Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Molllie
#1963237
Lees net het topic van sabien en ik zit met hetzelfde, mijn hond heeft op kvv geregeld diaree en nu wil ik dus ook een brokkenmaaltijd en een kvv maaltijd, de doos smuldier die ik van de week had gekocht was best vettig vond ik. Welke brok is het beste als je ook nog gedeeltelijk vers wilt geven, of is dat een soort halsmisdaad? overigs is orijen echt te duur
#1963246
Smuldier bevat enorm veel orgaanvlees, daar gaan veel honden van aan de diarree (de compleet versies).
Waarom mix je niet wat met de smaken of geef je een betere KVV dan weer op een brok zetten?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1963479
Zou allereerst proberen de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Ligt het wel aan de voeding of heeft de hond een ander (darm)probleem? Hoe oud is hij/zij? Hoelang brok gegeten? Hoelang kvv?
Al eens probiotica gegeven? karnemelk? Yoghurt? Dagje laten vasten? Geef je misschien teveel?

Onlangs mijn honden omdat het niet anders kon een dag brok gegeven. My goodness, wat een hopen stinkende poep. Was even vergeten hoe brokken "verteren".
#1963487
Als je mixt met enkelvoudig en complete Smuldier en je wisselt dit af met Lotgering bijvoorbeeld, dan zou het alweer een hoop schelen.

Je hond kan trouwens ook last hebben van de graan, de kip of rund in de Smuldier.
Door Molllie
#1963577
De hond is 6 maanden, hij is al een paar keer binnenste buiten gekeerd door de dokter maar die vond niks maar ze zei wel dat staffies vaak last hebben van gevoelige darmen, ik geef hem al vanaf het begin smuldier, hij kreeg toen in het begin eerst nog wel wat brokjes van pedigree maar die liet ie ruften van die niet te harden waren, en ja ik snap dat een rauwvoer forum is en ik ben daar ook voorstander van maar ik wil geen hond die elke week wel een keer een diareeplakaat weglegt, ik zit tegenwoordig met argusogen te kijken wat er nu weer uitkomt

Ik ben nog aan het zoeken naar winkels waar ik voor niet al te veel geld barfproducten kan kopen, bestellen via internet is geen optie omdat wij niet zon grote vriezer hebben en ons eigen eten moet daar ook nog in moet, ik heb 1 rek voor hondevoer, en AHV is dat iets of is dat gewoon een soort smuldier? Ik ga kijken of ze daar ook lotgering hebben, maar ik denk idd dat ik eerst een ander merk ga proberen voor ik over ga tot  brokjes geven, want ik zit me nu niet echt op te verheugen op bergen stront en vieze scheten
Door Lizzy
#1963604
[quote="Molllie"]
Overigs gaf mijn compu aan dat www.brokjesplaats.nl niet weergegeven kon worden
[/quote]

Nee, brokjesplaats bestaat niet maar je kunt voor vragen over brokken bijvoorbeeld goed terecht op http://www.hondenforum.nl. Daar hebben ze gewoon meer verstand van brokken dan wij hier. De leden daar zijn ook beter op de hoogte van nieuwe brok merken dan wij hier. Dus niet om je weg te jagen ofzo, serieus niet, maar wij doen waar wij goed in zijn (vers/rauw) en er zijn andere forums beter als het gaat om brokken.  

Overigens zijn bio-slagers in de regel erg duur, ook als het om de verkoop van zogenaamd afval gaat. Helaas.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door