Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1960398
Is mijn oudste hond aan het spugen. Word frequenter heb ik het idee. Maar dat begint sochtends en is savonds weer over. Maar dan braakt ze veel. Wit daarna alleen nog maar gal. Ze overstrekt dan ook. Gaat kont omhoog en de voorkant op de vloer. Vooral buiten of blijft liggen. Vanochtend was het weer zover. Tegen de tijd dat ik altijd naar de DA ga is het weer over. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Dat ze niet lekker is ergens in haar buik dat begrijp ik wel. vanochtend zakte ze even door haar achterhand van het trillen en kont omhoog zeg maar. Ze smakt dan ook constant. Ben er wel eens voor naar ene DA geweest. Krijgt ze een injectie tegen braken en thats it. Het gekke is ze wil wel altijd eten dan. Maar als ik dat geef ligt het een tijdje later er toch weer uit dus geef het niet. Iemand ideeen misschien? Iedere keer als ik naar de DA ga is het over of krijg alleen injectie tegen prikken. Wil best bellen naar de DA maar wat dan? iemand?
Laatst gewijzigd door lightning op wo 09 mar 2011, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1960402
Andere dierenarts??!! Ik moet je zeggen dat ik géén idee heb.... nog niet zelf meegemaakt of tegenaangelopen.
Maar ik zou een andere DA opzoeken die het probleem wel serieus neemt.
Door inni
#1960411
Krijgt ze elke dag 't zelfde of verschilt dat, schrijf eens enkele weken precies op wat ze eet (ook en vooral de eventuele tussendoortjes) misschien kan je er zelf dan wel een vinger opleggen.
Door BlissSpirit
#1960549
Het klinkt mij heel bekend in de oren.
Ik zou toch naar een dierenarts gaan die meer onderzoek doet.
Ik heb twee tervueren (niet tegelijk hoor) gehad die hetzelfde deden, dus het strekken, gal spugen, trillen en soms in één keer overeind schieten.
Ze wilden idd heel graag eten. Het voer leek wel te verzachten, dus een volle maag.

Bij de eerste zijn we lang aan het zoeken geweest, medicijnen tegen de misselijkheid, zitac en later de menselijke variant. Heb zelfs het gedrag dat ze vertoonde op video opgenomen, omdat het idd over was als ik bij de DA kwam. En zo kon hij zien wat ze dan deed.
Uiteindelijk een scopie laten maken. Het bleek om een heftige gastritus te gaan en toen de tweede na een paar jaar, dezelfde symptonen liet zien, vrijwel gelijk een scopie laten maken en ook daar bleek dit het geval.

Wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat dit bij jouw hondje ook het geval is, maar dit is mijn ervaring.
Weet niet welk ras je hebt, maar belgjes zoals die van mij, vooral de langharen zijn erg gevoelig wat maag betreft.

Hoop dat je snel de oorzaak vindt, want niets is zo vervelend als je hond ziek is en je weet niet wat er is en wat je kan doen.
Beterschap!!!

Groetjes Ineke
Door lightning
#1960645
Dat werkt dus niet. Zou dus iets mogen halen tegen het braken en daarmee is de kous af >:(. Of de prik komen halen. Maar dat haalt alleen het probleem weg wat ze nu heeft wat straks al weer over is. Dan is alles weer goed.
Door lightning
#1961623
Gisteren toch naar de DA geweest. Ze heeft ene injectie Cerenia gehad (wat bekend stond als super pijnlijk en dat hebben we geweten) en tolfedine. Naar huis gaan was ze aan het zwalken. Ze heeft dat ook een uurtje of 2 gedaan alsof ze net uit narcose kwam. Ik heb vanochtend daar de DA over gebeld en ze kennen het niet als bijwerking. Ze zwalkt nu wel niet meer maar ligt nog op haar plaats en dat doet ze niet zo veel. Buiten snuffeld ze wel weer en rolt weer lekker in het gras. Heb afspraak voor vanavond staan voorzekerheid. Mocht ze goed zijn weer als we thuis komen mogen we die gewoon afzeggen. Heel appart en vind het raar dat mijn hond weer bijwerkingen heeft wat niet bekend is.
Door Lizzy
#1961678
Waarom heeft je hond in hemelsnaam een NSAID toegediend gekregen? Ik val bijna van mijn stoel. Een hond braakt, lijkt last van d'r maag te hebben en dan dien je als DA tolfedine toe? Ik snap er echt niks van. Weet je wat ik zou doen? Naar een andere DA gaan. Want ik weet niet hoe lang dit al aan de gang is, deze maagklachten en ik weet niet hoe oud je hond is, maar mij lijkt het niet in orde en ik denk dat je behoefte hebt aan een serieuzere aanpak.

http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Tolfedine.html

en

http://www.pfizer-vet.be/service.php?mo ... anguage:nl

Daar kun je meer lezen over de bijwerkingen. Zo'n reactie als die jouw hond heeft gehad, staat er niet bij vermeld.
Door lightning
#1961704
Sorry ik spreek geen frans dus je laatste link kan ik niet lezen :-[. De DA dacht aan een spastische darm? Voor scopie moet ze onder narcose. Da rade me dat af gezien leeftijd hond (word 12 dit jaar). Ze zei me dat de hond daar op deze leeftijd ook een flinke tik kan krijgen. Nou vind ik narcose altijd eng maar met deze leeftijd nog meer. De hond heeft er eens in de zoveel weken last van. Begint sochtends en savonds is het over. enkelt gisteren dus niet. Dus toch naar de DA geweest.
Door Lizzy
#1961829
lightning schreef: Sorry ik spreek geen frans dus je laatste link kan ik niet lezen :-[. De DA dacht aan een spastische darm? Voor scopie moet ze onder narcose. Da rade me dat af gezien leeftijd hond (word 12 dit jaar). Ze zei me dat de hond daar op deze leeftijd ook een flinke tik kan krijgen. Nou vind ik narcose altijd eng maar met deze leeftijd nog meer. De hond heeft er eens in de zoveel weken last van. Begint sochtends en savonds is het over. enkelt gisteren dus niet. Dus toch naar de DA geweest.
Nou, da's ook raar, toen ik het document opende, was het in het Nederlands. Nog een keer proberen:

http://www.pfizer-vet.be/service.php?mo ... anguage:nl

Voor een scopie moet ze inderdaad onder narcose. Maar ik vind de narcose eerlijk gezegd geen reden om geen scopie te doen, aangezien de narcoses van tegenwoordig heel goed zijn en goed te doseren. En als de klachten erger worden en je hond moet steeds vaker spugen, dan is het toch zaak om te laten kijken of er binnen wat aan de hand is.

Spastische darm? Heeft jouw hond diarree dan? De klachten zijn toch braken?

Wat je zelf nog zou kunnen proberen om te kijken dat dat verlichting geeft is maagcompositum van de Groene Os. Zie deze link: http://www.nmlhealth.com/p,36,522/Maag-Compositum.aspx
Door Lizzy
#1961831
De link werkt niet goed (bizar!). Als je op google intikt cerenia bijsluiter, is het eerste document diegene die je moet hebben (en die is dus wel in het NL).

Overigens kun je dus maagcompositum proberen maar als de klachten niet over gaan en steeds erger worden, liet ik me doorsturen naar een Internist.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door