Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1961289
Hallo iedereen.

Sinds een 5tal weken eet jasco konijn en sinds zaterdag krijgt hij er wat zalm bij.
Gisteren had hij goede ontlasting.

Maar! Vandaag kwam ik thuis van men werk en wat vond ik een stuk fazant.
Meneer had een fazant gevangen in de tuin en heeft deze half opgegeten. Van barfen gesproken he  ;D
En ik die zen bot altijd zelf ging malen  ;D.

Hoe moet ik dit nu gaan bekijken in mijn eliminatie dieet ?  :-\
Dit is nu toch compleet verstoord ?

Groeten Peter
#1961324
als hij er niet op reageert dan weet je dat hij niet allergisch is voor fazant. als hij wel reageert dan kan je fazant overslaan.
gewoon positief inzien.
geweldig toch dat hij zichzelf van voer voorziet. (wel zielig voor t fazantje, hoop dat het een mannetje was, broedseizoen begint)
#1961344
het is niet helemaal waar dat als hij er niet op reageert, dat je zeker weet dat fazant ok is. een klein beetje hoeft geen reactie te geven, grotere beetje misschien wel. maar ja, een halve fazant, dat is eigenlijk best veel. (stiekem ben je trots op je jongen, toch?) ik zou het gewoon maar aankijken en lekker door gaan zoals je nu doorgaat. het zal wellicht nog wel eens vaker gebeuren, helemaal voorkomen kan je het niet.
#1961371
nienk schreef: het is niet helemaal waar dat als hij er niet op reageert, dat je zeker weet dat fazant ok is. een klein beetje hoeft geen reactie te geven, grotere beetje misschien wel. maar ja, een halve fazant, dat is eigenlijk best veel. (stiekem ben je trots op je jongen, toch?) ik zou het gewoon maar aankijken en lekker door gaan zoals je nu doorgaat. het zal wellicht nog wel eens vaker gebeuren, helemaal voorkomen kan je het niet.
Wel raar een beauceron is een herder en geen jachthond ... het is hem ook nooit aangeleerd om andere dieren op te jagen.
En toch is dit al de 2e fazant.
Die zitten in de vele velden rond ons huis en die ene zal per ongeluk in de tuin beland zijn.
Tja wel zielig voor de fazant maar de jagers hier knallen er ook veel neer dat is veel erger dan een hond die zen instinct volgt vind ik.
1 van men katten vangt veel muizen ratten en konijnen en ook soms vogels dat is de natuur he kan je niets op zeggen. :)
#1961554
Patj88 schreef: Wel raar een beauceron is een herder en geen jachthond ... het is hem ook nooit aangeleerd om andere dieren op te jagen.
En toch is dit al de 2e fazant.
Die zitten in de vele velden rond ons huis en die ene zal per ongeluk in de tuin beland zijn.
Tja wel zielig voor de fazant maar de jagers hier knallen er ook veel neer dat is veel erger dan een hond die zen instinct volgt vind ik.
1 van men katten vangt veel muizen ratten en konijnen en ook soms vogels dat is de natuur he kan je niets op zeggen. :)
Je hoeft geen enkele hond te leren dat ze andere dieren kunnen eten. Daar hoeven ze geen jachthond voor te zijn. Een jachthond is zelfs geleerd om geen dieren te pakken en op te eten. Ze moeten het aangeschoten wild ophalen en mogen daarbij geen verwondingen aan het dier (dood of levend) maken. Men noemt dat "zacht in de bek" zijn.
#1961622
precies, ligt er een beetje aan wat voor soort jachthond (waar ze op gefokt zijn). net als dat de meeste honden een kat alleen  maar op willen jagen, en niet begrijpen wat ze er mee moeten als het beestje stil blijft zitten. Maar, er zijn bijvoorbeeld in Reus zijn ras ook lijnen die als boerderij honden gefokt zijn, juist om de schuren e.d vrij te houden van ongedierte. en als ik hem op een kat zie reageren, denk ik toch echt dat hij wel zou vangen om te doden.
#1962024
Lizzy schreef: Fazant kent hij nog niet dus de kans dat hij daar reactie op geeft is minder dan klein. Ik zou gewoon lekker door gaan waar je mee bezig was.
Er was toch wel een reactie vanmorgen had hij zeer dunne ontlastig en toen ik net thuis kwam zag ik hem overgeven.
Voornamelijk gras met wat slijm.
Er moet dus toch iets niet lekker op zen maag gelegen hebben.
Het feit dat zen darmen opnieuw weer heftig gaan reageren doet me wel inzien dat een toevoeging van nieuwe diersoorten in men menu zeer bedacht en rustig zal moeten gebeuren.
Zen stoelgang was deze middag weer goed je kon er de haren van de veren wat inzien  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door