Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1963943
Goedemiddag,
Ik lees al een aantal maanden mee met jullie op dit reuze interessante forum en reageerde net op een ander topic. Zonder dat ik me had voorgesteld. Ik dacht dat hier een aparte afdeling voor was, maar kennelijk niet.
Ik ben Marthy en in het bezit van Henk (11 jaar, kruising Husky/Labrador) en Gijs (9 jaar, Hollandse Schapendoes), twee katten en drie kippen. Ik heb bij Martin Gaus de opleiding Kynologisch Gedragstherapeut afgerond en vorig jaar bij Bianca Uittenbogaard de cursus Bach Bloesems gedaan, die ik vaak in mijn 'hondenwerk' gebruik, vaak met succes!
Na jaren brok te hebben gevoerd, heb ik het licht gezien en geef beide heren nu al drie maanden kvv. Dit is een groot succes! De vacht van Gijs, de Schapendoes is veel zachter en makkelijker kambaar geworden en Henk is gaan glanzen. Plus dat ze het gewoon heerlijk vinden! Net als jullie probeer ik ook het 'kvv-evangelie' te verkondigen (geef het zelfs kado aan mensen om te proberen!), maar zonder succes tot nu toe. Jammer voor de honden...
Ik geef de heren afwisselend Carnibest, Darf-Eco, Haaksbarf en Smuldier. Persoonlijk vond ik Energique en Duck te fijn gemalen en te smeuiig (ging er wel goed in hoor). Nu is mijn vraag: ik geef de heren regelmatig kippennekken, eendennekken, kippenvleugels en -poten. Op die dagen geef ik ze er lamshart bij of pens van Smuldier. Mijn idee was dat - wanneer ik het combineerde met b.v. Haaksbarf - ze dan te veel bot binnenkrijgen. Het poepen ging dan ook moeilijker. Klopt het dat je het 'botwerk' dus beter kunt combineren met orgaanvlees?
Ook heb ik in de vriezer nog een heleboel kalkoennekken liggen. Is dit een hele maaltijd of combineer je dit ook met iets 'organerigs'?
Vriendelijke groeten,
Marthy
#1964003
Hoi Marthy,
Welkom op Barfplaats! Ik vind persoonlijk dat vleesbot zich het beste combineert met spiervlees of met grotere stukken pens of met ander orgaanvlees. Maar, ik moet daar wel bij zeggen dat er in KVV al behoorlijk wat pens en ander orgaan verwerkt zit. Als de basis die je voert vooral KVV is, zou ik vleesbot combineren met spiervlees, niet met pens of ander orgaanvlees. Want KVV (dat ook al gemalen bot of calcium supplementen bevat) + vleesbot is erg veel bot. KVV + vleesbot + orgaanvlees is erg veel bot en erg veel orgaanvlees.
#1966006
Hey Marthy, jij ook hier!!!
Mijn evangelie heeft wel geholpen  :biggrin2:

Er is hier een heel interessant topic over kvv en barf combineren, heel leerzaam:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html

Ik heb kippen- en eendennekken en geef dit ook met kvv de ontlasting is goed stevig maar niet te hard. De hoeveelheid aan kippen- of eendennekken trek ik van de kvv af en als het uit komt krijgen ze wat groente, stukje spiervlees of een eitje erbij.

Ik geef ook weleens een half eitje erbij (van een hele wordt de ontlasting direct dunner) of een sardientje, zalmstaart, ansjovis of panharing.

Een enkel keertje koop ik kippenhartjes en dan maak ik daar kleine pakketjes van krijgen ze er 2 of 3 bije hun kvv.

Ik heb ook een nieuwe hobby... zelf snacks drogen voor de honden :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door