Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inge58
#1960329
Vandaag moet Django naar de dierenarts voor z'n jaarlijkse gebits reiniging.
Hij krijgt dan een roesje,en dat vind ik altijd naar en spannend.
Maar het is niet anders  :(
Wat ik ook doe of probeer met schoonmaken of voeding.....het zit ieder jaar vol met tandsteen.
Pfff ....zal blij zijn als ie vanavond weer terug is!!
Door Nynke
#1960397
Ja, bij sommige honden, heb ik begrepen, is het gewoon heel erg met tandsteen. Het zou te maken hebben met het speeksel??
Door inge58
#1960431
Ja zoiets begrijp ik er ook uit. Music eet precies hetzelfde en heeft er nagenoeg geen last van,dus het ligt echt aan het hondje zelf.
Door Alba
#1960473
Krab je tussendoor zelf zijn tandjes wel eens schoon? Gewoon met zo'n krabbetje elke paar weken de tanden langs om de plak/beginnende tandsteen eraf te halen. Misschien dat je op die manier de tussenpozen dat het écht even door de dierenarts gedaan moet worden kan vergroten.
Door Suzanne
#1960837
Narcoses zijn inderdaad nooit fijn, zeker niet met shelties ivm mogelijk mdr1-gen defect.
Maar moet dat nou echt onder narcose?? Bij onze Guinnie doet de DA-assistente het gewoon zo, zonder narcose. Komt het ook goed ;-)

Suzanne
Door inge58
#1961097
Ja de tandsteen zit dan echt overal.
Daar is zonder narcose geen beginnen aan.

Maar inmiddels is ie al lang weer thuis,en is HIJ het alweer vergeten.
Hij speelt en rent rond met Music,en heeft z'n kvv met smaak gegeten. :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1961122
Suzanne schreef: Narcoses zijn inderdaad nooit fijn, zeker niet met shelties ivm mogelijk mdr1-gen defect.
Maar moet dat nou echt onder narcose?? Bij onze Guinnie doet de DA-assistente het gewoon zo, zonder narcose. Komt het ook goed ;-)

Suzanne
Een goede gebitsreiniging kan niet zonder narcose,zonder narcose dan heb je het echt over cosmetisch reinigen. Het grootste probleem zit nl onder het tandvlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door