Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#1960483
Woody heeft gister zijn vleesbotten niet op gegeten. Het was konijn en ik dacht dat er ook buikstukken in zaten, maar dat had ik verkeerd gezien.
Nu heeft hij dus gister geen vleesbotten gehad. Hoe lossen jullie dit op?

Ik zat er aan te denken, om vandaag de helft van gister bij te voeren, en dan van de week de ander helft zodat hij wel weer op zijn totaal vleesbotten komt.
Door signmodel
#1960486
eet ie normaal gesproken wel konijnen bot? van de zelfde leverancier?
misschien lust hij het niet, ik biedt het later op de dag nog een keer aan, als hij het de tweede dag nog niet eet dan ga ik geoon verder met iets anders en ga m dan niet extra geven. als het af en toe gebeurt zal hij volgens mij echt niet zo snel tekort oplopen, aangezien ik dit probleem ook weleens heb, heb ik andere topics gelezen waardoor ik me niet zo snel zorgen maak.
Door Lonaa
#1960489
Sally wilde gister haar patrijspootjes niet opeten. Nou, dan niet. Heb het in d'r bak laten liggen, en uiteindelijk hebben de katten het opgegeten. Ze heeft van mij 2 extra eendenvoetjes gekregen als 'koekje', maar dat is ook echt alles.

Als ze niet wil eten, eet ze maar niet, morgen weer een dag. :)
#1960507
marjan23 schreef: Woody heeft gister zijn vleesbotten niet op gegeten. Het was konijn en ik dacht dat er ook buikstukken in zaten, maar dat had ik verkeerd gezien.
Nu heeft hij dus gister geen vleesbotten gehad. Hoe lossen jullie dit op?

Ik zat er aan te denken, om vandaag de helft van gister bij te voeren, en dan van de week de ander helft zodat hij wel weer op zijn totaal vleesbotten komt.
je bedoelt dat je het idee heeft dat ie dan wat tekort heeft, botwerk...
nee hoor zo nou luisterd het niet.
Door smulpaap
#1960517
Nee idd zo nauw luistert het niet , je kan wel iets meer geven vandaag als hij er geen last van heeft . Stel dat je vandaag ook orgaan in je menu hebt dan zou ik dat er even uitlaten als je hond snel aan de dunne raakt
Door marjan23
#1960539
Oké bedankt.....

Ik heb van konijn de buikstukken en rugstukken. De rugstukken eet hij niet, kan het 4 keer aanbieden op een dag, maar het gaat er niet in. De buikstukken wel, al dan niet met wat minder smaak.

Aangezien er vandaag orgaan op menu staat, geef ik hem wel wat extra aan bot ::)
#1960618
Mevroi Kruim schreef: Als er bij mij iemand mutst met z'n eten en die is verder gezond dan krijg 'ie twee dagen niks en daarna weer hetzelfde in de bak. En dan is het gewoon weer lekker  8)
Dit is een 'ander geval'.
In dit geval zijn er meerdere honden die deze konijnenruggen niet eten. Wat we zo geteld hebben zijn het al 6 honden die het helemaal niet willen eten en 2 honden die het eten bij gebrek aan iets beters.
8 honden verdeeld over 5 adressen, 8 honden die anders wel altijd konijn eten...dan zet je toch je vraagtekens er bij of niet? ;)
Door orinake
#1960724
**Jolanda** schreef: Dit is een 'ander geval'.
In dit geval zijn er meerdere honden die deze konijnenruggen niet eten. Wat we zo geteld hebben zijn het al 6 honden die het helemaal niet willen eten en 2 honden die het eten bij gebrek aan iets beters.
8 honden verdeeld over 5 adressen, 8 honden die anders wel altijd konijn eten...dan zet je toch je vraagtekens er bij of niet? ;)

Andere leverancier dan anders?
Heb laatst ook van iemand een pbtje gekregen dat het karkas niet gegeten werd en dacht dat het via mij gekocht was. Bleek niet het geval ;) (Anders had ik me ambetant gevoeld)
#1960741
orinake schreef:
Andere leverancier dan anders?
Heb laatst ook van iemand een pbtje gekregen dat het karkas niet gegeten werd en dacht dat het via mij gekocht was. Bleek niet het geval ;) (Anders had ik me ambetant gevoeld)
Dit gaat om dezelfde karkassen Tamara ;) Ik heb de rugstukken van haar over genomen en zij had ze weer via Marjan, die het weer van iemand had (de eerste in de rij zeg maar).
Dus het zal allemaal van dezelfde leverancier afkomen. Echter heb ik ook borststukken die van dezelfde persoon afkomen, maar die worden wel gegeten.

Marjan was ook al bang dat de rugstukken die ze bij jou besteld heeft niet gegeten zouden worden, maar ik heb haar ook gezegd dat die van een andere leverancier af komen en dat het heel goed kan dat die wel gewoon gegeten worden.

Ik zou haast denken dat deze partij rugstukken/konijnen of niet goed geslacht zijn, of iets 'vreemds' gegeten hebben oid.
Door orinake
#1960746
**Jolanda** schreef: Dit gaat om dezelfde karkassen Tamara ;) Ik heb de rugstukken van haar over genomen en zij had ze weer via Marjan, die het weer van iemand had (de eerste in de rij zeg maar).
Dus het zal allemaal van dezelfde leverancier afkomen. Echter heb ik ook borststukken die van dezelfde persoon afkomen, maar die worden wel gegeten.

Marjan was ook al bang dat de rugstukken die ze bij jou besteld heeft niet gegeten zouden worden, maar ik heb haar ook gezegd dat die van een andere leverancier af komen en dat het heel goed kan dat die wel gewoon gegeten worden.

Ik zou haast denken dat deze partij rugstukken/konijnen of niet goed geslacht zijn, of iets 'vreemds' gegeten hebben oid.
Hmmm misschien ingevroren geweest en nadien ontdooid geweest op een verkeerde manier en terug ingevrozen?
Door marjan23
#1960757
Ik had inderdaad 40 kilo van iemand anders overgenomen waarvan 20 kilo rugstukken waren en 20 kilo buikstukken (dat laatste word wel gegeten).
Zo juist even contact opgenomen met degene waar ik het van heb, misschien dat ze dat dan aan de leverancier kan laten weten.
#1960758
die zijn dus via mij, geen enkel probleem om te vermelden hoor haha.
maar goed de meeste eten dus wel en de mijne ook, en die zijn nogal zeuren. :-\

wel balen als ze t niet eten, ik heb nu dus 10 kilo wilde eend karkassen die ze niet eten ook zo handig
#1960762
Ik vind het niet gepast om zomaar iemand haar naam te noemen Danielle ;)
Vooral omdat jij er niks aan kunt doen.

De rugstukken zien er prima uit! Ik kan er niks raars aan opmerken. En ontdooien en invriezen...nah dat denk ik niet, daar hebben ze hier anders nooit problemen mee.
Het is alleen zo typisch dat een hoop honden de rugstukken niet eten terwijl ze de borststukken wel eten.
Komen de rugstukken misschien van een andere leverancier?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door