Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jantina
#1961061
Ik ben van Bas niet gewend dat hij water drinkt. Eigenlijk stond hier zelfs nooit een waterbak, hij drinkt nooit water, haalt alles uit zijn eten. Soms eens een slokje uit de bak water op stal, that's it.
Toch met die kleine Teckel pup erbij een klein bakje water neer gezet. En ik vind dat ze ondanks de KVV veel drinkt! We hebben het nagemeten en zeg maar zo'n 150-175 ml per dag. Is dat niet veel?
Ik zeg al, ik heb geen idee maar heb er dus 1 die nooit een drup water drinkt. Lizzy weegt net geen 2 kg.
Door Martine-Tom
#1961084
Tom drinkt alleen als hij veel speelt, veel gelopen heeft enz. als hij het warm heeft dan drinkt hij, maar als we een hangdag hebben drinkt hij niks.
Denk dat dat idd komt omdat ze zo jong is, veel spelen, warm worden en dan afkoelen.
Door Barf
#1961112
Eerlijk gezegt begrijp ik niet dat je geen water had staan, zo ontneem je een hond een keuze of hij wel of niet drinkt. Mijn honden drinken op barfvoeding ook heel weinig, soms zelfs een dag niet maar ik heb wel altijd water staan.
Door charmed
#1961132
Ik denk niet dat je er van uit kan gaan dat iedere hond hetzelfde drinkt. Niet iedere hond is hetzelfde. Ik heb hier ook grote drinkers, stuk voor stuk. Het kan ook een achterliggende oorzaak hebben. Mijn dames drinken als ze gespeeld hebben, na de wandeling, gelijk na het eten, als het warm is, als ze het warm hebben.
Door hannabelgje
#1961138
Euh mijn ervaring met pups is dat de waterbak een geweldig spelletje is en die moeten dus ook leeg. Hier drinken ze op barf ook maar heel erg weinig en de katten eigenlijk niet(jip pist alleen maar in de waterbak)
Door charmed
#1961266
[quote="Jantina"]
Hmmm, wisselende reacties en ervaringen dus... Ze moet volgende week voor een enting, maar even voor leggen bij de DA dan?
[/quote]Je kan altijd even vragen wat zij er van denkt ;) Maar ik zou er niet meteen vanuit gaan dat er iets aan de hand is.
Door nienk
#1961314
Reus drinkt ook alleen na het spelen, als hij een droge knabbel heeft gehad, heel enkele keer na het eten. dat zijn dan maar een paar 'slokjes'. als het warm is veel meer en soms heeft ie zomaar ineens giga dorst, slobbert ie zo z'n hele bak in 1 keer leeg.
Door Lil
#1961458
Cayley drinkt eenmaal per dag soms twee maal per dag na wandelingen. Ze drinkt ongeveer 1/2 liter. Boris drinkt meerdere keren per dag, hij drinkt 1 liter per dag. Op zomerse dagen drinken ze beiden meer.

Cayley is nu ze geen brok meer krijgt dus minder gaan drinken. Boris drinkt hoewel hij al heel lang op kvv/barf staat nog evenveel als toen hij op brok stond.
Door Jantina
#1961471
Als ik nu even na ga drinkt ze meer op de dagen dat ze Naturis krijgt dan wanneer ik haar Energique geef...
Ik krijg morgen de Carnibest binnen als het goed is en maar even kijken wat ze daarmee doet. Als ik alles hier een beetje gelezen heb lijkt Carnibest me toch wel de beste KVV voor een jonge hond.
Door Lizzy
#1961477
Een hond drinkt normaal 50 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Maar, dit is gebaseerd op het voeren van brokken. Wanneer je vers voert, voer je geen voer waar 5% vocht in zit maar waar 60% vocht in zit. Dus de hoeveelheid vocht uit de voeding moet je wel incalculeren.
Door Jantina
#1961484
Dat idee had ik ook al ja en ik moet ook nog zeggen dat ik er soms een beetje lauw water over heen gooi als het net uit de koelkast kom om de kou eraf te hebben. En dan ook zelf nog zo'n slobber drinken... Ik weet het niet...
Maar goed, van Naturis had ik hier al geen goede ervaringen gelezen voor pups dus morgen aan de Carnibest en misschien drinkt ze dan wel weer minder, net als op de Energique.
Door nienk
#1961626
de Naturis kvv is, althans, de smaken die Reus gehad heeft, ook wel wat droger dan andere merken, naar mijn idee. niet zo heel gek dat ze daarop meer drinkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door