spiervlees krijg ik er iig sardines en sprot in, zalm willen ze alleen als het haaksbarf is.
Na wat goochelen met de barfrekenhulp (geweldig ding) heb ik ze op 10% vis gezet wat neer komt op 70-85 gram per week (verschillende gewichten dame en heren) ik verdeel dit nu over 2x p/week omdat ze het anders te veel in 1x vinden.

Nou gaf ik ouwe Limpy voorheen al een poos doils-visolie ivm zijn arthrose maar hij vindt het niet zo lekker (de andere 3 rennen al weg alleen al als ze het flesje zien)
Is het zinvol die visolie te blijven geven (ik gaf het al minimaal vanwege de sterke smaak) nu ze toch (vette) vis eten?
Of kan ik volstaan omdat ze nu 2x p/week vis eten voor Limp nog 1 of 2x extra visolie geven?
Hij eet de vis overigens heel goed en bietst ook regelmatig wat weg v/d andere 3.
Door Limpy
#1964817
glucosamine e.d. krijgt hij ook al, die visolie is gewoon als extra voor idd de omega 3.
En bepaald wild eten ze hier ook redelijk goed ds ga ik vooral geen nieuw flesje olie halen als deze leeg is.

Dank voor de antwoorden!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door