Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#1960368
Pfewww we zijn erg opgelucht hierzo.
Laan moest gisteren gerontgend worden en onder narcose ook naar kniebanden etc gekeken.
Rontgenfoto's van knieen en heupen omdat ze vorige week een week slecht gelopen heeft.

Haar heupen zien er goed uit. Niet perfect en links zit de kom iets meer naar buiten dan rechts (als ik het goed begrepen heb).
Maar op foto leveren haar heupen geen enkel probleem. Knieen was ook niets aan te vinden.
Dus waarschijnlijk moet het een spier, pees of zenuw geweest zijn.

Ik heb nu in ieder geval 2 honden met goede heupen waar niet zo 1,2,3 problemen mee te verwachten zijn.  :D
Ruby is vorig jaar helemaal nagekeken omdat ze toen niet wilde lopen. Dat was achteraf de temperatuur. Ze blijkt daar heel gevoelig voor te zijn. En dat terwijl ze niet eens een platneus is  ;D
Door *wendy*
#1962622
Nynke F schreef: Fijn meis !!!!  Was er een reden dat je haar liet röntgenen?
Ja. Zoals ik al zei heeft ze een week erg slecht met links gelopen ook tijdens de pijnstilling.
Nu weten we zeker dat het in ieder geval niet d'r heupen en knieen waren.

Weet iemand trouwens dat als een hond aan 1 poot mankt en ook aangeeft dat het daar gevoelig is of het evt ook uit de rug kan komen ?
Ze gaf bij de DA echt aan dat het haar knie was. Maar ik vraag het met gewoon af voor als ze het evt nog eens krijgt aan links.
Door sella
#1963476
Ja hoor manken kan uit de rug komen.
als er een wervel vastzit kan er uiteindelijk manken uit voorkomen.
Mijn overleden herder mankte rechtsvoor doordat zijn schouderblad vastzat.
Manken was over als hij naar de osteopaat was geweest.
Door *wendy*
#1963558
Bedankt voor je reactie Sella.
Ze heeft nl wel eens vaker kort aan links gemankt.
Dus mocht ze weer "langdurig" manken kan ik even verder kijken dan onze neus lang is  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door