Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1960338
Lizzy schreef: En hebben ze ook uitgelegd waarom?
quote:
"Dit omdat de weerstand dmv kruiden opgebouwd moet worden en even tijd kost."

Ik begrijp de uitleg alleen niet. Ik denk dat er bedoeld wordt dat er eerst weerstand moet zijn om de kruiden te kunnen verwerken.
#1960629
Ze lezen kennelijk hun eigen site niet altijd, want daar staat

"NIEUWE FORMULE
Door het aanpassen van de formule is Verm-X nu ook veilig te gebruiken voor alle drachtige dieren."
::)

Er zitten iig twee kruiden in waar ik zelf erg voorzichtig mee zou zijn: boerenwormkruid en kwassia/bitterhout. Zijn allebei giftig, en dat ligt ook voor de hand als je parasieten wilt bestrijden. Dan moet je toch met iets over de brug komen waar die parasieten niet tegen kunnen en da's meestal spul dat ook voor de gastheer niet ongevaarlijk is. De kunst is dan een dosis te vinden die slecht is voor de parasiet en minder slecht voor de gastheer. En met kruiden is dat lastig omdat gehaltes aan stoffen enorm kunnen variëren.
#1960789
Mevroi Kruim schreef: Ze lezen kennelijk hun eigen site niet altijd, want daar staat

"NIEUWE FORMULE
Door het aanpassen van de formule is Verm-X nu ook veilig te gebruiken voor alle drachtige dieren."
::)

Er zitten iig twee kruiden in waar ik zelf erg voorzichtig mee zou zijn: boerenwormkruid en kwassia/bitterhout. Zijn allebei giftig, en dat ligt ook voor de hand als je parasieten wilt bestrijden. Dan moet je toch met iets over de brug komen waar die parasieten niet tegen kunnen en da's meestal spul dat ook voor de gastheer niet ongevaarlijk is. De kunst is dan een dosis te vinden die slecht is voor de parasiet en minder slecht voor de gastheer. En met kruiden is dat lastig omdat gehaltes aan stoffen enorm kunnen variëren.
Ah, ok, dat wist ik niet. Misschien maken ze onderscheid tussen drachtige dieren en pups en raden ze het bij pups wel af maar niet bij drachtige dieren? Hoewel ik dat niet erg logisch vind... maar goed, ik ga het iig niet uitproberen.
#1962524
Ik heb nog wat extra uitleg gekregen:

"De weerstand tegen wormen wordt met behulp van verm-x opgebouwd. Dit duurt eventjes.
Verm-x is verder wel veilig voor pups en dragende dieren.
Als je verm-x alleen gebruikt als wormmiddel in de eerste paar maanden dus geen chemisch middel moet je dat gecontroleerd doen dus de pups om de gate houden. Iedere verdenking van wormen moet dan toch chemisch aangepakt worden."
#1963832
Ja ja. Lekker vaag wel.

Ik lees trouwens net dit (in een artikel over knoflook, volgens mij een hoofdingredient):
Puppies under 8 weeks of age should also not be given garlic as they do not begin reproducing new blood cells until after 6-8 weeks of age.
#1966224
Lizzy schreef: Ja ja. Lekker vaag wel.

Ik lees trouwens net dit (in een artikel over knoflook, volgens mij een hoofdingredient):



Aan de andere kant geeft JdBL de moederhond een redelijke hoeveelheid knoflook om zo de pups via de moedermelk te voorzien van een wormonvriendelijke woonomgeving.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door