Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1961329
Hoi,
Het is niet echt gezondheid, maar ik wist even niet waar het onder "hoort".
Guinnie is 'geholpen' (baarmoeder verwijderd) en ze is natuurlijk 14. Geen punt ;-)
Haar vacht is wel "dik" (mede doordat het nu een castratenvacht is natuurlijk) maar glans zit er niet echt heel erg op; wordt ook in de loop van de tijd minder.

Nou HOEFT dat natuurlijk ook niet, die glans ;-)  ik bedoel ; ze is heus prima gezond verder maar zou ik daar nou nog wat mee kunnen?
Ze krijgt (niet regelmatig) schapenvet en incidenteel een ei. Ook vis krijgt ze soms, maar omdat haar ontlasting daar niet altijd super op is, ben ik daar voorzichtig mee. De Doils Senior is op; maar ik merk aan haar niet dat dat een verslechtering in haar "toestand" of vacht oplevert... of het dan voor haar wat toevoegt om het wel te geven??? Nog maar 's over lezen ;-)

Ik kan natuurlijk meer schapenvet gaan geven, als in dagelijks bijvoorbeeld.
En, meer ei? Hoeveel eieren zou ze mogen? Ze eet ze met smaak met schil en al naar binnen.... (als ik de schil erbij geef). Ze weegt zo'n 20-21 kg.

Het gaat mij eigenlijk "om het mooie" ;-)  maar ik vind het ook niet nodig dat ik een batterij aan mogelijkheden en "nutteloze toevoegingen" ga doen alleen maar om haar vacht meer te laten glanzen. Snap je?  (mischien niet, ik denk dat ik het wat vaag formuleer)

Suzanne
Door nienk
#1961628
ik begrijp het wel hoor, glanzende vacht is zo veel mooier en doet je hond er een stuk gezonder uit zien. ik heb  met Reus (doffe vacht en schilfers) goede resultaten gezien met Doils olie en de Vet Gold cream shampoo.
Door bloemetje
#1961651
Ik zou eens chlorella proberen! Dat gaf bij mijn gecastreerde oudjes toen een mooie glanzende vacht. Voorzover je dat nog mooi krijgt natuurlijk  ;).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1961667
Eén van de kenmerken van een castratenvacht is dan ook dat het een doffe boel wordt.  Ik zou er dan zeker niet al teveel kunst en vliegwerk aan besteden. Ik zou, gezien haar leeftijd, zeker om deze reden geen extra (sowieso nutteloze)  schapevet geven, dat komt haar alvleesklier niet te goede. Ei ei, ik zou er niet meer dan 4 per week geven.
Door Suzanne
#1962476
Oh, ik wist niet dat schapenvet als "niet helpend" en "slecht" te boek stond ;-(
Nou krijgen ze dat hier ook niet dagelijks, meer eh... 1-2 x per week 1 blokje ;-)

Chorella .. zou nog kunnen, maar ach..... als ik een keer wil dat ze glanst gooi ik er wel een glansspray overheen ;-))

Ze is mooi zat .. eigenlijk ;-)

Suzanne
Door charmed
#1963523
Als die oudjes het goed doen en alleen een doffe vacht hebben, zou ik er niet te veel aan het eten toevoegen, ook geen chlorella. Zeker niet als ze wel eens wisselende ontlasting hebben. Chlorella kan ook dunnere ontlasting geven (ook in lage dosering)
Door Suzanne
#1963988
Dank jullie wel....

Ik moest even terug op het spoor gezet worden.

Natuurlijk gun ik mijn tante het beste, maar zonder geweldig gevonden te willen worden.. HEEFT ze het beste ;-) 
Om daar dan nog voor "kapitalen" aan middelen in te mikken alleen om de vacht te laten glanzen is misschien net ff niet handig zeg maar. Dat zal heus niet maken dat ze het beter naar haar zin krijgt en mooier worden.. ach, laten we eerlijk zijn....

....... hoeveel mooier wil je het hebben??  :biggrin2: :biggrin2:

Afbeelding

Suzanne
Door nienk
#1964246
ochja, dat is gewoon een mooie wijze oude dame, niets aan doen! wellicht helpt veel knuffelen? dat zou ik sowieso proberen, denk ik, als ze bij mij in huis zou wonen..  ;)
Door Suzanne
#1964269
nienk schreef: ochja, dat is gewoon een mooie wijze oude dame, niets aan doen! wellicht helpt veel knuffelen? dat zou ik sowieso proberen, denk ik, als ze bij mij in huis zou wonen..  ;)
:doh:
Dat ik daar niet eerder aan dacht... knuffelen...!!
Zou dat helpen??

8)

Ze gaat zelf nogal voor "alles wat eetbaar is en dan graag in 2-voud" maar knuffels vind ze gelukkig ook fijn.
Krijgt ze er daar dagelijks 1 extra van. Is gelukkig voor mij ook zonder kosten ;-)

Suzanne
Door nienk
#1964279
precies, 1x daags 1 extra dosis, in dien gewenst frequentie/dosis opvoeren wanneer resultaat zichtbaar is. voorzichtig met alcohol en autorijden, kan versuffend werken.
Door Monoxxide
#1964288
Angelique schreef:   Ik zou, gezien haar leeftijd, zeker om deze reden geen extra (sowieso nutteloze)  schapevet geven, dat komt haar alvleesklier niet te goede. Ei ei, ik zou er niet meer dan 4 per week geven.
Even een vraag over dit.
Is schapenvet slecht voor de honden?Hier krijgen ze namelijk alle 2 elke dag een bolletje (look/zeewier afwisselend).
Pupje krijgt een half blokje en indy (16 maanden) krijgt heel blokje per dag.
Door nienk
#1964302
slecht denk ik niet per sé, maar de meningen lopen her en der nogal uit een of het nou wel iets toe voegt aan de hond zijn menu.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door