Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1963681
Mijn vlinder, Aurinko, met de hangoren heeft regelmatig hele warme oren, beetje jeuk soms, ik heb natuurlijk oordruppels van de dierenarts van mijn pre-BARF periode ::) en daarbij was het advies, iedere week oordruppels gebruiken (geen goed idee dacht ik, doe ik dus ook niet!) zou ik daarvoor ook de Puur Oor oordruppels in kunnen zetten indien nodig?

En over ontgiften, onze Belgische Herder Esprit (10 jr.) ziet er prima uit, geniet van haar BARFsmulmaaltjes maar is een beetje down op het moment (en mega knuffelig), af en toe een krab-aanval en wat slijm om de ontlasting, slechte adem.
Dus ik denk dat ze aan het ontgiften is, nou las ik in een artikeltje over ontgiften op BP dat je Aloë vera in kon zetten om ze te helpen. Is dit Aloë vera van b.v. Rozemarijn en Tijm (natuur winkeltje) of van een speciaal merk?
En hoe is de dosering, Esprit weegt 22 kilo.

Even nog wat goed nieuws: Kelsey mijn vegetariër, van het begin af aan dol op groentemix, vlees en vleesbot vond ze niet geweldig, vies eigenlijk ::) eet ondertussen kipkarkas, geitenribbetjes, lamsribbetjes en eendenekken diverse soorten vlees gedroogd en lever en hart ook gedroogd, pens is nu ook een van haar favorieten. Nier eet ze niet maar door haar liefde voor groentemix en nootjes is dit geen probleem.

En mirza (12 jr.) lust eigenlijk alles, ze eet met smaak en niet te snel, ik zoek de kleinste ribbetjes voor haar uit en dat gaat haar prima af en op een beetje aanslag op de 2 achterste kiesjes na zijn haar tandjes prachtig schoon.
En ze is zoveel fitter dan met brokken, wat een verschil zeg, ze ziet beter, heeft minder moeite met op de bank springen en soms helemaal geen moeite. Dat was eerst veel slechter. En ze loopt 's ochtends rond te springen als een jong ding, met speelgoed, uit dagen om te spelen, prachtig!

Ze vinden het trouwens allemaal geweldig en gedrag dat ik al heel lang niet gezien heb is weer terug, ze zijn allemaal veel speelser en supervrolijk en erg lollig, goed in het bedenken van allerlei onzin (Esprit nog niet de hele tijd dus)
En wat een lol met eten. ik ook trouwens, ik kook graag en nu kan ik voor de meiden ook de maaltijden zelf maken (niet koken hè :biggrin2:)
Ontlasting is nu verder ook goed onder controle met een goede verdeling van orgaan en groentemix, dus we zijn allemaal blij!

Groetjes,
Gerry

p.s. ik heb zo'n man die het helemaal geweldig vindt het BARFen en verteld het op het werk ook :biggrin2: hij had al iemand zover dat die er ook meer over wilde weten, die had net een pupje van een fokker die zei dat vers het beste eten is.
Laatst gewijzigd door Aurinko op za 12 mar 2011, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1963688
ooh wat leuk te horen dat ze het er zo goed op doen!! dat zijn fijne verhalen.

Over die oren, de oren van een hond zijn (samen met de voetzoolkussentjes) voor zo ver ik weet de lichaamsonderdelen waar je hun warmte kan voelen, net als dat je aan een hond zijn ooraanzet kan voelen of hij het 's winter echt te koud heeft of niet. Ik zou dus zeggen dat warme oren niet per sé aan de oren zelf hoeft te liggen, maar dat je hond wellicht in zijn lijf wat warm is. dat kan denk ik letterlijke temperatuurs warmte zijn, of warm/koud zoals men bedoeld in de chinese geneeskunst. (in mijn topic over Reus zijn jeuk toestanden staat daar wel wat meer over)

hijgt de hond meer? meer drinken? koude plaatsen opzoeken? misschien wat 'heter' in zijn gedrag, bijvoorbeeld wat feller met spelen?

maar iets anders met de oren kan natuurlijk ook nog steeds, ontgiften is ontgiften, dat heeft zijn tijd nodig.
Door Aurinko
#1963700
Het is ook zo opvallend veel beter, heerlijk vind ik het! Mag je ook laten weten hè. ;)

Verder is er niks aan Aurinko te merken, behalve dat feller spelen misschien, eerst ging ze alleen voor speelgoedje en nu neemt ze voor de zekerheid mijn hand erbij :biggrin2:
Beetje rollebollen over een kleed of in de bank met haar koppie en dat de gehoorgang soms wat viezer is, het gedeelte wat je kunt zien dan.
Verder geen ander dan anders opvallend gedrag bij Aurinko.
#1966133
Aurinko schreef: Mijn vlinder, Aurinko, met de hangoren heeft regelmatig hele warme oren, beetje jeuk soms, ik heb natuurlijk oordruppels van de dierenarts van mijn pre-BARF periode ::) en daarbij was het advies, iedere week oordruppels gebruiken (geen goed idee dacht ik, doe ik dus ook niet!) zou ik daarvoor ook de Puur Oor oordruppels in kunnen zetten indien nodig?
Ik ben weg van Puur Oor dus ik zeg ja.
En over ontgiften, onze Belgische Herder Esprit (10 jr.) ziet er prima uit, geniet van haar BARFsmulmaaltjes maar is een beetje down op het moment (en mega knuffelig), af en toe een krab-aanval en wat slijm om de ontlasting, slechte adem.
Dus ik denk dat ze aan het ontgiften is, nou las ik in een artikeltje over ontgiften op BP dat je Aloë vera in kon zetten om ze te helpen. Is dit Aloë vera van b.v. Rozemarijn en Tijm (natuur winkeltje) of van een speciaal merk?
En hoe is de dosering, Esprit weegt 22 kilo.
Dit lijkt me inderdaad een kwestie van ontgiften. Ik heb geen idee of Aloe daar het juiste middel voor is. Ik geef zelf Chlorella.
Even nog wat goed nieuws: Kelsey mijn vegetariër, van het begin af aan dol op groentemix, vlees en vleesbot vond ze niet geweldig, vies eigenlijk ::) eet ondertussen kipkarkas, geitenribbetjes, lamsribbetjes en eendenekken diverse soorten vlees gedroogd en lever en hart ook gedroogd, pens is nu ook een van haar favorieten. Nier eet ze niet maar door haar liefde voor groentemix en nootjes is dit geen probleem.
De aanhouder wint :biggrin2:
En mirza (12 jr.) lust eigenlijk alles, ze eet met smaak en niet te snel, ik zoek de kleinste ribbetjes voor haar uit en dat gaat haar prima af en op een beetje aanslag op de 2 achterste kiesjes na zijn haar tandjes prachtig schoon.
En ze is zoveel fitter dan met brokken, wat een verschil zeg, ze ziet beter, heeft minder moeite met op de bank springen en soms helemaal geen moeite. Dat was eerst veel slechter. En ze loopt 's ochtends rond te springen als een jong ding, met speelgoed, uit dagen om te spelen, prachtig!

Ze vinden het trouwens allemaal geweldig en gedrag dat ik al heel lang niet gezien heb is weer terug, ze zijn allemaal veel speelser en supervrolijk en erg lollig, goed in het bedenken van allerlei onzin (Esprit nog niet de hele tijd dus)
En wat een lol met eten. ik ook trouwens, ik kook graag en nu kan ik voor de meiden ook de maaltijden zelf maken (niet koken hè :biggrin2:)
Ontlasting is nu verder ook goed onder controle met een goede verdeling van orgaan en groentemix, dus we zijn allemaal blij!

Groetjes,
Gerry

p.s. ik heb zo'n man die het helemaal geweldig vindt het BARFen en verteld het op het werk ook :biggrin2: hij had al iemand zover dat die er ook meer over wilde weten, die had net een pupje van een fokker die zei dat vers het beste eten is.
Nou Gerry, dat klinkt allemaal reuze positief!! Goed hoor! Mocht je Aloe juice willen geven (wil je het inwendig geven?), dan zou ik een merk geven zonder teveel gekke toevoegingen.
#1966158
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben weg van Puur Oor dus ik zeg ja.
Ok dat is gemakkelijk! Ga ik dat proberen!
Dit lijkt me inderdaad een kwestie van ontgiften. Ik heb geen idee of Aloe daar het juiste middel voor is. Ik geef zelf Chlorella.


Aloë stond in dat artikeltje vandaar de vraag, het maakt mij verder niet uit wat ik kan gebruiken, als chlorella goed werkt vindt ik dat ook prima, alles voor een blije hond :biggrin2:
Daar weet je vast een geschikt merk van (dosering zal op de verpakking staan? Esprit weegt i.i.g. 22 kg)
De aanhouder wint


Was af en toe een beetje afzien hoor (voor mij :biggrin2: ) we hebben het wel over de kampioen zielig kijken hier ;) ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door