Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ellen de Lange
#1948823
Ik heb een 2 jarige Noorse boskat kater die al 3 maanden diarree afwisseld met plakpoep en sinds 2 weken doet mijn Maine Coon kater van 9 maanden ook mee. De dierenarts schreef voor beiden een kuur van 1 x dgs 5 mg. Stomorgyl voor. Ze zijn getest op Giardia en dat was negatief. Ik wil nu helemaal overstappen op KVV, maar weet niet hoe ik dat moet doen zonder de problemen te verergeren. Mijn MC krijgt soms al Carnibest vleesmix, omdat hij dat bij de fokker al kreeg, maar mijn NB lust het niet. Ik hoorde ook van PROBIOTICA voor herstel van de darmflora, maar heb geen idee hoe, wat waar? Dit is allemaal onbekend terrein voor mij. Wie kan mij op weg helpen?
Door Esthertjuh
#1948872
Zijn ze ook getest op de E-colli bacterie?
Ik heb hier ook een half jaar met diarree gezeten en dat bleek achteraf de e-colli bacterie te zijn.
Door Tamomi
#1948928
Wat geef je ze naast de Carnibest? Mijn ervaring is dat een afwisseling van vers met blik of brok bepaald niet gunstig is voor de darmpjes. Sinds ik alleen nog maar vers voer, hebben ze nooit meer diarree gehad.
Het duurde alleen wel even voordat ik een KVV had gevonden die ze alledrie lustten. ::)
Door Maudjevrouwtje
#1963747
Ellen de Lange schreef: Ik hoorde ook van PROBIOTICA voor herstel van de darmflora, maar heb geen idee hoe, wat waar? Dit is allemaal onbekend terrein voor mij. Wie kan mij op weg helpen?
Ik had mijn noorse Boskat ook aan de diaree en overgeven. :puke: Ik ben naar een natuurwinkel gegaan en heb daar probiotica gekocht(gewoon voor mensen). De dosis voor mensen is 3 maal daags 1 tablet oplossen in water/sap. Ik heb mijn Stimpy een week lang 1 tablet per dag gegeven (in een beetje kattenmelk) en daarbij ook nog Okugest van VSM (is tegen misselijkheid en diarree), ook 1 tablet per dag voor zo'n 4 a 5 dagen.

Daarbij heb ik veel kipfilet gegeven en wat KVV wat hij lekker vond, en uiteindelijk ging het over! :rotflmao:

Over carnibest voor katten :yucky:, Mijn noorse wil het ook absoluut niet eten. Ik heb zelfs het idee dat hij er van MOET overgeven?!?

Ik ben begonnen met runderlappen in stukken te geven en stukken kipfilet, naast de brokjes die ik nog had om hem te laten overschakelen naar KVV en Barff. Dit vond hij erg lekker.

Ik ben toen langzaam aan gaan proberen wat hij van KVV lekker vind. Carnibest en Tinlo gingen er niet in bij hem. Bibi, zowel natuurmix als beefmix vind ie lekker en bij mijn leverancier (natuurlijk gezonde dieren in A'dam) verkopen ze blokken 'gehakt' wat ze DARFF noemen. Dat is DE HIT.  :D
Ook de bakjes van Bandit voor katten blieft hij wel!

Hij krijgt nu meestal 1 keer per dag spiervlees(of 1 keer per week orgaanvlees, of 1 keer per week een eendagskuiken) en 1 keer per dag een KVV.
Vis lust deze meneer niet, hahahaha. :whistle:

Ik zou anders gewoon proberen om zoveel mogelijk kipfilet(kan gewoon rauw gegeven worden) en eventueel witvis(kan rauw, maar je kunt het ook even koken) te geven, totdat de diaree over is, en dan toch zo snel mogelijk gaan proberen om over te stappen naar KVV en BARFF.

En het is echt zoals je overal leest vooral volhouden! En ik heb helaas in het begin veel vlees weg moeten gooien! Maar uiteindelijk staat hij elke morgen en avond te miauwen in de keuken omdat hij zo graag zijn eten wil!

Succes  :yeah:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door