Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Monoxxide
#1960864
Hallo,

Even een vraag omdat ik wat ongerust ben.
Deze morgen om 11u heb ik Indy geitenribben + pens gegeven.Nu hebben wij net een nieuwe pup erbij en daardoor heeft zij wat vlugger gegeten en volgens mij niet genoeg gekraakt.Tien minuten geleden probeerde ze haar behoefte te doen en zag ik haar heel hard persen.Er kwam wat platte poep uit en beetje poepgekleurd slijm.Dan erna kwam er wat helder bloed achteraan slijm+helder bloed.
Zij heeft al vaker deze ribben gegeten zonder problemen maar nu dit dus.
Ze reageerd nog goed is speels en in haar normale doen.Moet ik hier zo spoedig mogelijk mee naar de DA of afwachten en wat pens ofzo bijvoeren?

bedankt alvast.
#1960882
Het drupte/hing van haar poep tot aan haar plasser, beetje slijmachtig maar zat rood helder bloed tussen.Het was niet zoveel dat het tot op de grond drupte maar het was meer dan 3 druppels ook.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1960896
Het lijkt me wat snel als ze vanochtend om 11 uur ribben gegeten heeft en dat vanmiddag al uitgepoept word.
Hier duurt het minstens 12 uur voordat er iets verteerd is en groter spul (ribben bv) nog langer.
Nu kan ik natuurlijk voor niet 100% zeker zeggen dat dit soms weleens sneller gaat.
Maar ik zou me dus eerder afvragen wat ze gister gegeten heeft?

In principe als je hond vers gewend is en de ribben mooi zacht waren, lijkt me iets minder goed kauwen niet zo probleem.
Dat verteerd wel in de maag. Pens bijvoeren voor de zekerheid kan natuurlijk geen kwaad.
Maar het bloed in de ontlasting zou ik ook wel even in de gaten, dat hoort niet natuurlijk  ;)
Ze moet niet loops worden?
Waren de keutels die eruit kwamen wit en hard? want dan kan het ook komen van te hard persen.
#1960898
Ze heeft nooit bloed in haar ontlasting gehad.Het waren 4 kleinere ribben aan mekaar vast ik schat de lengte van de rib een 10 cm.Ze heeft ze wel wat gekraakt en een paar terug uitgekotst om ze feller te kraken.Ben toen even gaan kijken omdat ik de kleine rond haar zag draaien, heb het even vast gehad nadat ze het had uitgekots, waren toch nog wel redelijk dikke stukken (gekraakt) tussen.Deze hingen nog aan mekaar vast met vel en vlees en pezen en toen heeft ze het afgeslikt.
Normaal eet zij een stuk langzamer maar heb er even niet bij stilgestaan.
#1960903
@ May Linn.

Gisteren heeft ze een kwartel + darf kvv gegeten.Normaal is haar ontlasting goed, donker van kleur maar wel hard.Vandaag had haar ontlasting een lichtere kleur en wat slijmerig.Ze moet ook nog niet loops worden.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op di 08 mar 2011, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#1960908
Klinkt als dat ze ze toch behoorlijk gekraakt heeft al met al. Ik zou het gewoon even aankijken. Wat bloed in de ontlasting hoort niet, maar kan idd weleens voorkomen. Misschien goed om de pup volgende keer even apart te houden als ze eet :)
Door keesje
#1961278
@senta
Ik had het bericht van TS verkeerd begrepen, dacht dat het om haar pup ging die zonder kauwen botten naar binnen had gewerkt en vervolgens moeite had met poepen en bloed bij ontlasting had. Dan zou ik zelf gelijk naar de da gaan, al was het alleen maar om me zelf te kalmeren. Maar het was haar andere oudere hond, vandaar. En op die lamsrib van mijn hond kreeg ik toch wel alarmerende reacties vond ik zelf
#1961435
Ze heeft net haar behoefte gedaan en alles zag er perfect normaal uit.Ik geef nog niet zo lang barf/kvv en vooral er was nog nooit wat mis gegaan.Schrok er erg van en dan denk je toch vlug de naarste dingen, beetje overgereageerd.Eind goed al goed  ;)
Door Lizzy
#1961467
Gelukkig! Als het kan, dan zou ik pup en je volwassen hond beide in een aparte ruimte zetten wanneer ze eten. Zo voorkom je schrokken en later ook eventuele schermutselingen tussen beide.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door