Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#196228
Gitte heeft al een maand lang een bult op haar rug/bil zitten, zo'n 10 cm linksboven haar staartaanzet, ongeveer 5 cm in doorsnee en 1,5 cm dik/hoog.
Ik heb haar al een tijdje Arnica D6 gegeven, maar ik zie geen verbetering. De bult wordt niet groter maar ook niet kleiner.
Op de bult groeit gewoon haar, ik kan geen beschadiging van de huid vinden en verder is de bult zacht, ik kan er op duwen en dan deukt ie in, zeg maar. Gitte vind het echter niet prettig als ik dat doe dus dat zal wel pijn doen. Maar verder schijnt ze er geen last van te hebben, ze krabt of bijt er niet aan.
Ik wil heus wel naar de DA gaan, maar dan krijgt ze hoogstwaarschijnlijk weer een AB spuit oid en daar heb ik eigenlijk geen zin in want ze heeft in februari nog een AB kuur gehad. Zelf zit ik eraan te denken om haar een groene leem kuur te geven (inwendig) :-\.
Misschien is er iemand die nog een andere tip heeft wat ik kan doen?
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 26 jan 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danja
#196240
Zij het niet haar anaalklieren, of misschien is er 1 ontstoken ???.
Misschien een kweekje laten afnemen, dan hoeft ze toch niet meteen aan de ab, of wel. Ze weten dan nog niet wat het is, dus kun je zeggen dat je wacht op de uitslag. ;)
Door Truus
#196241
Ik wil je echt niet bang maken maar zou het toch even aan de D.A. laten zien. Als het nodig is, kan hij een punctie doen en kijken of het echt nodig is om het weg te laten halen.
Timo had een bult en na het opereren en ondezoek, bleek het matig kwaadaardig te zijn. Nogmaals...ik wil je niet ongerust maken maar ik heb het niet zo op bulten.
Groetjes Truus.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#196249
danja schreef: Zij het niet haar anaalklieren, of misschien is er 1 ontstoken ???.
Misschien een kweekje laten afnemen, dan hoeft ze toch niet meteen aan de ab, of wel. Ze weten dan nog niet wat het is, dus kun je zeggen dat je wacht op de uitslag. ;)
Nou, volgens mij zitten de anaalklieren niet op de rug van een hond ;). Maar een kweekje van de bult laten nemen kan natuurlijk altijd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#196252
Truus schreef: Ik wil je echt niet bang maken maar zou het toch even aan de D.A. laten zien. Als het nodig is, kan hij een punctie doen en kijken of het echt nodig is om het weg te laten halen.
Timo had een bult en na het opereren en ondezoek, bleek het matig kwaadaardig te zijn. Nogmaals...ik wil je niet ongerust maken maar ik heb het niet zo op bulten.
Groetjes Truus.
Was die bult van Timo dan ook ongeveer zoals ik omschreef Truus?
Ik vind de bult nl heel erg op een bloeduitstorting lijken, meer een vochtophoping zeg maar. Maar als dat bij Timo ook het geval was, dan ga ik maandag zeker naar de DA.
Door jeanne
#196256
vetbult?
onstoken talgklier?

Freule had er ook verschillende,
ik kon ze gewoon heen en weer bewegen en ze had er geen last van.
Door ine
#196372
Onze Dikkie had ook eens zo'n bult, maar dan voor op de borst. Dit bleek gevuld te zijn met doorzichtig vocht. Was niets ernstigs. De da heeft het vocht eruit laten lopen en verder niets gegeven. Het is nooit teruggekomen. Nu heb ik een da, die naar mijn mening niet scheutig is met ab-kuurtjes.
Maar alleen een da zal je kunnen vertellen wat het is. Je bent er zelf bij, om te beslissen, of er ab aan te pas komt of niet!
Sterkte met Gitte! :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#196389
ik zou het ook even laten checken met een biopt
Door gonny
#196394
ik heb t nooit zo op bulten.....(geërfd van mn moeder) zodra hier een bult langer dan een week aanwezig is ga ik ermee naar de DA!!! ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#196589
Ine schreef: Onze Dikkie had ook eens zo'n bult, maar dan voor op de borst. Dit bleek gevuld te zijn met doorzichtig vocht. Was niets ernstigs. De da heeft het vocht eruit laten lopen en verder niets gegeven. Het is nooit teruggekomen. Nu heb ik een da, die naar mijn mening niet scheutig is met ab-kuurtjes.
Maar alleen een da zal je kunnen vertellen wat het is. Je bent er zelf bij, om te beslissen, of er ab aan te pas komt of niet!
Sterkte met Gitte! :-*
Ja, dat herken ik wel, dat heeft Gitte ook al eens gehad ('t bleek dus een bloeduitstorting te zijn door het hardhandige spelen wat ze toen altijd deed met Nitus), er zat toen volgens de DA ook wat bloed doorheen en toen heeft ze voor de zekerheid AB gekregen, maar toen ging de bult trouwens niet weg, pas nadat ik Arnica ben gaan gebruiken is die bult helemaal verdwenen. Daarna heeft ze zoiets met enige regelmaat gehad, maar die bulten gingen altijd met het gebruik van Arnica binnen 2 weken weg.
Vandaar dus dat ik een andere oplossing zoek, een natuurlijke antibiotica oid.
Maar denk dat ik maandag toch maar naar de DA ga, en zoals je al zegt, ik ben er altijd nog zelf bij ;).
Door tieneke
#196590
Een bult of knobbel is toch iets wat er niet hoort.
Voor de zekerheid toch maar even naar de Da?
Door Audrina
#196600
Het kan ook een lipoom zijn, een goedaardig vetgezwel. Lipomen kunnen verder geen kwaad en daar kan je hond gewoon oud mee worden.
Maar zoals anderen hier ook al zeggen, elke bult die op een plek zit waar ie niet hoort is de moeite waard om ff voor naar de DA te gaan, maar dat was je volgens mij toch al van plan. ;)
Door lekker kort
#196634
Ik zou er zeker even naar laten kijken door de DA
Door Miriam
#196638
Ik vind bulten altijd eng. Ik rij liever 10 keer voor niks naar de da dan dat je dadelijk te laat bent. Het hoeft toch niks ernstigs te zijn en als je geen ab wilt dan kan je daar met de da toch over praten. Ik neem aan dat de da kan uitleggen waarom ze wel of niet een ab kuur wil geven. Het is dan toch aan jouw om te beslissen om het wel of niet te doen.
Door geisha
#196647
Geisha heeft ook een hele tijd een bultje op haar rug gehad (wel wat kleiner maar wel hetzelfde zoals je beschrijft). Had er zelf ook al van alles op geprobeerd maar ging niet weg. Ben vorige week toch maar naar de DA gegaan. Bleek een cyste. DA heeft de cyste leeggezogen met een naaldje (zat allerlei rommel in ook talg). Was binnen 5 minuten gebeurd, mevrouw heeft geen kik gegeven (deed dus geen pijn) en bult is weg! Was erg opgelucht :D Dus ik sluit me aan bij de anderen, toch even naar de DA gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door