Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Merle
#1963633
Hallo allemaal,

Sorry even spuien....
Moos (14 weken) is sinds 2 weken volledig over op KVV (Duck, verschillende 'compleet' varianten). Het gaat erg goed, zijn vacht glanst prachtig, ontlasting regelmatig en vast...alleen had hij wat last van traanogen. Nu heb ik gelezen dat dit een vorm van ontgifting kan zijn...even afwachten dus.
Nu merkte ik gister dat hij last had van zijn oor, zag er vies en rood uit. Vanochtend dus even naar het inloopspreekuur bij de DA.
Ik heb een erg dubbel gevoel  :(. De DA zij als eerste dat zijn ogen 'er niet uitzagen'..., ik heb hem proberen uit te leggen (dom waarschijnlijk), dat hij KVV krijgt, dat het wellicht daar mee te maken heeft...de reactie die daarop volgde vond ik erg 'arrogant', hij zei iets van 'tja dat is de alternatieve route daar ben ik persoonlijk erg op tegen'. Ik voelde me een beetje aangevallen...hij hamerde erop dat brokken veeeel beter zijn. Moos heeft nu druppels voor zijn oog en oor...arme knul, gelukkig is hij er niet 'ziek' van, hij speelt en is vrolijk  :biggrin2:.
Tuurlijk mag de DA zijn eigen mening hebben, maar toch....iedere eigenaar bepaalt toch zelf wat hij/zij hun trouwe vriend te eten geeft...
Daarbij vind ik het krom, hoe kan je ergens tegen zijn dat zo natuurlijk is...geen toegevoegde troep....
Jammer  :-\.
Herkennen jullie dit??
Door Lizzy
#1963640
Dit zijn vervelende dingen.... Deze DA is vast overtuigt van zijn gelijk. Of hij baalt gewoon dat hij weer een brokken-klant kwijt is, dat kan ook. Hoe dan ook, je kunt er diverse dingen aan/mee doen.

1)Je trekt je gewoon nergens wat van aan en gaat de discussie niet aan en je hebt het er gewoon nooit meer over.
2)Je hebt het er wel over en gaat de discussie met deze meneer aan. Ik kan je voorspellen: je gaat hem waarschijnlijk niet overtuigen.
3)Je zoekt een andere DA, eentje die beter bij jou past.
4)Je wordt nog arroganter dan hij als het op voeding aan komt en veegt gewoon de vloer met hem aan, als het nodig is.

Wat voor druppels heb je voor zijn ogen en oren gekregen? Misschien is het ook niet verkeerd om wat zelf redzamer te worden en niet voor dit soort dingen direct naar de DA te rennen. Ik bedoel het echt niet lullig hoor, echt niet. Maar tranende ogen en ontstoken oren kun je in de regel prima zelf behandelen zonder gelijk allerlei antibiotica druppels en zalfjes te gebruiken. Zeker in deze fase, waarbij je hond aan het ontgiften is, moet je soms de natuur een handje helpen maar de natuur ook z'n gang laten gaan. En dat doe je dus niet door er antibiotica's in te druppelen.

Ik zeg overigens niet dat je met oog/oorontstekingen niet naar de DA moet gaan! Want als iets ernstig ontstoken is, moet je zeker naar de DA. Maar in de eerste fase kun je het vaak prima onder controle krijgen met bijv. Similasan oogdruppels, nr 2. en Puur Oor oordruppels. Dat werkt niet tegen de natuur in maar met de natuur mee.
Door Merle
#1963667
Hai Lizzy,

Bedankt voor je reactie! Volgende week 'moet' ik voor controle terug. Ik denk er nog even over na of ik er wel of niet op terug ga komen.
Ik vind je advies juist prettig, je hebt ook gelijk! Ik kan soms wat 'overbezorgd' zijn, Moos is nog maar een jong hummeltje en ik ben dan bang dat het gelijk ernstig is. Terwijl Moos qua gedrag niks 'afwijkends' liet zien! Goede tip om voortaan misschien nog even af te wachten, waar kan ik die oog en oordruppels kopen? Gewoon bij de dierenwinkel?
Ik heb nu voor zijn ogen Cavasan oogzalf (4 x daags druppelen) en voor zijn oren Aurizon (1 x daags druppelen). Nu maak ik deze kuren wel af. Met name zijn linker oog was echt rood en daar jeukte hij ook aan. 

Groetjes Merle
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1963668
Ik vind trouwens wel dat als je als mens/arts vind dat verse voeding "alternatief" is, dat je dan behoorlijk van het pad af bent en reddeloos verloren bent aan de indoctrinatie van de voedings-en farmaceutische industrie :-X
Door Lizzy
#1963672
[quote="Merle"]
Hai Lizzy,

Bedankt voor je reactie! Volgende week 'moet' ik voor controle terug. Ik denk er nog even over na of ik er wel of niet op terug ga komen.
Ik vind je advies juist prettig, je hebt ook gelijk! Ik kan soms wat 'overbezorgd' zijn, Moos is nog maar een jong hummeltje en ik ben dan bang dat het gelijk ernstig is. Terwijl Moos qua gedrag niks 'afwijkends' liet zien! Goede tip om voortaan misschien nog even af te wachten, waar kan ik die oog en oordruppels kopen? Gewoon bij de dierenwinkel?
Ik heb nu voor zijn ogen Cavasan oogzalf (4 x daags druppelen) en voor zijn oren Aurizon (1 x daags druppelen). Nu maak ik deze kuren wel af. Met name zijn linker oog was echt rood en daar jeukte hij ook aan.  

Groetjes Merle
[/quote]

Similasan oogdruppels kun je gewoon bij de normale mensen drogist kopen. Het is een homeopathisch mensenmiddel maar kan heel goed voor dieren gebruikt worden.

Puur Oor kun je via verkooppunten kopen die op de website van NML Health staan.

En ik ben het met Angelique eens. Als zo'n DA gewoon echte voeding alternatief vindt, is hij wel erg ver van het padje af!
Door Merle
#1963684
Nogmaals bedankt voor de reacties! Ik ga de druppels vast inslaan, voor de toekomst!
Ik vond het ook echt een slechtgeplaatse opmerking...wat een pannenkoek. Dierenartsen zouden echt meer scholing en kennis moeten ontwikkelen omtrent voeding...en anders hun 'wijze' opmerkingen voor zich houden of zich een beetje inlezen.  >:(
Door nienk
#1963691
tjah, die dierenartsen, die weten gewoon niet beter. en dat kunnen we ze kwalijk nemen, of we kunnen qua eten doen wat ons zelf het beste lijkt, en alleen naar dergelijk dierenartsen gaan voor die dingen waar ze wel een hoop over weten: dieren die stuk zijn. (of, ha, inderdaad het aller fijnst, een pro-vers dierenarts zoeken)
Door Veerle-scrappyToo
#1964449
Mocht je toch bij deze DA of een andere merken dat je de strijd zou moeten aangaan...gewoon volhouden.  Ik hou al bijna 2 jaar voet bij stuk bij onze DA en merk dat ze het stillaan begint op te geven  om ons in haar brokkenstraatje te krijgen ;D Wat betreft het gebruik van cortisone heeft ze al helemaal opgegeven.  Ze kan het niet laten om soms nog eens op te merken: " Ik zou cortisone geven maar ik weet dat ik niet moet aandringen bij jullie" en dan geven we haar een lieve glimlach terug  :D
Veel succes in elk geval.
Hoe gaat het ondertussen met de oogjes?
Door Merle
#1964648
Hoi,

Het gaat al wel iets beter met Moos zn oogjes, minder rood maar het traant nog wel flink....hoop dat het binnenkort overgaat. Ik zal ook voet bij stuk houden, ik ga gewoon niet voor een voedingsadvies naar de DA  ;) (niet dat dat nodig is hoor...).
Fijn weekend nog!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door